۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 55416135

اگر می خواهید بدانید که موقعیت دقیق جغرافیایی جاده دوهزار سه هزار کجاست بهتر است که در این مطلب با ما همراه باشید.

جاده دوهزار سه هزار کجاست؟

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده های زیبایی زیادی در کشور ایران هستند که بیشتر آنها مربوط به شهرهای شمالی می باشند. اگر نمی دانید جاده دوهزار سه هزار کجاست باید بگوییم که این جاده یکی از دیدنی های تنکابن به شمار می رود. این جاده یکی از زیباترین جاده های شمالی به شمار می رود که هر ساله افراد زیادی از این جاده بازدید می کنند. آغاز این جاده از تنکابن می باشد و به جنگل های دو هزار و سه هزار که در ارتفاعات مازندران هستند می رسد. جنگل های مازندران به عنوان دیدنی های خاص و منحصر به فرد این استان شناخته می شوند. مسیری که شما را به این جنگل ها می رساند بسیار زیبا است و هر ساله افراد زیادی در این مسیر رانندگی می کنند.

موقعیت جغرافیایی جاده دوهزار سه هزار

جاده دوهزار سه هزار استان مازندران یکی از خاص ترین مسیرهای جنگلی به شمار می رود که در قسمت شمالی کشور ایران قرار گرفته است. این جاده از بین جنگل های سرسبز تنکابن رد می شود و جاذبه های طبیعی خاصی دارد. اگر می خواهید زیباترین چشم انداز سرسبز مناطق شمالی را از نزدیک مشاهده کنید، پیشنهاد می دهیم حتما از این جاده بازدید نمایید. جنگل های مرتفع تنکابن از طریق این جاده به یکدیگر می رسند. این جاده از منطقه ای به نام خرم آباد که در شهر تنکابن است آغاز می شود و ادامه پیدا می کند. در طول مسیر این جاده می توانید رودهای خروشان، جنگل های سرسبز و ... را مشاهده کنید. طبیعت گردان زیادی هر ساله از این جاده بازدید می کنند.

جاده دوهزار سه هزار کجاست و آیا بین آنها تفاوتی وجود دارد ؟

بسیاری از افرادی که می خواهند بدانند جاده دوهزار سه هزار کجاست، در مورد تفاوت های جاده دو هزار و سه هزار هم باید اطلاعات بیشتری به دست آورند. جاده دو هزار از شهر تنکابن آغاز میشود و تا زمانی که به ارتفاع برسد حدود دو هزار متر مساحت دارد. در این فاصله شما می توانید امکانات رفاهی متنوعی که برای گردشگران در نظر گرفته شده اند را مشاهده کنید. مجموعه های اقامتی و پارک جنگلی در این مسیر قرار گرفته اند تا مسافرین از آنها استفاده کنند. در طول این جاده شما به مرور از رودخانه دورتر می شوید. با رسیدن به ارتفاعات بیشتر مازندران جاده سه هزار آغاز می شود.

جاده سه هزار یکی از جاده هایی می باشد که از روی پل بلند رد می گردد. این پل روی رودخانه خروشانی قرار گرفته و از بین جنگل های سرسبز رد می شود. جنگل سه هزار را به عنوان چشمه کلیله معرفی می کنند. جاده دوهزار سه هزار مازندران دارای ویژگی های خاصی است که بسیاری از افراد به دلیل همین مسئله هر ساله به این جاده می روند. رودخانه های این دو جاده در مرز جنگلی به یکدیگر وصل می شوند. این رودخانه ها حدود 10 کیلومتر از جاده دو هزار دور هستند. آسفالت بودن ابتدای مسیر جاده دو هزار یکی از ویژگی های مهم این جاده می باشد. به همین دلیل شما با هر وسیله ای می توانید از این جاده رد شوید. اما در فصل سرد سال به دلیل پیچ و خم های جاده، رانندگی تا حدودی دشوار می شود.

جاده دوهزار سه هزار کجاست؟

جاده دوهزار سه هزار و زیبایی های جاده

چگونه به جاده دوهزار سه هزار برویم ؟

دسترسی به جاده دوهزار سه هزار مازندران آسان می باشد. اکنون که به خوبی متوجه شده اید جاده دوهزار سه هزار کجاست، می توانید به راحتی به این دو جاده دسترسی داشته باشید. برای رسیدن به خرم آباد که ابتدای جاده دو هزار می باشد باید به سمت جنوب بروید. پس از آن مسیرتان را ادامه دهید تا به روستای قلعه گردن برسید. اگر می خواهید از سمت روستای چلاسر به این جاده بروید می توانید سه راهی سلیمان آباد را در ابتدای ورودی جاده مشاهده کنید. در جاده های محلی که اطراف تنکابن هستند راهنمای دقیق برای رسیدن به جنگل دوهزار وجود دارد. جاده الموت نیز به جنگل سه هزار راه دارد. بیشتر کوهنوردان این جاده را برای رسیدن به جاده انتخاب می کنند. بخش هایی از جاده سه هزار خاکی است و شما باید از ماشین های آفرود استفاده کنید.

جاده دوهزار سه هزار کجاست؟

جاده دوهزار سه هزار استان مازندران

جاده دوهزار سه هزار کجاست و بهترین زمان سفر این جاده

فصل بهار به عنوان بهترین فصلی شناخته می شود که می توانید از جاده دوهزار سه هزار مازندران بازدید کنید. در این فصل بیشتر درختان سرسبز هستند و شما از مشاهده آنها لذت می برید. جاده دوهزار سه هزار با وجود این درختان و رودها زیبایی خاصی دارد. در صورتی که درختان، زیبایی نداشته باشند شما هم از طی کردن جاده لذت نخواهید برد. در فصل بهار روستاهای جنگلی جاده دوهزار سه هزار دیدنی می باشند و مناظر طبیعی خاصی دارند.

اگر در فصل تابستان به جاده دوهزار سه هزار مازندران بروید شرجی بودن هوا کم است. البته در ماه مرداد میزان شرجی بودن هوا زیاد است. شما می توانید در نخستین روزهای شهریور و مهر ماه به جاده دوهزار سه هزار بروید. در صورتی که علاقه زیادی به کوهنوردی دارید و می خواهید از کوهنوردی در جاده دوهزار سه هزار لذت ببرید می توانید فصل بهار و تابستان را برای سفرتان انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید