برای اینکه بدانیم از تهران تا مازندران چند ساعت راه است باید جاده ای که انتخاب می کنیم را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم.

از تهران تا مازندران چند ساعت راه است؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید بدانید که از تهران تا مازندران چند ساعت راه است باید نوع ماشین تان را بررسی نمایید. فاصله زمان رسیدن به مازندران که با ماشین یا اتوبوس می خواهید طی کنید متفاوت خواهد بود. در صورتی که با ماشین بخواهید این مسیر را طی کنید حدود ۳ ساعت و نیم طول می کشد. البته اگر سرعت تان زیاد باشد و جاده اصلا ترافیک نداشته باشد می توانید در عرض ۳ ساعت به مقصد برسید. ولی اگر با اتوبوس بخواهید این مسیر را طی کنید باید مدت زمان بیشتری در مسیر باشید. اتوبوس ها در عرض ۴ یا ۴ ساعت و نیم این مسیر را طی خواهند کرد. راه های متنوعی هستند که می توانید برای طی کردن فاصله تهران به مازندران آنها را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات این راه ها و زمان رسیدن هر یک از آنها را توضیح دهیم.

از تهران تا مازندران چند ساعت راه است و کدام جاده برای رسیدن به مازندران بهتر می باشد ؟

برای اینکه بدانیم از تهران تا مازندران چند ساعت راه است باید مسیر خود را به خوبی شناسایی کنیم. علاوه بر اینکه خودرو نقش مهمی روی زمان رسیدن شما به مقصد دارد، مسیری که انتخاب می کنید هم مهم است. مسیرهای متنوعی برای رسیدن به مازندران وجود دارند که مهمترین آنها عبارت هستند از :

۱. جاده فیروزکوه

یکی از بهترین مسیرهایی که برای مسیر تهران به مازندران می توانید انتخاب کنید، جاده فیروزکوه می باشد. این جاده به دلیل سطح مسطحی که دارد امن است و بسیاری از افراد از طریق این جاده به ساری می روند. این جاده دارای ۳ لاین رفت و برگشت می باشد. ایمن تر بودن و عریض تر بودن جاده فیروزکوه نسبت به هراز و چالوس، یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. در صورتی که شما از طریق این جاده بخواهید به ساری بروید باید ۲۷۷ کیلومتر را طی کنید. شما از طریق این جاده حدود ۳ ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. برای اینکه از طریق این جاده به ساری بروید باید ابتدا وارد بزرگراه نواب شوید و سپس وارد بزرگراه شرق همت شوید. شهرهای دماوند، فیروزکوه، شیرگاه و قائمشهر را می توانید در این مسیر مشاهده نمایید.

۲. جاده هراز

کوتاه ترین مسیری که برای طی کردن مسیر تهران به مازندران می توانید انتخاب کنید، جاده هراز می باشد. این جاده حدود ۲۵۲ کیلومتر می باشد و شما حدود ۳ ساعت و نیم طول می کشد تا از طریق این جاده به مازندران برسید. در واقع پیچیدگی های این جاده نسبت به فیروزکوه بیشتر است و به همین دلیل شما نمی توانید با سرعت بالایی رانندگی کنید. برای رفتن به این جاده ابتدا باید وارد جاده فیروزکوه شوید، سپس تا پردیس حدود ۴۸ کیلومتر رانندگی کنید. پس از آن به آبعلی می رسید و می توانید مسیرتان را به سمت آمل تغییر دهید. بعد از شهر آمل به بابل و قائمشهر می رسید. در انتها می توانید وارد شهر ساری شوید.

از تهران تا مازندران چند ساعت راه است؟

تهران تا مازندران با اتوبوس

۳. جاده چالوس

یکی از زیباترین و طولانی ترین جاده هایی که شما برای رسیدن به مازندران می توانید انتخاب کنید جاده چالوس می باشد. مسافت تهران به مازندران از طریق جاده چالوس حدود ۳۲۴ کیلومتر می باشد. اگر می خواهید با خودرو این مسیر را طی کنید حدود ۴ ساعت و نیم در مسیر خواهید بود. پیچیدگی هایی که در این مسیر وجود دارد بیشتر است. به همین دلیل مدت زمان زیادی طول می کشد تا از طریق این جاده به ساری برسید. بسیاری از افرادی که به زیبایی جاده اهمیت می دهند این جاده را برای رفتن به ساری انتخاب می کنند. شما برای رفتن به این جاده ابتدا باید وارد اتوبان همت شوید. پس از آن می توانید به سمت بزرگراه شمال، تهران بروید. شهرهای زیادی مانند نوشهر، چالوس، بابل، آمل و ... را در این مسیر مشاهده می کنید.

از تهران تا مازندران چند ساعت راه است و به چه وسیله هایی نیاز داریم ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید از تهران تا مازندران چند ساعت راه است باید در مورد وسیله هایی که نیاز است با خودتان ببرید، آگاهی بیشتری کسب کنید. این مسئله که در چه فصلی می خواهید به مازندران بروید اهمیت زیادی دارد که باید به آن دقت داشته باشید. در صورتی که فصل تابستان را انتخاب کرده باشید به وسیله های زیادی نیاز ندارید. اما اگر می خواهید در فصل پاییز و زمستان به مازندران بروید باید وسیله های ایمنی رانندگی مانند زنجیر چرخ و ... را همراه خود ببرید. هر یک از وسیله هایی که در طول سفر به آنها نیاز پیدا می کنید را باید در چمدان تان بگذارید.

از تهران تا مازندران چند ساعت راه است؟

تهران تا مازندران

با اتوبوس از تهران تا مازندران چند ساعت راه است ؟

در صورتی که می خواهید بدانید با اتوبوس از تهران تا مازندران چند ساعت راه است باید ابتدا مسیری که انتخاب می کنید را بررسی نمایید. اگر بخواهید با اتوبوس از طریق جاده چالوس به ساری بروید باید مدت زمان بیشتری این مسیر را طی کنید. ولی اگر جاده فیروزکوه را انتخاب کنید سریعتر به مقصد می رسید. به طور کلی سرعت اتوبوس کم است و شاید ۵ ساعت طول بکشد تا مسیر تهران تا مازندران را طی کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید