برای اینکه بدانید از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین باید به خوبی فاصله انواع شهرهای شمالی با تهران را مورد بررسی قرار دهید.

از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید بدانید که از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین، باید مقصد خود را به درستی تعیین کنید. شهرهای شمالی متفاوت هستند و هر یک از آنها فاصله کم یا زیادی با تهران دارند. بسیاری از افرادی که می خواهند از تهران به شمال بروند، جاده چالوس را برای رفتن انتخاب می کنند، چرا که این جاده بسیار زیبا است. ولی باید بدانید که به جز جاده چالوس می توانید از جاده های دیگری مانند فیروزکوه به شمال بروید. قبل از اینکه سفرتان را آغاز کنید باید یکی از شهرهای شمالی را به عنوان مقصد انتخاب نمایید تا بدانید باید چند ساعت در مسیر باشید. در ادامه جزئیات بیشتری که مربوط به مسیر تهران تا شهرهای شمالی می باشد را ارائه می دهیم.

فاصله تهران تا شهرهای شمالی چقدر است ؟

برای اینکه بدانیم از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین، برخی از شهرهای مهم شمالی که افراد از تهران به آن شهرها می روند را معرفی می کنیم. برخی از اصلی ترین شهرهایی که فاصله زیادی با تهران ندارند و افراد برای گردشگری آنها را انتخاب می کنند عبارت هستند از :

۱. فاصله تهران تا شهر شمالی آمل

اگر می خواهید از تهران به آمل بروید باید حدود ۱۸۰ کیلومتر رانندگی کنید. فاصله تهران تا شهر شمالی آمل چندان زیاد نیست. در صورتی که سرعت شما بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر باشد می توانید در عرض یک ساعت و نیم به مقصد برسید. ولی اگر سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد حدود دو ساعت و نیم در مسیر خواهید بود. زمانی که ترافیک سنگین باشد باید مدت زمان بیشتری در مسیر باشید.

۲. فاصله تهران تا بابل

فاصله تهران تا شهر شمالی بابل ۲۱۵ کیلومتر می باشد. شما در صورتی که سرعت ماشین تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد حدود سه ساعت باید در مسیر باشید. ولی اگر سرعت تان بیشتر باشد می توانید در عرض دو ساعت و نیم به مقصد برسید. در صورتی که ترافیک جاده زیاد باشد طول می کشد تا به مقصد برسید.

۳. فاصله تهران تا شهر شمالی قائمشهر

فاصله تهران تا شهر شمالی قائمشهر ۲۵۰ کیلومتر می باشد. اگر می خواهید به این شهر بروید باید جاده فیروزکوه را انتخاب نمایید. بهترین مسیر برای رفتن به قائمشهر، فیروزکوه می باشد. در صورتی که سرعت تان بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید در عرض سه ساعت و نیم این مسیر را طی کنید. ولی اگر سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد حدود ۴ ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید.

سفری پر و پیمان به چالوس

تهران تا شهرهای شمالی با ماشین

۴. فاصله تهران تا ساری

برای اینکه به ساری بروید نیز باید جاده فیروزکوه را انتخاب کنید. فاصله تهران تا شهر شمالی ساری ۲۷۰ کیلومتر می باشد. شما حدود ۴ الی ۴ و ساعت و نیم باید در مسیر رانندگی کنید تا به مقصد برسید. البته اگر سرعت تان را افزایش دهید می توانید در عرض ۳ ساعت و نیم به مقصد برسید. در برخی از مواقع که ترافیک جاده زیاد است، طول می کشد تا به مقصد برسید.

۵. فاصله تهران تا شهر شمالی بهشهر

بهشهر یکی از مهمترین شهرهای استان مازندران می باشد که زیبایی بی نظیری دارد. شما برای اینکه بدانید از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین، باید فاصله شهر بهشهر تا تهران را هم مورد بررسی قرار دهید. اگر می خواهید از تهران به این شهر بروید باید جاده فیروزکوه را برای رانندگی انتخاب کنید. اگر سرعت شما ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد حدود ۵ ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. ولی اگر سرعت تان بالاتر باشد و ترافیک در جاده نباشد می توانید در عرض ۴ ساعت به مقصد برسید.

۶. فاصله تهران تا بابلسر

یکی دیگر از شهرهای زیبای استان مازندران، بابلسر می باشد که زیبایی بی نظیری دارد. شما برای رفتن از تهران به شهر شمالی بابلسر باید ۲۳۰ کیلومتر رانندگی کنید. در صورتی که سرعت تان بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید در عرض دو ساعت و نیم به مقصد برسید. ولی اگر سرعت تان کمتر باشد و در مسیر هم ترافیک به وجود آید حدود ۳ ساعت یا سه ساعت و نیم طول می کشد تا به مقصد برسید.

۷. از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین و فاصله تهران با رشت و لاهیجان

برای اینکه بدانیم از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین، بهتر است که فاصله شهر لاهیجان و رشت با تهران را هم بررسی کنیم. شهر لاهیجان و تهران حدود ۳۴۵ کیلومتر با تهران فاصله دارند. بهترین مسیر رفتن به این دو شهر، عبور از قزوین می باشد. شما اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بخواهید این مسیر را طی کنید می توانید در عرض ۴ ساعت و نیم به مقصد برسید. اما اگر سرعت تان بالاتر باشد و ترافیک هم در جاده به وجود نیاید می توانید در عرض ۳ ساعت و نیم به مقصد برسید.

از تهران تا شمال چند ساعت راه است با ماشین

تهران تا شهرهای شمالی

۸. فاصله تهران تا آستارا

فاصله تهران تا شهر شمالی آستارا ۵۰۰ کیلومتر می باشد. شما برای اینکه از تهران به این شهر بروید باید حدود ۶ ساعت در مسیر رانندگی کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید