شما دوربین مداربسته ای خریداری کرده اید که از کیفیت خوبی برخوردار بوده است، اما چرا کیفیت فیلم دوربین مداربسته پایین آمده است؟

بهترین دوربین مدار بسته برای آپارتمان + بهترین برند دوربین مدار بسته

با گسترش مشاغل و  شلوغ شدن محل کار و زندگی نصب دوربین مدار بسته به یکی از الزامات زندگی مدرن تبدیل شد. زیرا در همه موارد امکان نظارت مستقیم توسط نیروی انسانی امکان پذیر نیست. در نیز صورت امکان نیز هزینه بسیار بالایی را در پی دارد.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته برای آپارتمان

بهترین دوربین مداربسته برای منزل باید دارای ویژگی هایی باشد که امنیت ساکنین را تا بالاترین حد تأمین کند.

هر دوربین مدار بسته برای منازل باید دارای خصوصیات خاصی باشد که به شرح ذیل هست:

  • قابلیت دید در شب: سیستم های دوبین های خانگی حتماً باید به دوربین مداربسته دید در شب مجهز باشند تا تصاویر در تاریکی و شب با کیفیت و وضوح قابل قبول ثبت شوند.
  • پهنای باند: کیفیت تصویر و ضبط بدون وقفه تصاویر ارتباط مستقیم با پهنای باند دوربین مداربسته دارد. پهنای باند باید استاندارد باشد تا در شرایط خاص و بروز خطا، ضبط تصاویر متوقف نشود.
  • رزولوشن: دوربین های مدار بسته با رزولوشن های مختلف طراحی و تولید می شوند. مسلماً هر چه رزولوشن دوربین بالاتر باشد، کیفیت تصاویر هم بهتر خواهد بود. امروزه رزولوشن HD کاربرد زیادی در بین عموم دارد، گرچه رزولوشن FULL HD نیز در بازار موجود می باشد که بهترین کیفیت را دارد.
  • مقاومت بالا: مقاومت بالا در برابر رطوبت، گرد و غبار و شرایط بد آب و هوایی از مشخصات بارز یک دوربین مداربسته خانگی محسوب می شود.

ناگقته نماند که برای آشنایی کامل با هریک از این ویژگی ها، ابتدا باید به اجزای تشکیل دهنده دوربین مداربسته آشنایی داشته باشید.

بهترین دوربین مدار بسته برای آپارتمان + بهترین برند دوربین مدار بسته

برند بهترین دوربین مداربسته مناسب برای آپارتمان

از عوامل مهم و تعیین کننده جهت انتخاب مناسب دوربین مداربسته برای منزل, کارخانه سازنده یا همان برند دوربین است .در بازار ایران برند های مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارند. با این وجود برندهای چینی سهم عمده ای از بازار ایران در دوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی را به خود اختصاص داده اند.

کاهش هزینه با حفظ کیفیت از دغدغه های مشتریان دوربین مداربسته خصوصا برای منزل است. برند هایک ویژن یکی از قدرتمندترین شرکت های دوربین مداربسته در جهان است. این سازنده دوربین مداربسته در چین با استراتژی قیمت مناسب دوربین مداربسته و تنوع محصولات بالا توانسته در ایران و جهان  سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند.

بعد از هایک ویژن، هایلوک زیر مجموعه هایک ویژن است که از نظر قیمتی بسیار مناسب تراست. این برند و زیر مجموعه آن معمولا طول عمر و گارانتی بسیار مناسبی دارند و برای نصب در منازل ایده آل هستند. برندهای دیگری مانند یونی ویو، ویوتک، اکسیس،داهوا، بوش و…نیز در بازار وجود دارند. که از جهت قیمت چندان مقرون به صرفه نیستند. البته به تازگی برند یونی ویو مجموعه محصولات جدیدی را با برند یونی آرک به بازار معرفی کرده است. این برند با وجود این که فقط سیستم های IP را ارائه کرده است اما قیمت بسیار اقتصادی نسبت به برند مادر، یونی ویو دارد.

قوانین نصب و استفاده از دوربین مداربسته در مجتمع مسکونی 

درست است که امروزه بسیاری از آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنند. اما بد نیست بدانیم که استفاده از دوربین‌های مداربسته در مکان‌های این‌چنینی مستلزم رعایت قانون و مقرراتی است که باید آن‌ها را رعایت کنیم. در ادامه به چند نمونه از این موارد اشاره می‌کنیم.
•    نصب و استفاده از دوربین مداربسته در آپارتمان های مسکونی باید با اطلاع و مجوز مدیر ساختمان انجام‌گرفته و تحت نظارت وی باشد.
•    در حالت عادی، برای نصب دوربین مداربسته در محیط‌های مسکونی نیازی به کسب مجوز به‌خصوصی از مراجع قانونی نیست.
•    برای نصب دوربین مدار بسته در مجتمع مسکونی، باید تمامی ساکنین رضایت داشته باشند. اگر یکی از ساکنین از این موضوع رضایت نداشته باشد، سایر افراد می‌توانند با کسب مجوز از مراجع قانونی، دوربین مداربسته را در محل موردنظر نصب کنند.
•    نصب دوربین مداربسته به‌صورت مخفیانه و بدون اطلاع خلاف قانون است و افراد باید نصب بودن دوربین امنیتی را در محل موردنظر اطلاع‌رسانی کنند.
•    نصب دوربین در مشاعات بدون اجازه و بدون اطلاع تنها با کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح و برای مدت محدود ممکن است و در غیر این صورت فرد خاطی تحت پیگرد قرار گرفته و مجازات می‌شود.

بهترین دوربین مدار بسته برای آپارتمان + بهترین برند دوربین مدار بسته

مجوز نصب دوربین در مشاعات

برای نصب دوربین مداربسته به صورت آشکار در مشاعات مخصوصا اگر که داخل مجتمع مسکونی باشد قوانین خاصی نیاز نیست، تصویب هیئت مدیره در این رابطه کفایت می کند. اما بهتر است قبل از اقدام به نصب سیستم های امنیتی مداربسته در آپارتمان به صورت اطلایه در برد مجتمع و همچنین شبکه های مجازی داخل ساختمان اطلاع رسانی گردد تا تمامی ساکنین در جریان این رویداد قرار بگیرند.

سؤلات متداول در مورد بهترین دوربین مدار بسته برای آپارتمان 

چه نوع دوربین مداربسته ای مناسب منازل می باشد؟

ساختمان ها دارای ۳ قسمت اصلی اعم از مشاعات آپارتمانی، محیط داخل آپارتمان و منزل شخصی در محیط دور از دسترس تقسیم می شود، به همین خاطر خرید دوربین مداربسته برای هر کدام از بخش ها متفاوت است.

قوانین نصب دوربین مداربسته در آپارتمان چیست؟

جهت نصب دوربین مدار بسته در مشاعات ساختمان مانند پارکینگ، حیاط ، آسانسور و … بایستی هیئت مدیره ساختمان مجوز کتبی برای نصب دوربین دریافت کند و اهالی ساختمان را نیز در جریان نصب قرار دهد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید