اگر می خواهید بدانید که از تهران تا آمل چند کیلومتر است باید در مورد ویژگی های جاده هراز و فیروزکوه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از تهران تا آمل چند کیلومتر است؟

سلام نو-سرویس گردشگری: آمل یکی از شهرهای زیبای مازندران می باشد که آب و هوای بی نظیری دارد. اگر شما می خواهید از تهران به این شهر بروید باید بدانید که از تهران تا آمل چند کیلومتر است. شما برای رفتن به آمل می توانید از طریق جاده هراز مسیرتان را طی کنید. جاده هراز یکی از زیباترین جاده هایی می باشد که تهران را به شهرهای شمالی می رساند. بسیاری از افراد برای اینکه زیبایی ها و جاذبه های گردشگری این جاده را از نزدیک مشاهده کنند، این جاده را به عنوان جاده اصلی رسیدن به آمل انتخاب می نمایند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که فاصله تهران تا آمل از طریق جاده هراز کمتر از دیگر جاده ها می باشد.

فاصله تهران تا آمل از نظر مسافت و زمان

مسیر تهران تا آمل حدود ۱۸۴ کیلومتر می باشد. شما در صورتی که سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید این مسیر را در طی دو ساعت و نیم طی کنید. از آنجایی که جاده هراز پیچ و خم دارد نمی توانید این جاده را با سرعت بالا طی کنید. در واقع زمان رانندگی در جاده هراز باید سرعت تان را کنترل کنید تا خطری برای خودتان و خانواده تان به وجود نیاید. در صورتی که بخواهید از طریق جاده فیروزکوه به آمل برسید یک ساعت دیرتر به مقصد می رسید. جاده فیروزکوه یکراست تر است ولی باید بدانید که طولانی تر می باشد.

اگر مسیر تهران تا آمل را با سرعت بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کنید و اصلا در جاده ترافیکی مشاهده نشود می توانید در عرض دو ساعت به مقصد برسید. البته بسیاری از افراد در این مسیر توقف می کنند و به همین دلیل دیرتر به مقصد می رسند. هر یک از تابلوهایی که در مسیر قرار گرفته اند را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با آگاهی بیشتری مسیر را رانندگی کنید. در برخی از بخش های مسیر امکان ریزش کوه وجود دارد. به همین دلیل از بوق زدن خودداری کنید و با سرعت رانندگی نکنید. سرعت بالا موجب تصادف و خطرات جدی می شود.

از تهران تا آمل چند کیلومتر است و چه جاذبه های گردشگری در مسیر است ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید از تهران تا آمل چند کیلومتر است باید در مورد جاذبه های مسیر اطلاعات بیشتری به دست آورید. در صورتی که جاذبه های مسیر را بشناسید می توانید با آگاهی بیشتری مسیر را رانندگی کنید. اگر جاده هراز را برای رانندگی انتخاب نمایید می توانید زیبایی های بی نظیری را در جاده مشاهده نمایید. اما جاده فیروزکوه تا حدودی کویری است و زمانی که به مازندران نزدیک می شود بافت سرسبز جاده افزایش پیدا می کند. از زمانی که وارد جاده هراز می شوید می توانید آب و هوای بی نظیر این جاده را حس نمایید. شما در مسیر خود از شهر جاجرود رد می شود و می توانید در سد لتیان توقف نمایید.

از تهران تا آمل چند کیلومتر است؟

تهران تا آمل از جاده هراز

آبعلی یکی از جاذبه های گردشگری زیبایی به شمار می رود که در مسیر تهران تا آمل قرار گرفته است. شما می توانید در آبعلی جاذبه های گردشگری زیادی مانند اسکی را مشاهده کنید و از بازی اسکی در آبعلی لذت ببرید. پیست آبعلی یکی از مشهورترین پیست های کشور ایران به شمار می رود. در کیلومتر ۲۰ جاده هراز می توانید جنگل های زیبای الیمستان را از نزدیک مشاهده کنید. اگر به دنبال یک لوکیشن خاص برای عکاسی هستید حتما به این جنگل بروید. دشت زیبای لار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مسیر است که دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی می باشد.

به طور کلی باید بدانید که در مسیر تهران تا آمل از طریق جاده هراز، زیبایی های بی نظیری را مشاهده می کنید که هر یک از آنها ویژگی خاصی دارند. دشت لار یکی از دشت های زیبایی است که در مسیر مشاهده می شود و حتما پیشنهاد می دهیم که از این دشت بازدید کنید. امامزاده هاشم یکی از امامزاده های معروف مسیر به شمار می رود که می توانید در این امامزاده توقف نمایید. در صورتی که به مکان های زیارتی علاقه دارید می توانیم نیم ساعت از زمان خود را در این امامزاده صرف نمایید.

امکانات جاده تهران تا آمل

شما بعد از اینکه متوجه شدید از تهران تا آمل چند کیلومتر است باید در مورد امکانات جاده اطلاعات بیشتری به دست آورید. به طور کلی اگر شما جاده هراز یا فیروزکوه را برای رفتن به آمل انتخاب کنید، می توانید امکانات زیادی را در جاده های مورد نظر مشاهده نمایید. در جاده هراز جاذبه های گردشگری بیشتری وجود دارد. البته باید بدانید که امکاناتی مانند پمپ بنزین و ... در جاده فیروزکوه به راحتی در دسترس هستند. جاده هراز مجتمع های گردشگری زیادی دارد تا شما بتوانید ساعتی را در این مجتمع های گردشگری به تفریح بپردازید.

از تهران تا آمل چند کیلومتر است؟

تهران تا آمل

با ماشین و اتوبوس از تهران تا آمل چند کیلومتر است ؟

اگر می خواهید بدانید که با ماشین یا اتوبوس از تهران تا آمل چند کیلومتر است، باید بگوییم که نوع ماشین تان تغییری در کیلومتر جاده ایجاد نمی کند. سرعت و سبک رانندگی شما زمان رسیدن تان به مقصد را مشخص می کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید