تبریز سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و اگر مسافر این دیار هستید همراه باشید و از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز بدانید.

بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر تبریز به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران در حوزه گردشگری شناخته می‌شود که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. در این مقاله سعی کردیم که شما را با بهترین و جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری تبریز آشنا کنیم.

بهترین جاذبه‌های گردشگری تبریز که باید دید

موزه صدای تبریز

موزه‌های زیادی در سراسر ایران وجود دارد که هر کدام اشیای تاریخی خاصی را به نمایش گذاشته‌اند؛ اما موزه صدای تبریز کمی با آن‌ها متفاوت است. این موزه جایی است که می‌توانید مسیر موسیقی آذربایجان را مشاهده کنید و با آثار و افکار هنرمندان تبریزی آشنا شوید. این مجموعه در خانه امیر پرویز قرار گرفته و می‌توانید به صورت همزمان از یک خانه تاریخی نیز دیدن کنید. این بنای دو طبقه به سبب معماری خاص خود و پنجره‌های چوبی قدیمی، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تبریز محسوب می‌شود.

اما سوال اصلی اینجاست که چه چیزی در موزه صدای تبریز انتظار گردشگران را می‌کشد؟ اولین چیزی که در این موزه می‌توانید شاهد آن باشید، ابزارآلات موسیقی و اشیای مرتبط با موسیقی است که نمونه آن در هیچ مجموعه‌ای وجود ندارد.

بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز

تالارها بخش بعدی هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید. هر یک از تالارها به یکی از هنرمندان اختصاص دارد و شما را با دنیای او آشنا می‌کند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تالار استاد سلیمی، تالار استاد باباییان و تالار استاد اقبال آذر اشاره کنیم.

یکی دیگر از بخش‌هایی که این مکان را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری تبریز تبدیل کرده است، آرشیو کاملی از موذن‌ها، نوازندگان، قاریان، سرودخوانان، آهنگ‌سازان و چاوش‌خوانان است. بازدید از این بخش می‌تواند یکی از بهترین لحظات گشت‌وگذار در موزه صدای تبریز باشد.

خانه پروین اعتصامی

بر خلاف خانه استاد شهریار که شهرت بسیار زیادی دارد، خانه پروین اعتصامی جزو آن دسته از جاهای دیدنی تبریز است که کمتر کسی از وجود آن خبر دارد. سالانه مردم زیادی به تبریز سفر می‌کنند؛ اما کمتر کسی خبر دارد که در خیابان عباسی این شهر، خانه بزرگ‌ترین شاعر زن ایرانی آرام گرفته است. این خانه 1300 متر مربع از زمین‌های محله ششگلان را به خود اختصاص داده و قدمت آن به دوره اول پهلوی برمی‌گردد.

بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز

با وارد شدن به خانه پروین اعتصامی، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، حوض آب احاطه شده توسط چهار باغچه زیبا است. این المان‌ها در فصل بهار و تابستان زیبایی وصف‌ناپذیری را به این خانه می‌بخشند. اگر به دیوارهای حیاط هم نگاه کنید، می‌توانید چهره‌های مطرح شعر و ادبیات ایران مانند استاد شهریار را مشاهده کنید که روی دیوار نقاشی شده‌اند. این چهره‌ها یکی دیگر از زیبایی‌های منزلگاه پروین اعتصامی هستند.

برای دسترسی به طبقه اول و دوم خانه می‌توانید از پلکان قرار گرفته در جلوی ساختمان استفاده کنید. مسیر دسترسی به زیرزمین هم در زیر همین راه‌پله قرار گرفته است. مجسمه پروین اعتصامی در جلوی راه‌پله، اتاق‌های گهواره‌ای زیرزمین، تنور پخت نان، دو بهارخواب جذاب و اتاق‌های زیبای طبقه اول و دوم که نمای حیاط را در اختیار شما می‌گذارند، این خانه را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تبریز تبدیل کرده‌اند.

اما چیزی که سبب شده خانه پروین اعتصامی در لیست مهم‌ترین جاذبه های گردشگری تبریز قرار بگیرد، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این مکان است.

بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز

جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز که باید رفت

تله کابین کوه عون ابن علی

اگر در سفر به تبریز خواستید یک روز پرهیجان را از سر بگذرانید، پیشنهاد ما تله کابین کوه عون یا عینالی است. تله کابینی که بعد از تکمیل فاز دو و سه آن به طولانی ترین تله کابین کشور تبدیل می‌شود، اما حالا می‌توان سوار بر کابین های فاز یک آن از بین کوه های عینالی گذشت و طبیعت کوهستانی اطراف را دید. در ایستگاه دوم تله کابین، کافه ها و رستوران های مجموعه قرار دارند و از دیگر جاذبه های اطرافش می‌توان به منطقه پرورش شترمرغ و آبشار مصنوعی اشاره کرده. بر فراز کوه عون بن علی بقعه‌ای منسوب به دو تن از فرزندان حضرت علی (ع) به نام‌های عون بن علی و زید بن علی واقع شده.

آدرس: شمال شهر تبریز

سد امند

سد امند ، یک سد خاکی در شمال غربی شهر تبریز و در نزدیکی روستای امند از توابع صوفیان است. طرح دهکده سلامت و تفرجگاه گردشگری منطقه سد امند که در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز-صوفیان واقع شده، به عنوان منطقه نمونه گردشگری در زمینی به وسعت بیش از ۸۰ هکتار با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساحل دریاچه این سد در حال اجرا است.

بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز

دشت تبریز

دشت تبریز، با مساحت سه هزار هکتاری در استان آذربایجان شرقی بزرگترین دشت موجود در این استان بعد از دشت‌های مرند و جلفا می‌باشد. این دشت از شمال به دامنه‌های جنوبی کوه‌های میشو، از جنوب به دامنه‌های شمالی سهند، از شرق به محدوده شهر تبریز و از غرب به اراضی شوره زار و دریاچه ارومیه محدود می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابرام IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    فقط این خیلی خلاصه نواقص معرفی شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید