رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان ورود توریست‌های سلامت در تهران ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرده است که خبر خوبی است. مساله مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که در حوزه سلامت باید عدالت برقرار شود.

میزان ورود توریست‌های سلامت به تهران افزایش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حسین قناعتی نیز در بیست و دومین شنبه امید و افتخار و در آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B کارگران شهرداری تهران گفت: هپاتیت یک بیماری خطرناک است که علاوه بر ضعف و بیماری می تواند تبدیل به سرطان شده و قابل انتقال نیز هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمار مرگ و میر در اثر این بیماری در کشور افزود: سالانه بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر در کشور بر اثر این بیماری فوت می کنند. این در حالی است که یک و نیم میلیون نفر در کشور مبتلا به این بیماری هستند.

قناعتی افزود: انجام واکسن برای پاکبانان و نیروهای شهرداری اقدام پسندیده‌ای است که شهرداری تهران در آن پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: در اقتصاد سلامت، ارزش یک کارگر سالم، ۵۰۰ هزار دلار تخمین زده می شود که در صورت بیماری، فوت و یا مهاجرت همین کارگر سالم ۵۰۰ هزار دلار خسارت به کشور وارد می شود. حال محاسبه کنیم که این میزان خسارت وقتی تعداد بیشتری را شامل شود تا چه میزان به اقتصاد کشور آسیب می زند.

قناعتی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان ورود توریست‌های سلامت در تهران ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرده است که خبر خوبی است. مساله مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که در حوزه سلامت باید عدالت برقرار شود. طبق قولی که شهردار تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران داده، قرار است در ۸۰ نقطه در جنوب تهران مراکز سلامت ایجاد شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید