رئیس جمهور اوکراین به اظهارات رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره احتمال حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ واکنش نشان داد.

زلنسکی: هر پرچم بی‌طرفانه‌ای از سوی ورزشکاران روسیه به خون آغشته است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ورزشکاران روسیه و بلاروس اندکی پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، از حضور در رقابت‌های بین‌المللی در بسیاری از رشته‌های ورزشی محروم شدند.

فدراسیون‌های بین‌المللی بنا به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک این محرومیت را درباره روسیه و بلاروس به عنوان متحد اصلی مسکو، اعمال کردند و بسیاری از این تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقیست.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اظهارات اخیر توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره لزوم یافتن مسیری برای حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت که باخ باید از خط مقدم جبهه نبرد در شهر باخموت بازدید کرده و با چشم خودش ببینید که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است!

زلنسکی گفت: از باخ دعوت می‌کنم که به باخموت بیاید و با چشمانش ببیند که بی‌طرفی وجود ندارد! کاملا آشکار است که هر پرچم بی‌طرفانه‌ای از سوی ورزشکاران روسیه به خون آغشته است!

زلنسکی در ادامه مدعی شد: ممکن نیست که کسی از حرف‌های رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ناامید نشود. بارها با او حرف زدم و هرگز نشنیدم که اگر قرار به بازگشت ورزشکاران روسیه به رقابت‌های بین‌المللی باشد، آنوقت چطور می‌خواهد از ورزش مقابل پروپاگاندای جنگ صیانت کند!

باخ دیروز گفته بود که ورزشکاران روسیه و بلاروس می‌توانند به حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس امیدوار باشند اما تنها می‌توانند با پرچم بی‌طرف رقابت کنند.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک افزود: رسالت کمیته بین‌المللی المپیک این است که ورزشکاران سراسر جهان را گرد هم آورد به ویژه وقتی که کشورشان در جنگ است. افراد و ورزشکاران بی‌طرف از کشورهای روسیه و بلاروس بدون هیچ نشانه و علامتی از ملیت‌شان احتمالاً خواهند توانست سال آینده در پاریس رقابت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید