معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: تعداد گردشگران خارجی سفر کرده به استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

سفر گردشگران خارجی به قزوین افزایش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نادر محمدی روز یکشنبه در نشست خبری مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اصحاب رسانه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۱۰ گردشگر خارجی به استان قزوین سفر کرده است که این رقم سال گذشته ۷۲۰ نفر بود.

وی اظهار کرد: بیشتر رزرو و بازدید گردشگران خارجی از استان قزوین مربوط به منطقه الموت شرقی بوده است.

این مسوول در ادامه با اشاره به صدور ۵۲ موافقت اصولی برای راه اندازی تاسیسات گردشگری در استان قزوین،گفت: حجم پیش بینی شده مربوط به این طرح ها ۸۵۰ میلیارد تومان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین همچنین یادآور شد: در سال جاری نیز ۸۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری با بهره برداری از طرح های مختلف در حوزه گردشگری استان به ثمر نشسته است.

۴۰ طرح مرمتی در بناهای قزوین به انجام رسیده است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ طرح مرمتی در بناها و مجموعه های تاریخی قزوین به انجام رسیده است.

سید میثم حصاری افزود: در همین راستا ۱۰ مسجد از جمله مساجد ملامهدی، سبز،سردار، صالحیه و جامع عتیق مورد مرمت قرار گرفته است.

این مسوول اظهار کرد: در این مدت همچنین پنج خانه تاریخی در قزوین به شکل مشارکتی مرمت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین همچنین گفت: مشارکت در ساخت هشت حجره بازار سنتی، بهسازی سه چاهخانه باغستان سنتی و مطالعات آسیب شناسی کاروانسرای آوج و برج های دوگانه خرقان آبگرم نیز در این مدت به انجام رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید