۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 55416128

برای طی کردن فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار باید به خوبی در مورد جزئیات مسیر و ویژگی های مسیر اطلاعات بیشتری به دست آورید.

فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار

سلام نو-سرویس گردشگری: جنگل دوهزار یکی از زیباترین جنگل های استان مازنداران می باشد که نزدیک تنکابن می باشد. بنابراین باید بدانید که فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار چندان زیاد نیست و در کمترین بازه زمانی می توانید این مسیر را طی کنید. بسیاری از افرادی که می خواهند به جنگل دوهزار بروند ابتدا وارد شهر تنکابن می شوند و سپس از طریق روستای خرم آباد وارد این جنگل می گردند. یکی از زیباترین مسیرهایی که شما را به جنگل دوهزار می رساند، جاده دوهزار است. جاده دوهزار، حدود دوهزار متر از دریا فاصله دارد و یکی از زیباترین جاده های شمال کشور به شمار می رود. برای اینکه از طریق جاده دوهزار وارد جنگل دوهزار شوید باید به خوبی مسیر را یاد بگیرید و جزئیات مسیر را بدانید.

جزئیات جاده تنکابن تا جنگل دوهزار

مسافت تنکابن تا جنگل دوهزار، ۳۱ کیلومتر می باشد. شما اگر سرعت تان بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید در عرض ۱۵ الی ۲۰ دقیقه این مسیر را طی کنید. در صورتی که سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طول بکشد شاید ۳۰ دقیقه در مسیر باشید. سرعت خودروی شما یکی از مهمترین مواردی است که زمان رسیدن تان به مقصد را مشخص می کند. در صورتی که تاکنون جاده تنکابن تا جنگل دوهزار را رانندگی نکرده اید، بهتر است که به آرامی رانندگی نمایید. تمامی جزئیات و تابلوهایی که در مسیر وجود دارند را باید بررسی کنید. تابلوها را با دقت بخوانید تا بدانید که باید از چه طریق وارد جنگل دوهزار شوید. از آنجایی که جاده تنکابن تا جنگل دوهزار مسطح است شما به راحتی در این جاده می توانید رانندگی کنید.

روستاهای فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار

شما برای اینکه فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار را طی کنید باید به خوبی در مورد روستاهای این مسیر اطلاعات بیشتری به دست آورید. در صورتی که روستاهای مسیر را بشناسید با آگاهی بیشتری می توانید در این مسیر رانندگی کنید. از طریق خیابان انقلاب باید تنکابن را ترک کنید تا به جنگل دوهزار بروید. پس از ترک کردن تنکابن شما تعداد زیادی از روستاهایی که زیر مجموعه تنکابن هستند را مشاهده می کنید. منصور آباد را که رد کردید وارد خرم آباد می شود. بعد از رد کردن خرم آباد وارد بلوار شکارچی می شوید تا به سمت جنگل حرکت نمایید. در جاده می توانید تابلوهایی که مربوط جنگل دوهزار و روستاهای قبل از جنگل هستند را مشاهده کنید.

فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار

جاده جنگل دوهزار

در مسیر تنکابن تا جنگل دوهزار بعد از رد کردن خرم آباد می توانید استخرسر، کراجوب کنار، ولمود و امام رمیز را مشاهده کنید. پس از اینکه این روستاها را رد کردید، پوشش سرسبز گیاهی جاده آغاز می شود. روستاهایی مانند لتاک، پرچین پشته، پرده سر، گلعلی آباد، پایین اشتوج، میان کوه و ... را مشاهده خواهید کرد. تمامی این روستاها سرسبز و هستند. بنابراین شما می توانید در جاده توقف نمایید و از این روستاها بازدید نمایید. کلبه های چوبی که در این روستاها مشاهده می کنید بسیار زیبا می باشند. جاده ای که باید از طریق آن به جنگل دوهزار برسید را جاده دوهزار می نامند. جاده دوهزار یکی از جاده های خاص و زیبای مازندران است که هر ساله افراد زیادی وارد این جاده می شوند.

دیدنی ها و امکانات جاده تنکابن تا جنگل دوهزار

اگر می خواهید فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار را طی کنید باید باک بنزین خودرو را پر نمایید. در مسیری که طی می کنید پمپ بنزین قرار نگرفته است. به همین دلیل باک بنزین را پر کنید و سپس وارد مسیر شوید. هر یک از روستاهایی که در میان مسیر هستند، صنایع دستی زیادی دارند. به همین دلیل در طی مسیری که رانندگی می کنید می توانید دست فروشان زیادی را مشاهده کنید. هر یک از دست فروشان وسیله های متنوعی را می فروشند. در صورتی که مایل باشید می توانید در مسیر توقف نمایید و خوراکی ها و صنایع دستی متنوعی را بخرید. به طور کلی باید بدانید که در مسیر تنکابن تا جنگل دوهزار، امکانات زیادی قرار نگرفته است. بنابراین وسیله های ضروری سفر را باید همراه خودتان ببرید.

فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار

زیبایی جنگل دوهزار

فاصله تنکابن تا جنگل دوهزار با ماشین و اتوبوس

برای طی کردن مسیر تنکابن تا جنگل دوهزار می توانید از ماشین و اتوبوس استفاده کنید. ابتدای جاده دوهزار که شما را به جنگل دوهزار می رساند آسفالت است. به همین دلیل اتوبوس ها به راحتی می توانند این مسیر را طی کنند. به مرور زمان که جاده را طی می کنید بخش هایی از جاده دشواری بیشتری برای طی کردن دارند. به همین دلیل با ماشین بهتر می توانید این بخش ها را رد کنید. البته برخی از بخش های جاده هم بسیار پیچیده هستند و تنها با ماشین های آفرود می توانید آنها را رد کنید.

اگر می خواهید از زیبایی های جنگل دوهزار لذت ببرید می توانید در جاده توقف کنید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید. در صورتی که با تورهای گردشگری به این جنگل می روید باید اتوبوس را در بخش هایی از مسیر که آسفالت است پارک نمایید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید. به طور کلی شما با ماشین و یا اتوبوس می توانید وارد جاده تنکابن تا جنگل دوهزار شوید و برخی از مسیرها را پیاده بروید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    واقعا خدا زیباس وقابل وصف نیست وهرچه که خدا داد هم زیباس خدایا عظمت بی نهایتت را شکر الهم عجل لولیک الفرج امین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید