برای فریز کردن مواد غذایی باید اصولی رعایت شود تا غذاهای فریز شده سالم بمانند.

چند توصیه مهم برای جلوگیری از سوختگی فریزر

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، انجماد روشی موثر برای ماندگاری بیشتر اقلام فاسد شدنی است. فرآیند انجماد از رشد باکتری‌ها، مخمرها و کپک‌هایی که باعث فساد مواد غذایی و مسمومیت غذایی می‌شوند، جلوگیری می‌کند، اما انجماد آن‌ها را از بین نمی‌برد. بنابراین مهم است که یکسری نکات را برای یخ زدن ایمن و محافظت از کیفیت مواد غذایی خود دنبال کنید.

در وهله اول فریزر خود را در دمای منفی 17 درجه سانتی‌گراد یا کمتر از آن نگه دارید تا مواد غذایی خود را ایمن نگه دارید. فقط کیفیت ممکن است با نگهداری طولانی مدت در فریزر از بین برود.

چه چیزی را می‌توانید فریز کنید؟

شما می‌توانید تقریباً هر ماده غذایی را به استثنای غذاهای کنسرو شده باز نشده یا تخم مرغ در پوسته، در فریزر گذاشته و منجمد کنید. بنابراین می‌توانید با خیال راحت اقلامی مانند سس مایونز، سس خامه ای و کاهو را فریز کنید، اما باید بدانیم که کیفیت آن‌ها با انجمادشان، کاهش می‌یابد.

گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و سایر سبزیجات غذاهایی عالی برای انجماد هستند. زیرا این مواد غذایی فاسد شدنی هستند و بنابراین انجماد به حفظ ایمنی و کیفیت آنها کمک می‌کند.

بسته‌بندی برای فریزر

مواد غذایی باید در کیسه‌های فریزر یا ظروف در بسته، بسته‌بندی شوند. هوای کیسه‌ها را با فشار دادن بیرون دهید و مقداری فضای آزاد نیز داخل ظروف بگذارید تا در صورت انبساط مواد غذایی فضا وجود داشته باشد. باید توجه کرد که اگر رطوبت مواد غذایی فریز شده از بین برود، غذای منجمد شده می‌تواند خشک و سفت شده و ممکن است دچار «سوختگی فریزر» شود. بر این اساس برای جلوگیری از، از دست دادن رطوبت، از بسته‌بندی‌های طراحی شده برای انجماد استفاده کنید که شامل ظروف انجماد پلاستیکی، کیسه فریزر یا روکش پلاستیک و بسته‌بندی و کیسه‌های پلی‌اتیلن است.

جلوگیری از سوختگی فریزر

سوختگی فریزر، لکه‌های سفید و خشک شده‌ای هستند که روی سطح غذاهای منجمد ظاهر می‌شوند. اگرچه سوختن فریزر شما را بیمار نمی‌کند، اما غذاهای منجمد مانند گوشت و سایر محصولات را سفت و بی‌مزه می‌کند. غذاهایی که در فریزر سوخته هستند هنوز هم قابل خوردن هستند و کافی است قسمت‌های سوخته فریزر را قبل یا بعد از پختن جدا کنید.

برای جلوگیری از سوختگی فریزر می‌توانید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

- اقلام فریزر را در کاغذ فریزر سنگین، بسته بندی پلاستیکی، کیسه‌های فریزر یا فویل بپیچید.

- تمام بسته‌های فریزر را تاریخ‌گذاری کنید و ابتدا از قدیمی‌ترین مواد غذایی استفاده کنید.

- با قرار دادن آن‌ها در جلوی فریزر، دسترسی به وسایل قدیمی را آسان‌تر کنید.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید