۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 55416221

آیا با بهترین زمان سفر به گرگان آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید در هر فصلی باید از کجا بازدید به عمل بیاورید؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

بهترین زمان سفر به گرگان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا تابه‌حال از خود درباره بهترین زمان سفر به گرگان پرسیده‌اید؟ گرگان یکی از زیباترین شهرهای ایران به‌حساب می‌آید که افراد زیادی خواهان گشت‌وگذار در آن هستند. مکان‌های دیدنی این شهر بسیار زیاد هستند؛ به همین علت شما می‌توانید برای تعطیلات خود برنامه بچینید تا از نزدیک شاهد این زیبایی‌ها باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر درباره این شهر رؤیایی صحبت کنیم و بهترین مکان‌ها برای گردش را با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس ما را همراهی کنید.

بهترین زمان سفر به گرگان چیست؟

بدون شک مناسب‌ترین زمان سفر به گرگان، پاییز است. اگر برای یک بار هم که شده در پاییز به این شهر سفر کرده باشید، متوجه خواهید شد همه چیز در زیباترین حالات خود هستند؛ به همین علت با کمک این زیبایی‌ها می‌توانید یک روز فوق‌العاده را برای خود و خانواده‌تان بسازید. گرگان در فصل پاییز به‌گونه‌ای است که انگار خدا قلم دست گرفته و رنگ‌آمیزی‌ها را انجام داده است. اگر در فصل پاییز کار خاصی برای انجام دادن ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای چند روز هم که شده کوله خود را ببندید و عازم یک سفر فوق‌العاده شوید. در پاییز هوای ملایمی جریان دارد؛ به همین علت می‌توانید از آب‌وهوا نهایت لذت را ببرید. به‌طورکلی دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارند که شما را مجاب خواهند کرد در فصل پاییز به گرگان سفر کنید. در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اکثر جشنواره‌ها در فصل پاییز برگزار می‌شوند

یکی از دلایلی که می‌گوییم بهترین زمان سفر به گرگان فصل پاییز بوده، برگزاری جشن‌های مختلف است. گرگان از جمله شهرهای ایرانی به‌حساب می‌آید که سالانه متنوع‌ترین جشنواره‌ها را برگزار می‌کند. فصل پاییز میزبان تمامی این جشنواره‌ها است؛ به همین علت شما می‌توانید سفر خود را آغاز کنید و شاهد این همه حس و حال خوب نیز باشید. به‌طورکلی این جشنواره‌ها بازدیدکنندگان زیادی دارند؛ بنابراین اگر به شلوغی و ازدحام علاقه دارید، می‌توانید سری به این جشنواره‌ها بزنید. گرگان آماده خوش آمد گویی به شما است؛ پس آن را بیش از حد منتظر نگذارید.

بهترین زمان سفر به گرگان

برگزاری انواع جشنواره‌ها در گرگان

در بهترین زمان سفر به گرگان از چه مکان‌هایی دیدن کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم پاییز یکی از بهترین زمان‌هایی خواهد بود که شما می‌توانید سفر خود را آغاز کنید؛ اما سؤالی که برای اغلب افراد به وجود می‌آید این است از چه مکان‌هایی بازدید به عمل بیاوریم؟ جاهای دیدنی متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید در فصل پاییز برای بازدید از آن‌ها برنامه بچینید. فهرست زیر مناسب‌ترین مکان‌ها را به شما نشان می‌دهد:

روستای زیارت

یکی از دیدنی‌ترین مناطق در پاییز، روستای زیارت است. این روستا ییلاقی است و قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال می‌رسد. ازآنجایی‌که روستای زیارت دارای بافت سنتی بوده، اسم آن در آثار ملی به ثبت رسیده است. این روستا توسط کوه‌ها، جنگل‌ها و رودخانه‌ها محاصره شده‌ است؛ به همین علت شاهد زیبایی فوق‌العاده‌ای خواهید بود. اگر در بین عاشقان طبیعت قرار گرفته‌اید، این روستا در فصل پاییز می‌تواند یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری باشد. جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی در این روستا واقع شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به جنگل‌های هیرکانی، آبشارهای خروشان و همچنین خانه‌های پلکانی اشاره کنیم. لازم به ذکر است چندین امامزاده نیز در این روستا به چشم می‌خورند. همین باعث شده است از این روستا با نام زیارت یاد شود.

جنگل النگدره؛ از دیدنی‌ترین مناطق در پاییز

همان‌طور که اشاره کردیم بهترین زمان سفر به گرگان فصل پاییز است. یکی از زیباترین مناطقی که می‌توانید در فصل خزان از آن دیدن داشته باشید، النگدره است. النگدره از بهترین مناطق گردشگری ایران به‌حساب می‌آید که سالانه افرادی زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند. وسعت این جنگل باشکوه به ۱۹۰ هکتار می‌رسد؛ پس با همین رقم می‌توانید به عظمت آن پی ببرید. در پاییز هوای جنگل النگدره بسیار خنک است و می‌توانید شاهد رودهای پر از آب باشید. همچنین امکانات تفریحی متنوعی در این جنگل به چشم می‌خورند. تمامی این دلایل در کنار هم جمع شده و باعث شده‌اند افرادی زیادی مشتاق بازدید از این مکان باشند.

جنگل ناهارخوران؛ جاذبه‌ای برای بازدید در بهترین زمان سفر به گرگان

اگر در فصل پاییز به گرگان سفر می‌کنید، بازدید از جنگل ناهارخوران را از قلم نیندازید. بدون شک طبیعت میراث بسیار زیادی دارد که بهترین آن جنگل ناهارخوران است. در این جنگل درختان کهن‌سال و سربه‌فلک‌کشیده به چشم می‌خورند. قدمت این طبیعت به چهل میلیون سال می‌رسد که یک آمار فوق‌العاده است. مساحت این جنگل به بیش از ۳۰۰ هکتار می‌رسد. همچنین شهرداری در طی فرایندی ۱۷۰ هکتار آن را جدا و تبدیل به پارک جنگلی کرده است؛ به همین علت خانواده‌های زیادی برای گذراندن وقت به این جنگل مراجعه می‌کنند.

بهترین زمان سفر به گرگان

بازدید از جنگل ناهارخوران در پاییز

سخن آخر

در این مطلب شما را با بهترین زمان سفر به گرگان آشنا کردیم. گرگان سرشار از جاذبه‌های طبیعی است. اگر می‌خواهید زیباترین جاذبه‌ها را مشاهده کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم سفر خود را در فصل پاییز انجام دهید. در این فصل برگ‌های درختان به رنگ نارنجی در می‌آیند و تصویری رؤیایی از خود به نمایش می‌گذارند. اگر در فصل پاییز بار سفر بسته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از مناطقی همچون جنگل ناهارخوران، جنگل النگدره و روستای زیارت را در اولویت قرار دهید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید