۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55416147

اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی گرگان در شب آشنا شوید، این مطلب می‌تواند به کمک شما بیاید؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

جاهای دیدنی گرگان در شب

سلام نو-سرویس گردشگری: گرگان یکی از شهرهایی به‌حساب می‌آید که گردشگران زیادی دارد. مکان‌های مختلفی در این شهر واقع شده‌اند که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه لذت‌بخشی باشد. بیشتر افراد به گشت‌وگذار در شب علاقه زیادی نشان می‌دهند؛ به همین علت قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی گرگان در شب بپردازیم. بازدید از این مکان‌ها تجربه بسیار فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما خواهد گذاشت؛ پس برای رقم زدن تعطیلات عالی، تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

برج گرگان؛ دیدنی‌ترین منظره در شب

یکی از مکان‌های دیدنی گرگان در شب، برج گرگان است. این سازه شهری به شکلی کاملاً مدرن طراحی شده است. در این برج می‌توانید شاهد انواع سمبل‌های نمادین باشید. همین موضوع باعث شده است برج گرگان تبدیل به یکی از مکان‌های تزئینی این شهر شود. بعد از برج میلاد، برج گرگان توانسته است نام خود را به‌عنوان مرتفع‌ترین برج در ایران به ثبت برساند. ۱۳۸۵ سالی بود که کلنگ ساخت این برج زده شد و در نهایت در سال ۱۳۹۱ افتتاح آن صورت گرفت.

ارتفاعی که این برج به خود اختصاص داده است، ۵۷ متر بوده و همچنین ۵ طبقه است. یکی از طبقه‌ها رستوران دارد و یکی دیگر دارای پارکینگ اختصاصی است. سایر طبقات نیز به‌عنوان مراکز مهم تجاری و اداری در نظر گرفته شده‌اند. این برج دارای یک تراس است که مساحت آن به ۱۷۰ متر است. لازم به ذکر است این تراس در ارتفاع ۳۸ متری از برج گرگان واقع شده است. زمانی که پا در این تراس بگذارید، می‌توانید مناظر شهری را مشاهده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً در شب به این برج بروید و آرامشی که وجود دارد را دریافت کنید. برج گرگان در میدان بسیج قرار گرفته است.

کاخ آقا محمدخان قاجار؛ از مکان‌های دیدنی گرگان در شب

از جاهای دیدنی گرگان در شب می‌توانیم به کاخ آقا محمدخان قاجار اشاره کنیم که در سال ۱۱۵۶ ساخته شد. در زمان‌های قدیم از این کاخ به‌منظور پذیرایی از دولتمردان بهره برده می‌شد. این کاخ دارای چندین بخش است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به عمارت دارالحکومه و دارالعماره اشاره داشته باشیم. این عمارت از زیبایی‌های فراوانی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که گردشگران ایرانی و خارجی بعد از بازدید چیزهای زیادی برای تعریف دارند. اگر به درهای ورودی این کاخ نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که با کمک طلا مزین شده‌اند.

همچنین در سراسر این کاخ می‌توانید شاهد درختان مرکبات باشید. البته لازم به ذکر است از آن همه زیبایی چیز خاصی باقی نمانده و دلیل آن عدم رسیدگی است؛ اما بااین‌وجود به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این کاخ دیدن داشته باشید. زمانی که عصر می‌شود، چراغ‌های این کاخ روشن می‌شوند؛ به همین دلیل شاهد صحنه بسیار زیبایی خواهید بود.

جاهای دیدنی گرگان در شب

بازدید از کاخ آقا محمدخان قاجار

روستای زیارت؛ زیبایی مطلق در تمامی ساعت‌ها

اگر به دنبال جاهای دیدنی گرگان در شب هستید، به شما روستای زیارت را پیشنهاد می‌دهیم. این روستا از بکرترین پدیده‌های گردشگری بوده که بازدید از آن برای هر دوستدار طبیعتی واجب است. این روستا چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیادی دارد که در شب جلوه ویژه‌ای را از خود به نمایش می‌گذارند. شاید از خود بپرسید چرا نام روستا زیارت است؟ در این روستا امامزاده‌ها و ابنیه مذهبی زیادی وجود دارند؛ به همین علت بسیاری از افراد به‌منظور زیارت به آنجا می‌روند.

در واقع جاذبه‌های این روستا به حدی زیاد هستند که می‌توانند نظر هر مسافری را به خود جذب کنند. همچنین شما می‌توانید علاوه بر بازدید از مکان‌های دیدنی، در آن اقامت نیز داشته باشید. لازم به ذکر بوده این روستا دارای یک آبشار با نام زیارت است که بازدید از آن در شب، صفای خاصی دارد؛ پس از آن غافل نشوید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای زیارت می‌توانیم به کوه تاورنراب، چشمه آب گرم و قلعه‌های باستانی اشاره کنیم.

جنگل توسکستانی؛ از جاهای دیدنی گرگان در شب

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی گرگان در شب جنگل توسکستانی است. افرادی که به جنگل نوردی علاقه دارند، می‌توانند از این جنگل زیبا و منحصربه‌فرد بازدید به عمل بیاورند. این جنگل چیزهای زیادی برای گفتن دارد. برای بازدید از جنگل توسکستانی باید به جنوب شرقی گرگان بروید. همچنین در مسیر شگفتی‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد. مسیر رسیدن به این جنگل با طبیعت سرسبز همراه است. این جنگل واقع‌شده در میانه دره‌های ارتفاعات شاه کوه است. در فضای جنگل درخت‌های زیادی به چشم می‌خورند که شامل مواردی همچون توسکا، افرا، بلوط، اُرس و... می‌شوند. درصورتی‌که فصل بهار را برای بازدید انتخاب کنید، اوج زیبایی در انتظار شما خواهد بود. همچنین در فصل پاییز می‌توانید برگ‌ریزان درختان را ببینید که یک منظره فوق‌العاده را ایجاد می‌کند. این جنگل می‌تواند یک منظره کاملاً رؤیایی را به شما نشان دهد؛ پس اگر در تعطیلات قصد دارید به گرگان سفر کنید، حتماً چند ساعت وقت خود را به دیدن جنگل توسکستانی اختصاص دهید.

جاهای دیدنی گرگان در شب

بازدید از جنگل توسکستانی در شب

سخن آخر

در این مطلب شما را با جاهای دیدنی گرگان در شب آشنا کردیم. این مکان‌ها به نحوی هستند که می‌توانند توجه هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای را به خود جلب کنند؛ به همین علت می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی بار سفر خود را ببندید و از زیبایی‌هایی که در انتظار شما هستند، بازدید کنید. گرگان بهشت زیبایی‌ها است؛ پس فرصت بازدید را از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 0
    خیلی معرفی ضعیف بود آدرس نداشت معرفی ها ناقص بود مکانهای دیگری هم وجود دارد
  • عبدالله IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    2 0
    مکانهای دیدنی ناقص بود ثانیا آدرس نداشت
  • Hani IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    واقعا جنگل توسکستان رو که برق و تیر چراغ برق نداره رو در شب پیشنهاد کردین توی سلامت کامل بودین؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید