غذاهای تبریزی بسیار لذیذ هستند، با ما همراه باشید و درباره خوشمزه‌ترین غذاهای محلی تبریز که باید امتحان کرد بیشتر بدانید.

دلمه کلم

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر بنا باشد برای دو روز تعطیلی هم که شده لذت غذاهای محلی و آب‌وهوای دنج شهری را تجربه کنید، قطعاً تبریز یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌تواند شما را از هیاهوی ذهنی‌تان آزاد کند و با طعم غذاهای خوشمزه و محلی‌اش هوش و حواس از سرتان ببرد. در این شهر، رنگ، طعم و عطر متفاوتی را احساس می‌کنید و این یکی از نقطه قوت‌های تبریز برای جذب گردشگران زیادی شده است. از غذاهای معروف و خوشمزه تبریز شروع می‌کنیم. غذاهایی که فقط در این شهر می‌توانید طعم ناب آن را تجربه کنید.

غذاهای محلی تبریز، خوشمزه و خوش عطر

کوفته تبریزی

غذای معروف تبریز، کوفته تبریز را که همه ما می‌شناسیم. شاید بتوان گفت اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین غذای تبریز است. خوشمزه‌ترین کوفته در میان تمام کوفته‌هایی که می‌شود پخت؛ البته همین مزه خوب نیز به راحتی به دست نمی‌آید. پختن کوفته تبریزی به همین راحتی‌ها نیست و فوت کوزه‌گری مخصوص به خودش را دارد. برای پختن کوفته تبریزی به گوشت چرخ‌کرده و لپه و سبزیجات به همراه آلو، زرشک، گردو و پیاز، نیاز دارید.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی تبریز که باید امتحان کرد

اگر می‌خواهید در تبریز یک کوفته تبریزی عالی نوش جان کنید، ما به شما کوفته‌های تبریزی رستوران دلستان را پیشنهاد می‌کنیم. با این کار دیگر دردسر پختن این غذای سخت را به جان نخریده و در عین حال مزه بی‌نظیر آن را نیز تجربه می‌کنید.

دلمه برگ مو

یکی دیگر از غذاهای سنتی تبریز که در خانه هرکسی ممکن است پیدا شود، دلمه برگ مو است. حتماً شما هم قبول دارید که امتحان کردن دلمه برگ مو تبریز از دست یک تبریزی اصیل با آن دلمه‌ای که خودتان در خانه درست می‌کنید، از زمین تا آسمان متفاوت است.

دلمه برگ مو نیز غذای سختی است که برای پختن آن زحمت فراوانی کشیده می‌شود، مخصوصاً در هنگام پیچیدن دلمه‌ها باید دقت و ظرافت خاصی داشته باشید.

برای پختن دلمه برگ مو از گوشت چرخ‌کرده، برنج و سبزیجات مخصوص و البته ادویه‌های لازم استفاده می‌شود. مواد داخل دلمه سلیقه‌ای است و عده‌ای ممکن است موادی مانند، زرشک و بادام نیز اضافه کنند. خوشمزه‌تر بودن دلمه‌های تبریز به علت استفاده از سبزیجات محلی تبریز، مانند شوید، تره و مرزه کوهی است.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی تبریز که باید امتحان کرد

طعم خوش غذاهای محلی تبریز

دلمه کلم

شاید بعضی از شما از مزه برگ مو در دلمه خوشتان نیاید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ دلمه کلم تبریزی بروید. دلمه کلم تبریز یکی دیگر از بهترین غذاهای تبریز است که نباید فرصت امتحان کردن آن را از دست بدهید. درباره این نوع از دلمه هم باید بگوییم که اگر قصد پختن آن را دارید، غذایی سخت پیش رویتان است که باید حسابی حواستان را جمع کنید.

ممکن است در هنگام پختن، دلمه وا برود و مواد آن بیرون بریزد یا بیش از حد خشک و بی مزه شود. مواد داخل این دلمه نیز مانند دلمه برگ مو است و بنابر سلیقه خود می‌توانید مواردی را کم یا اضافه کنید.

مواد دلمه را که آماده کردید باید آن‌ها را در کلم پیچیده و بگذارید خیلی خوب بپزند. ممکن است مدت زمان پخت این دلمه، طولانی باشد پس صبور باشید تا غذایتان خام نماند.

قورما شورباسی، آبگوشت تبریزی

تبریزی‌ها به آبگوشت خوشمزه‌ای که درست می‌کنند، قورما شورباسی می‌گویند. طعم بی‌نظیری از ترکیب شورباسی گوشت قرمه، گوشت سردست و لپه که به همراه گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، نمک و زردچوبه است.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی تبریز که باید امتحان کرد

این آبگوشت خاص، تره و تخم‌مرغ هم دارد. در کنار نان سنگک و یک کاسه سیر ترشی و سبزی، احتمالاً انگشت‌هایتان را هم از فرط خوشمزگی غذا، همراهش میل کنید.

سوتی پلو

اگر بنا باشد یک پلوی متفاوت را در کنار استانبولی یا قاطی پلوهای دیگر تجربه کنید، قطعاً سوتی پلو خواهد بود که تجربه متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. این غذا که به شیرین پلو اردبیلی هم معروف است، ترکیبی از برنج، شیر، کره، نمک و زعفران است. این غذا را مانند برنج دمی پخته و با ماهی یا گوشت مرغ به همراه آلو، کشمش یا گردو و بادام میل می‌کنند.

دویماج

دویماج یا همان فینگرفود نوعی پیش غذای تبریزی است. اگر بخواهید همراه با تبریزی‌ها به یک میان وعده یا عصرانه خوشمزه دعوت شوید، دویماج مهمان سفره خواهد بود. این فینگرفود خوشمزه ترکیبی از پنیر، گردو، آب، دوغ، سبزی، پیازچه و نان خشک است. بعد از ترکیب این مواد اگر می‌خواهید دویماج خوشمزه‌ای داشته باشید، می‌توانید آن را به صورت ریزریز درآورده و تزیین کنید.

خورش هویج

اگر دلتان هوس یک غذای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب کرده است، تبریزی‌ها با خورش هویج از شما پذیرایی خواهند کرد.

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی تبریز که باید امتحان کرد

اینجا خبری از هویج پخته نیست، در عوض همراه با مرغ به‌صورت ظریف و تمیز، آن‌ها را با هم درست می‌کنند. سپس آلو و زعفران هم برای خوش طعم شدنش به آن اضافه می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    به جز کوفته و قهرمان شورباسی منی که تبریزی هستم ندیدم اونیکهارو بفروشن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید