اگر مایل هستید بدانید که از جاده هراز تا تهران چند کیلومتر است باید در مورد مسیر تهران تا جاده هراز اطلاعات بیشتری به دست آورید.

از جاده هراز تا تهران چند کیلومتر است؟

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افرادی که می خواهند به شمال کشور بروند از طریق جاده هراز مسیرشان را ادامه می دهند. شما برای اینکه از تهران به جاده هراز بروید باید به خوبی بدانید که از جاده هراز تا تهران چند کیلومتر است. جاده هراز بعد از جاده چالوس به عنوان یکی از زیباترین جاده های شمال کشور شناخته می شود. این جاده فاصله زیادی با تهران ندارد. شما بعد از اینکه از تهران خارج می شوید می توانید وارد این جاده شوید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که جاده هراز به تهران نزدیک است و به همین دلیل بسیاری از افراد از طریق این جاده می خواهند به شهرهای شمالی مانند آمل و ... بروند. دیدنی هایی که در این جاده وجود دارند توجه بسیاری از افراد را جلب می کنند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد جاده هراز به دست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

جاده هراز چه ویژگی هایی دارد ؟

برای طی کردن مسیر تهران تا جاده هراز باید وارد بزرگراه یاسینی شوید. بعد از اینکه این بزرگراه تمام شود می توانید وارد جاده هراز گردید. جاده هراز یکی از جاده های کوهستانی و زیبایی می باشد که جنگل ها و رودخانه هایی زیادی دارد. برای اینکه زیبایی هایی جاده هراز را مشاهده کنید می توانید با ماشین شخصی تان بروید. بسیاری از افراد فقط برای دیدن این جاده این مسیر را طی می کنند و بعد از چند ساعت به تهران بر می گردند. یکی از مهمترین نکاتی که زمان رانندگی در جاده هراز اهمیت دارد این است که سرعت تان را بالا نبرید، با بالا رفتن سرعت تان امکان دارد خطر تصادف به وجود آید. این جاده کوهستانی است و باید با احتیاط رانندگی نمایید.

از جاده هراز تا تهران چند کیلومتر است و موقعیت جاده هراز

اکنون که به خوبی متوجه شدید از جاده هراز تا تهران چند کیلومتر است باید در مورد موقعیت این جاده اطلاعات بیشتری به دست آورید. جاده هراز را به عنوان یکی از نزدیک ترین جاده هایی می شناسند که فاصله زیادی با حاشیه شمالی کشور ندارد. این جاده با ۲۰۰ کیلومتر از شرق تهران آغاز می گردد و بعد از اینکه شهرهایی مانند رودهن و گزنک را رد می کند به آمل می رسد. پیچ هایی که در این جاده وجود دارد نسبت به جاده چالوس کمتر است. به همین دلیل شما می توانید مسیر را به راحتی طی کنید و سرعت اتومبیل تان را کنترل نمایید. دقت داشته باشید که خطر ریزش سنگ از کوه های این جاده زیاد است. به همین دلیل باید با احتیاط رانندگی نمایید.

از آنجایی که در مسیر تهران تا جاده هراز، پوشش گیاهی زیادی وجود ندارد ریزش سنگ در برخی از بخش های جاده به وجود می آید. این جاده دارای ۱۴ تونل می باشد. اگر شما می خواهید به شهرهای شرقی بروید می توانید این جاده را انتخاب کنید، چرا که این جاده نسبت به جاده چالوس فاصله کمتری تا شهرهای شرقی دارد. در صورتی که می خواهید از آب و هوای این جاده لذت ببرید بهتر است که روزهای خوش آب و هوا را انتخاب کنید. این جاده در روزهای تعطیلی بسیار شلوغ می شود. به همین دلیل اگر در روزهای تعطیل به این جاده بروید شاید در ترافیک بمانید.

جاده هراز در طبیعت شمال

جاده هراز تا تهران

امکانات جاده هراز چیست ؟

یکی از مهمترین نکاتی که برای طی کردن مسیر تهران تا جاده هراز باید به آن دقت داشته باشید این است که امکانات جاده را به خوبی بررسی کنید. دقت داشته باشید که در این جاده امکانات ویژه مانند پمپ بنزین قرار نگرفته است. بنابراین قبل از اینکه وارد جاده شوید باید باک بنزین خود را پر کنید. از آنجایی که این جاده کوهستانی می باشد نتوانسته اند امکاناتی مانند پمپ بنزین را در آن راه اندازی کنند. البته شما می توانید از امکاناتی مانند رستوران ها، دکه های اغذیه فروشی و ... که در جاده وجود دارند استفاده کنید. هر یک از امکانات جاده را باید از نظر نیازتان بررسی کنید و سپس از آنها استفاده نمایید. به طور کلی باید بدانید که کوهستانی بودن این جاده چندان زیاد نیست و شما می توانید بعد از چند کیلومتر به شهرهای مهم برسید و از پمپ بنزین های مسیر استفاده نمایید.

جنگل الیمستان

زیبایی های جاده هراز

با اتوبوس و ماشین شخصی از جاده هراز تا تهران چند کیلومتر است ؟

اگر می خواهید بدانید که با اتوبوس و ماشین شخص از جاده هراز تا تهران چند کیلومتر است باید بگوییم که فاصله زیادی را نیاز نیست طی کنید. شما بعد از اینکه از تهران خارج می شوید می توانید وارد این جاده گردید. در واقع فاصله این جاده با تهران زیاد نیست ولی سرعت ماشین شما زمان رسیدن تان به این جاده را تعیین می کند. در صورتی که بخواهید با ماشین شخصی به این جاده بروید در زمان کمتری می توانید به جاده برسید. در واقع دشواری طی کردن این مسیر با استفاده از اتوبوس تا حدودی زیاد است. از آنجایی که این جاده کوهستانی می باشد اتوبوس ها نمی توانند با سرعت زیادی این جاده را طی کنند. به همین دلیل اگر می خواهید به راحتی در این جاده رانندگی کنید بهتر است با ماشین شخصی بروید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید