وزارت جهاد کشاورزی درباره احتمال افزایش قیمت برنج اعلام کرد از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان آبان ماه حدود یک میلیون 400 هزار تن برنج وارد کشور شده است.

 احتمال افزایش دوباره قیمت برنج

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، دوم بهمن ماه سال جاری گزارشی تحت عنوان «شوک دولت به بازار/ قیمت برنج چقدر افزایش یافت؟» در این رسانه منتشر شد که معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اقدام به ارائه توضیحاتی در این رابطه کرد.

در توضیحات وزارت جهاد کشاورزی آمده است: میزان تولید برنج در داخل کشور در سال گذشته حدود دو میلیون و 200 هزار تن بوده و نیاز کشور با احتساب مصرف سرانه 35 کیلوگرم، حداکثر سه میلیون است.

بنابراین کسری نیاز برای تامین تقاضای داخل حدود یک میلیون تن بوده که از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان آبان ماه حدود یک میلیون و 400 هزار تن برنج وارد کشور شده است.

همچنین میانگین قیمت عمده‌فروشی برنج ارقام محلی و پر محصول در سال زراعی جاری در شرایط زارعین حدود 39 هزار تا 90 هزار تومان در هر کیلوگرم در انواع ارقام برنج بوده است که بر اساس ذائقه و سطح درآمد مصرف‌کننده داخلی انواع ارقام برنج در بازار موجود و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید