حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، از صدور کیفرخواست ۷ متهم امنیتی مرتبط با بمب‌گذاری شیراز خبر داد و گفت:

صدور کیفرخواست متهمان بمب‌گذاری در شیراز
به گزارش سلام نو به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پرونده هفت متهم امنیتی مرتبط با بمب‌گذاری در شیراز با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
چهارم آبان‌ماه امسال و همزمان با اقدام تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، پاسداران گمنام امام زمان(عج) یک بسته انفجاری دست‌ساز در بلوار شریعتی (معالی‌آباد) شیراز از یکی از متهمان پرونده کشف و سپس خنثی کردند.

در ادامه و پس از تحقیقات اولیه نیز ۶ متهم دیگر این پرونده به اتهام دست داشتن در این اقدام ضدامنیتی بازداشت شدند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در رابطه با آخرین وضعیت متهمان این پرونده اظهار کرد: اتهامات وارده به همه متهمان پرونده، اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور است.

وی افزود: ۴ تن از این متهمان با قرار تأمین مناسب از زندان آزاد شده‌اند و سه تن دیگر هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از پیش‌داوری‌های افراد غیرمسئول و جوسازی‌های رسانه‌های معاند حول این پرونده گفت: در دستگاه قضایی رسیدگی ما به پرونده‌ها، بدون توجه به جوسازی‌های رسانه‌ای انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس پرونده حاضر را مصداق واقعی القاء هیجانات کاذب به مخاطبان خواند و بیان کرد: رسانه‌های معاند ضمن تبلیغات فراوان بر روی این پرونده، متهمان آن را در خطر اعدام و اتهامات آن‌ها را محاربه و افساد فی‌الارض بیان کرده بودند.

وی این دسته از اقدامات رسانه‌ای را تنها در راستای جوسازی، ایجاد هیجانات اجتماعی و بزرگنمایی رسانه‌ای دانست و گفت: دستگاه قضایی علاوه بر جدیت در برخورد با جرائم و طی کردن مسیر قانونی، همواره رأفت اسلامی را محور و ملاک عمل خود قرار داده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید