خرید بهترین سیستم دوربین مدار بسته برای خانه می تواند از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. اگر دوربین مدار بسته با کیفیتی خریداری نکنید ممکن است برای دیدن جزئیات تصویر مانند چهره افراد و یا خواندن پلاک خودروها دچار مشکلاتی شوید. در این مطلب به معرفی بهترین سیستم دوربین مدار بسته برای خانه پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

بهترین سیستم دوربین مدار بسته برای خانه

در زندگی شهری و شلوغ امروزی، احساس امنیت و آرامش جز موارد ضروری برای هر یک از افراد است. به‌خصوص در محل زندگی، همه ما به دنبال تأمین این مهم می‌گردیم. باتوجه‌به شرایط زندگی در محیط‌های شهری و شلوغ، حفظ امنیت در برابر سرقت و سارقین جز مواردی است که اصولاً اغلب افراد به دنبال آن می‌گردند.
برخی راه‌حل این موضوع را استفاده از دوربین‌ های مدار بسته می‌دانند. 

بهترین سیستم دوربین مداربسته برای منزل

هایک ویژن دوربین های مداربسته خود را با دو دسته بندی کلی دوربین های مداربسته توربو (Turbo HD) و دوربین های مداربسته شبکه (IP) طراحی کرده است. استفاده از دوربین های آنالوگ در منازل پرطرفدارتر است. به دلیل مقرون به صرفه بودن این دوربین ها و پیچیدگی کمتر انتخاب مناسب تری برای منزل محسوب می شوند. دوربین های دام و بولت از پر طرفدارترین دوربین های مداربسته مناسب منزل هستند. همچنین منطقی است که دوربین های شبکه با هزینه تقریبا دو تا سه برابری برای کاربری منزل که نیازی به کیفیت بسیار بالای تصویر و قابلیت های خاص ندارد پیشنهاد نشود.

در موارد استثناء دوربین های تحت شبکه می تواند انتخاب مناسب تری باشند. به طور مثال استفاده از دوربین های لامپی برای جلوگیری از سرقت خود دوربین و یا دوربین های بی سیم که در هر دو این ها نصب بسیار ساده است. اگر چه این دوربین ها عملکرد ضعیف تری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. ضعف این نوع دوربین ها از جهت نویزپذیری و محدودیت در برد ارسال سیگنال های تصویر و… است. 

بهترین برند دوربین مدار بسته موجود در بازار ایران 

هایک ویژن (HIKE VISION)

شرکت هایک ویژن یک شرکت چینی است که در سال 2001 تاسیس شده است و همواره تاکنون برترین تولید کننده محصولات امنیتی بوده است. هایک ویژن دارای بزرگترین و قدرتمند تربن تیم تحقیقاتی در جهان است. خط تولید منحصر به فرد آن موجب شده که پروژه ها و تولیدات بزرگی در جهان را به خود اختصاص دهد.

دوربین هایک ویژن  به دلیل کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب دوربین مدار بسته، از جمله پرفروش ترین و محبوب ترین برندها در جهان و ایران محسوب می گردد. همچنین این برند دارای نمایندگی های معتبر در ایران نیز می باشد.

بهترین سیستم دوربین مدار بسته برای خانه

های لوک (HI LOOK)

دومین برند با کیفیت چینی که توسط شرکت های ویژن تولید شده است، دوربین مدار بسته هاک لوک است. دوربین های های لوک با ظاهری ساده و در عین حال زیبا جایگاه ویژه ای در بین طرفداران خود باز کرده است.

دوربین های لوک جزو ارزان ترین دوربین های مداربسته و در عین حال با کیفیت موجود در بازار است.

داهوا (DAHUA)

شرکت داهوا نیز یک شرکت بزرگ و قدرتمند در زمینه حفاظت و امنیت می باشد. در سال 2014 شرکت داهوا دومین رتبه در این زمینه را بعد از هایک ویژن کسب کرد.

از مزایای ویژه دوربین مدار بسته داهوا کیفیت بالا و تکنولوژی 4K و از معایب آنها محدودیت در پهنای باند و قیمت بسیار بالای آنها است.

یونی ویو (UNIVIEW)

یکی از قدرتمند ترین و بهترین برند دوربین مدار بسته در بخش دوربین های IP می باشد.

از مزیت های دوربین مدار بسته یونی ویو تکنولوژی منحصر به فرد این دسته از دوربین ها در بخش IP  یا تحت شبکه هستند. از معایب بارز آنها نیز قیمت بسیار بالا این دوربین هاست، که البته به خاطر کیفیت بالایی است که ارائه می دهند.

بهترین سیستم دوربین مدار بسته برای خانه

قیمت بهترین دوربین مداربسته برای خانه

اصلی ترین عامل در تعیین قیمت بهترین دوربین مداربسته برای منزل، برند دوربین و تعداد دوربین است.

قیمت دوربین مداربسته مخفی برای منزل هم بستگی به برند سازنده دوربین دارد.

همانطور که در بخش معرفی برندها ذکر شده، برند هایک ویژن با وجود دارا بودن مهم ترین ویژگی ها و مزایا، دارای قیمت مناسبی نیز می باشد.

دوربین های مداربسته هایک ویژن انواع متفاوتی دارند که هر یک با توجه به سال تولید و ویژگی ها قیمت خاصی دارد.

تعداد دوربین مدار بسته مورد نیاز برای مجتمع مسکونی

با توجه به تعداد واحد های مسکونی و بلوک های مجتمع مسکونی ، موقعیت مکانی، تعداد ساکنین، تعداد طبقات می توان نسبت به برآورد تعداد دوربین مداربسته ساختمان اقدام کرد.

بهترین سیستم دوربین مدار بسته برای خانه

در صورتی که بدون طرح کارشناسی نسبت به نصب و راه انداری دوربین مداربسته در آپارتمان اقدام گردد ممکن است بدلیل عدم برنامه ریزی درست هزینه نصب دوربین در آپارتمان و خرید آن بسیار بیشتر شده و به ساکنین آپارتمان تحمیل شود، تداخل تصویر برداری از یک مکان مشترک، عدم پوشش درست نواحی حساس، کیفیت نامناسب دوربین در جایگاه مورد نیاز از جمله مشکلات معمول در نصب دوربین در آپارتمان ها می باشد.

راه اندازی اتاق مانیتورینگ دوربین های مداربسته در اتاق نگهبان و حراست آپارتمان های مسکونی نیازمند دانش مخصوص به خود می باشد که باید توسط یک شرکت با تجربه راه اندازی شود.

اما به صورت کلی بخش های زیر در تمامی مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها نیازمند نصب دوربین مداربسته هستند:

  • پارکینگ مجتمع مسکونی
  • لابی آپارتمان
  •  آسانسور
  •  راه پله ها
  •  راهرو ها
  •  پشت بام
  •  فضای سبز و حیاط
  •  درب ورودی
  •  اتاق نگهبان

موارد ذکر شده رایج ترین مکان ها در مجتمع های مسکونی می باشد، البته برخی از آپارتمان ها دارای سالن ورزشی، اتاق بدنسازی، کتابخانه ، مهدکودک و مرکز خرید نیز هستند که در هنگام خرید دوربین برای آپارتمان ها باید با کارشناس مربوطه مشورت نمایید تا بهترین راهکار را به شما ارائه دهد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید