راب بائر رئیس کمیته نظامی ناتو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آرتی‌پی پرتغال، دست به مُهره شد و اعلام کرد که آماده تقابل مستقیم با روسیه هستیم.

مقام ارشد ناتو: آماده تقابل مستقیم با روسیه هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: این اتحاد غربی تحت رهبری آمریکا برای رویارویی مستقیم با روسیه آمادگی دارد.

راب بائر رئیس کمیته نظامی ناتو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آرتی‌پی پرتغال گفت این بلوک تحت رهبری آمریکا برای رویارویی مستقیم با روسیه آماده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، او در پاسخ به سوالی در این خصوص تاکید کرد: «آماده‌ایم» و افزود با این وجود ناتو تنها در صورتی پاسخ خواهد داد که روسیه با حمله به یکی از کشورهای عضو از خط قرمز عبور کند.

این مقام نظامی تاکید کرد ناتو باید آمادگی بیشتری داشته باشد، زیرا در حال حاضر روسیه ابتکار عمل نظامی را در دست دارد. او گفت: این واقعیت که دشمنت تسلیحات بهتری دارد، مشکل دشمن نیست. مشکل توست.

طبق این گزارش، در این مصاحبه همچنین موضوع معرفی اقتصاد زمان جنگ، اما در زمان صلح مطرح شد که بائر اذعان کرد که این فرایند دشوار خواهد بود.

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت و بارها گفته که این اقدامات به معنای مشارکت مستقیم در جنگ علیه مسکو است.

«دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت روسیه شنبه (۲۸ ژانویه) در انتقاد از ارسال گسترده سلاح به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه اظهار داشت: برخی از وزیران دفاع از جمله وزیر دفاع ایتالیا، عرضه خودروهای زرهی و سایر سلاح به اوکراین را راهی برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم دانسته‌اند. آن‌ها می‌گویند تمام تسلیحاتی که ناتو دارد باید هم اکنون در اختیار کی‌یف قرار گیرد از جمله جنگنده‌ها و صدها تانک و سامانه‌های موشکی دوربرد. این تنها راه برای سد راه روسیه و جلوگیری از جنگ جهانی است.

وی ادامه داد: اول اینکه حفاظت از اوکراین، که هیچکس در اروپا به آن نیاز ندارد، دنیای قدیمی را از مجازات نجات نخواهد داد. دوم اینکه اگر جنگ جهانی سوم شروع شود، نه روی تانک و نه حتی جنگنده‌ها نمی‌توان حساب کرد. پس به یقین همه چیز نابود خواهد شد.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه نیز گفته ارسال تسلیحات به اوکراین توسط ایالات متحده و ناتو برای حملات به روسیه به استفاده تلافی‌جویانه از تسلیحات قدرتمندتر منجر می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید