۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55416153

با شناخت نزدیکترین کویر به کرمان، می‌توانید از جذابیت تکرار نشدنی و هیجان خارق العاده‌ی کویر گردی در کرمان برخوردار شوید.

نزدیکترین کویر به کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید نزدیکترین کویر به کرمان، کدام کویر است؟! همانطور که ذکر شد، کرمان از اقلیم کویری برخوردار است. اگر بخواهیم به یکی از گرمترین استان‌ها در کشور ایران اشاره کنیم، قطعا استان کرمان برگ برنده را در دست دارد. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از کویرها و مناطق گردشگری خاص بود که جذابیت خارق العاده‌ای را در بر دارند. در این کویر می‌توان شاهد جذاب‌ترین و خارق العاده‌ترین پدیده‌های طبیعی بود که هر نظری را به سمت خود جلب می‌کند.

با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی شهر کرمان، می‌توان شاهد بسیاری از کویرهای مختلف در اطراف و حتی در داخل استان کرمان نیز بود. اگر بخواهیم به نزدیکترین کویر به کرمان اشاره کنیم، می‌توان از کویر لوت شهداد یاد کرد. این کویر از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی در کرمان است که سالانه پذیرای بسیاری از مهمان داخلی و خارجی، می‌باشد.

خصوصیات نزدیکترین کویر به کرمان:

یکی از موارد قابل توجه در کویر شهداد یا نزدیکترین کویر به کرمان، خصوصیات منحصر بفرد آن است. کویر شهداد ۱۰ درصد از وسعت کل کشور را به خود اختصاص داده است. بنابراین می‌توان از این مویر به عنوان بزرگترین کویر نیز یاد کرد. این کویر در سه استان:

  • خراسان جنوبی
  • سیستان و بلوچستان
  • کرمان

قرار دارد. یکی از خصوصیات انکارناپذیر این کویر، دمای بسیار بالای آن است. این دما در برخی از نقاط کویر بسیار بالا و طاقت فرسا خواهد بود. بنابراین امکان مراجعه به برخی از نقاط کویر، بسیار پایین می‌باشد. همچنین برخی از نقاط در کویر، در بر دارنده‌ی مسائل خاصی هستند که برای مراجعه به آنها، باید از مجوزهای خاصی، بهره برداری کرد. برای اینکه بتوانید از جذابیت فوق العاده‌ی سفر به کویر شهداد لذت ببرید، می‌توانید به روستای شهداد مراجعه نمایید. در این صورت می‌توانید از تفریحات خارق العاده و شگفت انگیز در این منطقه، برخوردار گردید.

کویر شهداد کرمان

کویر لوت شهداد

فاصله‌ی کرمان تا کویر لوت شهداد چقدر است؟

همانطور که ذکر کردیم، از جمله نزدیکترین کویر به کرمان، کویر لوت شهداد می‌باشد. برای رسیدن به این کویر، ناچار به طی کردن مسیر خاصی هستید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، برای رسیدن به این کویر، بهترین راه، مراجعه به روستای شهداد است. این روستا نقطه‌ی آغازین برای سفر به کویر، شناخته شده است. برای رسیدن به روستای شهداد، می‌توانید از جاده سیرچ استفاده کنید. پس از ورود به جاده سیرچ و پیمودن مسیر مشخص، به جاده شهداد و سپس به روستای شهداد می‌رسید. در نظر داشته باشید که اگر از کرمان به سمت کویر لوت و روستای شهداد حرکت کنید، باید مسیر ۱۰۰ کیلومتری را طی نمایید. بنابراین دور از ذهن نیست که برای رسیدن به کویر، یک ساعت در راه باشید.

جاهای دیدنی نزدیکترین کویر به کرمان:

آیا جاهای دیدنی نزدیکترین کویر به کرمان را می‌شناسید؟! برخی از جاهای دیدنی کویرها، شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. اما برخی از کویرها، مانند کویر لوت، از خصوصیات و جاذبه‌های گردشگری خارق العاده‌ای برخوردار هستند. بنابراین بازدید از آنها، خالی از لطف نیست. برخی از جاهای دیدنی، فقط مختص به کویر لوت شهداد است. بنابراین افرادی که به بازدید از کویرها علاقمند هستند، قطعا از راهکارهای مناسب برای بازدید از این مکان نیز استفاده خواهند کرد. از جمله جاهای دیدنی در این کویر جذاب و منحصر بفرد، عبارتند از:

نبکاها و جذابیت بی‌نظیر آنها:

برخلاف تصور بسیاری از افراد، در نزدیکترین کویر به کرمان، می‌توان شاهد پوشش‌های گیاهی چشم نواز و جذاب بود. نبکاها از پدیده‌های طبیعی هستند که به سبب وزش باد و جمع شدن شن‌ها در کنار این پوشش‌های گیاهی، پدید می‌آیند. در کویر شهداد، می‌توان شاهد تعداد زیاد این نبکاها بود. از این پدیده‌ها با عنوان گلدان‌های ماسه‌ای نیز یاد می‌کنند. دشت لوت (کویر شهداد) در بر دارنده‌ی گیاهان بسیار بزرگ در جهان است.

کلوت‌های شهداد از جاذبه‌های دیدنی نزدیکترین کویر به کرمان:

از جمله جاذبه‌های دیدنی نزدیکترین کویر به کرمان، می‌توان به کلوت‌های شهداد اشاره کرد. در این کویر می‌توان شاهد معروف‌ترین و عظیم‌ترین کلوت‌ها بود. بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگران با هدف بازدید از این کلوت‌ها به این کویر مراجعه می‌کنند. علت به وجود آمدن کلوت‌ها در کویرهای مختلف، وزش باد است. در کویر لوت شهداد نیز می‌توان شاهد وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان بود که از مهمترین دلایل ایجاد این کلوت‌ها به شمار می‌روند.

برای بازدید از این کلوت‌ها در این کویر، باید به فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری از روستای شهداد به سمت کویر، حرکت کنید. در این کویر می‌توان شاهد کلوت‌هایی با ارتفاع ۵۰۰ متر بود که جذابیت کویر را دو چندان نموده‌اند. لازم است بدانید که این کلوت‌ها بیش از ۵۰ هزار هکتار از مساحت این کویر را به خود اختصاص داده‌اند.

کلوت شهداد کرمان ، گرم ترین نقطه کره زمین

کلوت‌های کویر شهداد

تفریحات مختلف در کویر لوت:

یکی از دلایل مهم برای افزایش بازدید از نزدیکترین کویر به کرمان، استفاده از تفریحات هیجان انگیز در آن است. در کویر شهداد، می‌توان شاهد بسیاری از تفریحات هیجان انگیز و بی‌نظیر بود که ساعات خوشی را برای شما رقم می‌زنند. از جمله بهترین تفریحات در این کویر جذاب، عبارتند از:

  • سافاری
  • موتور سواری
  • پیاده روی روی رمل‌ها و شنزارها
  • شترسواری
  • چتر سواری
  • بالا رفتن از کلوت‌ها

در کنار این تفریحات بی‌نظیر، می‌توان به تماشای خیره کننده و چشم نواز آسمان نیز اشاره کرد. آیا تاکنون شاهد جذابیت فوق العاده‌ی آسمان در سکوت شب بر روی کویرها، بوده‌اید. از جذابیت‌های تفریح شب هنگام در کویر، می‌توان به تماشای ستاره‌ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که زیبایی شفق قطبی نیز از دیدنی‌های تکرار نشدنی در اوایل صبح کویر، است.

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 2
    کرمان خودش وسط بیابانه
  • محمد سالاری کنگ IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    درود بر نویسنده محترم، به نظر می اد لازم است نویسنده یک سری به شهداد تشریف بیاوردند؛ هم اطلاعت جغرافیشان زیلدتر شود و هم از طبیعت کرمان لذت ببرند، نکات زیر قابل بیان است: ۱. شهداد یک بخش پرجمعیت استان کرمان است. با محصولات منحصر به فردی مثل پرتقال سیر لیمو شیرین و.... که به کل کشور صادر می شود. ۲. در شهداد یک رودخانه دائمی به نام رودخانه شور وجود دارد که طول ان ۷۰۰کیلومتر است که بسیار زیبا است. ۳.جهت رسیدن به شهداد باید از طولانی ترین تونل کشور در سیرچ عبور کرد. ۴. کنار جاده سیرچ پیست اسکی کرمان قرار دارد که تا کلوتها ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. ۵.انشالله تشریف بیارورید کرمان تا با هم سری به کلوت ها و نباکاهای زیبا بزنیم.۰۹۱۳۳۴۳۱۳۰۵محمد سالاری ، عضو کوه نوردی و کویر نوردی ایران.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید