مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی علت خودکشی دختر ۲۰ ساله در یکی از مراکز بهزیستی مشهد را تشریح کرد.

خودکشی وحشتناک دختر ۲۰ ساله مشهدی در بهزیستی + علت مرگ چه بود؟

به گزارش سلام نو، مسعود فیروزی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دختری که چند روز قبل در یکی از مراکز بهزیستی مشهد اقدام به خودکشی کرد، متولد مرداد سال ۱۳۸۱ است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطلاعات خانوادگی مددجویان برای ما محرمانه است و نمی‌توانیم خیلی از موارد را بیان کنیم، افزود: مرحوم مژده، مددجوی ما در یکی از مراکز نگهداری زنان آسیب دیده بوده است که حاصل ازدواج دوم مادرش با مردی متاهل بوده و زمانی که همسر اول پدرش متوجه این موضوع می‌شود، مادر طلاق می‌گیرد و او از سن ۵ تا ۱۲ سالگی به همراه مادربزرگش زندگی می‌کرده و بعد از مرگ وی به خانه پدرش رفته است و متاسفانه در آنجا هم با مشکلاتی مواجه می‌شود، پدر که کارگر بوده و بدهکاری مالی داشته از نگهداری مژده امتناع می‌کند، مادر هم که در کرج زندگی می‌کرده دختر را قبول نمی‌کند!

وی متذکر شد: او سال ۹۸ در پی یک مورد ازدواج موقت و مشکلاتی که متعاقب آن برایش ایجاد می‌شود، دو سه مورد پرونده فرار از منزل(به شهرستان یزد) داشته در آنجا هم تحویل مرکز بازپروری یزد می‌شود و در مرحله بعد تحویل مراکز بهزیستی خراسان رضوی می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه این دختر، از چهار ماه قبل در مرکز بازپروری خانه تلاش در مشهد مستقر بوده، ضمن ابراز تاسف شدید از این واقعه، ادامه داد: این اتفاق در تاریخ ۲۷ دی ماه سال جاری رخ داد و من سه روز قبل از این مرکز بازدید داشتم و ایشان حال خیلی خوبی داشت و ابراز می‌کرد دوست دارد بیشتر آنجا بماند اما سه روز بعد ساعت ۱۷:۴۷ دقیقه عصر به من اطلاع دادند که او در حمام خود را حلق آویز کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در تشریح این حادثه عنوان کرد: او که بخاطر ریزش مو تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو بوده باید هر روزانه از شامپوهای تجویز شده استفاده میکرده، روز حادثه هم به حمام رفته و با بند لباسش خود را به دستگیره‌ای که داخل سقف کاذب حمام بوده حلق آویز کرده است، مسئولین مرکز بلافاصله بعد از اطلاع وی را با اورژانس به بیمارستان هاشمی نژاد منتقل می‌کنند اما متاسفانه تلاش‌ها برای احیای او بی نتیجه می‌ماند و زمانی هم که من به بیمارستان رسیدم او فوت کرده بود.

وی در ادامه به نکته مهمی اشاره و اظهار کرد: مژده از سال ۹۷ حداقل دو مرتبه دیگر اقدام به خودکشی کرده است، دفعه اول خودزنی روی دست و دفعه دوم که در سال ۹۸ رخ داده خوردن ۴۰ قرص اعصاب(از نوع دیازپام) بوده است.

فیروزی در ادامه به تشریح پرونده روانشناسی مژده پرداخت و گفت: بعد از پذیرش در مرکز بهزیستی، تستهای روانشناختی نشان داد وی مبتلا به مشکلات خلق و خو و اختلالات خواب است که بلافاصله درمان‌های دارویی و روان درمانی برای وی آغاز شد که پس از مدتی در نتیجه این درمان‌ها و مداخلات تخصصی اختلالات خلقی و خواب وی برطرف شده بود به طوری که نتیجه معاینه روانپزشک ۷ روز قبل از حادثه، که در پرونده او ثبت شده نشان می‌دهد هیچگونه مشکلی نداشته و افکار خودکشی را نیز انکار کرده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه از تلاش برای به حداقل رساندن آسیب‌ها و اتفاقات در مراکز نگهداری خبر داد و با ذکر جزئیات این تلاش‌ها، به بازدید و سرکشی مستمر مسئولان بهزیستی از این مرکز اشاره کرد و گفت: پس از حادثه بلافاصله مقام قضایی و سازمان بهزیستی کشور را در جریان قرار دادم و در حال حاضر پرونده مژده در مرحله بازپرسی و بررسی است.

وی تصریح کرد: تا الان تصمیمی برای پرونده گرفته نشده است اما قصورها و تقصیرها در حال بررسی است و در صورت اثبات، حتما برخورد خواهد شد.

فیروزی افزود: در مرکز خانه تلاش مژده با ۱۹ مددجوی دیگر زندگی می‌کرد که بعد از حادثه‌ تلخی که پیش آمد، بلافاصله ۱۹ نفر دیگر را برای جلوگیری از آسیب‌های روحی به مکان جدیدی منتقل کردیم.

به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی پزشکی قانونی هنوز گزارش خود را در مورد این مرگ ارائه نکرده است.

البته در گفتگوی خبرنگار قدس خراسان با مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی یک نکته‌ مهم دیگر وجود دارد؛ مژده روز قبل از خودکشی با پدرش ملاقات داشته است! / قدس

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید