گاهی اوقات شما بهترین دوربین مدار بسته را خریداری می کنید اما بعد از مدتی متوجه افت کیفیت تصویردوربین مدار بسته می شوید. در این مطلب به شما خواهیم آموخت که چگونه کیفیت دوربین مدار بسته خود را بالا ببرید؟

چگونه کیفیت دوربین مدار بسته خود را بالا ببریم؟ + بهترین دوربین مدار بسته

بسیاری افراد با وجود هزینه‌ی گزافی که بابت خرید دوربین مداربسته کرده‌اند، در هنگام بازبینی از کیفیت تصاویر راضی نیستند. برای مثال با مشکلاتی مانند تاریکی تصویر، سفید بودن تصویر دوربین مداربسته و یا نویزی بودن آن مقابل می‌شوند. در بسیاری موارد هم، پرش در برخی از لحظات فیلم را تجربه می‌کنند. بدیهی است که تصاویر دارای این سطح پایین از کیفیت قابل استفاده نیستند و برای بالا بردن کیفیت فیلم دوربین مداربسته باید راهی باشد. به طور کلی فرقی نمی‌کند دوربین مداربسته آنالوگ یا تحت شبکه دارید، همواره به دنبال کیفیت بالاتر هستید. خوشبختانه امروزه نرم‌افزارهای بسیاری برای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته وجود دارد.

نحو رفع عیب دوربین مدار بسته 

۱. اطمینان از تمیز بودن لنز دوربین مدار بسته‌

گاهی اوقات گرد غبار و یا دوده روی لنز دوربین‌های مداربسته باعث کدری و ماتی تصویر می‌شود. در این صورت بسادگی می‌توان لنز را پاک کرد و باعث افزایش کیفیت دوربین مدار بسته شد..

۲. کنترل رزولوشن و کیفیت نمایشگر دوربین مدار بسته 

پایین بود رزولوشن مانیتور شما از جمله مهم‌ترین عواملی‌ است که در افزایش کیفیت تصویر دوربین مداربسته شما نقشی اساسی دارد.

۳. کسب اطمینان از بلند بودن طول کابل دوربین مداربسته

افزایش کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته ارتباط مستقیم با طول و مسافت کابلی دارد که سیگنال‌ها را انتقال می‌دهد.

۴. اتصال اینترنت خود را قوی نگه دارید.

در صورتی که دوربین مداربسته شما بیسیم باشد و برای فرستادن اطلاعات نیاز به wifi  داشته باشد، با کم و نویز داشتن اینترنت و مودم شما کیفیت تصویر هم دستخوش تغییراتی خواهد شد. خریداری یک مودم و یا نصب نویز گیر می‌تواند باعث افزایش کیفیت دوربین مداربسته شود.

چگونه کیفیت دوربین مدار بسته خود را بالا ببریم؟ + بهترین دوربین مدار بسته

۵. عدم پشتیبانی دستگاه از کیفیت دوربین مداربسته .

بسیاری از دستگاه‌ها و دوربین‌های مداربسته هستند که در هم‌خواهنی دارای مغایرت هستند. به اصطلاح دستگاه توسط دوربین‌ مدار بسته پشتیبانی نمی‌شود. این عدم پشتیبانی ممکن است از طرف دستگاه dvr ، دستگاه ضبط کننده nvr و یا مانیتور سیستم ایمنی باشد.

۶. با توجه به شرایط محل نصب دوربین‌های مدار بسته و استانداردهای IP و IK دوربین مناسب خود را خریداری کنید.

میزان گرد و غبار محیط و بارندگی در مناطقی که دوربین نصب می‌شود تاثیر مستقیم بر تصویر دوربین مداربسته دارد. استاندارد IK حفاظت دوربین مداربسته در برابر ضربه و استاندارد IP بیانگر مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت است.


 

دیگر عوامل تاثیرگذار در بهبود کیفیت فیلم دوربین مداربسته

همانطور که می‌دانید مهم‌ترین امر در وضوح تصاویر دوربین‌ مداربسته، کیفیت تصویریست که توسط دوربین مداربسته به گیرنده فرستاده می‌شود. این امر باز می‌گردد به کیفیت لنز دوربین شما. چرا که به هر میزان که لنز دوربین قوی‌تر باشد کیفیت تصاویر هم نیز بهتر خواهند بود.

برای پی بردن به میزان کیفی تصاویر سیستم امنیتی خود تنها کافی است به قسمتی از جعبه دوربین مداربسته خود که مربوط به مشخصات محصول است مراجعه کنید و عددی را که با واحد MP است را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال در این قسمت اگر عدد ۸MP  درج شده باشد یعنی تصاویر خروجی دارای کیفیت ۸ مگاپیکسلی هستند. هرچه این عدد بالاتر باشد به این معنا بوده که شما تصویر با کیفیت‌تری را در اختیار خواهید داشت.

نکته!

نکته حائز اهمیت در این بین آن است که تصویری که شما مشاهده می‌کنید از صفحه نمایشگر است. این خود به این معناست که کیفیت تصویر پایانی که شما مشاهده می‌کنید در اصل کیفیت صفحه‌ی نمایشگر شماست. برای مثال شما نمی‌توانید انتظار تصویر ۵ مگاپیکسلی را از صفحه‌ای داشته باشید که تا ۳ مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کند.

نور یکی دیگر از عوامل بسیار موثر در تصویری است که شما دریافت می‌کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، میزان نور موجود در فضای مورد نظر شما باعث روشن شدن تصویر می‌شود و به هر میزان که نور موجود در فضا کم‌تر باشد تصویر پایانی تصویر تاریک‌تری، با وضوح کم‎تر خواهد بود.

فناوری WDR و DWDR

یکی از مهمترین ویژگی ها برای تصاویر مناسب از دوربین مداربسته ؛ زاویه و نور دوربین های مداربسته است. منظور از نور در اینجا، نور و زاویه ی آن در اطراف شخص است. چرا که بسیاری از مواقع، فیلمی که از شخص هنگام ورود به یک مکان ضبط شده است، بسیار تاریک بوده و تکنولوژی  WDR برای رفع این موضوع به میان آمده است تا با بالا بردن کیفیت فیلم های دوربین مداربسته ، تاثیر بسازیی در کاربردی کردن فیلم های ضبط شده داشته باشد.

چگونه کیفیت دوربین مدار بسته خود را بالا ببریم؟ + بهترین دوربین مدار بسته

خوشبختانه نرم‌افزارهایی برای بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته ارائه شده‌اند که بسیار کارساز هستند.

بهترین نرم افزار بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته

نرم افزار VIDEO CLEANER راهی ساده بوده که تنها با دانلود آن می‌توانید تا ۳۰% کیفیت تصویر را افزایش دهید. بالا بردن ۱۰۰ درصدی کیفیت تصویر دوربین مداربسته امری محال و غیر ممکن است. دلیل این امر پاک شدن بخش قابل توجهی از تصویر، هنگام ضبط تصاویر بی‌کیفیت توسط دوربین مداربسته است. با این وجود نرم افزار VIDEO CLEANER می‌تواند وضوحی از تصاویر ضبط شده را به تصویر بکشد.

ویژگی های نرم‌افزار VideoCleaner:

  • پردازش پروژه هایی که حاوی شواهد و مدارک است
  • ارائه ابزارهایی پیشرفته برای شفاف سازی تصاویر مبهم
  • امکان پاکسازی تصویر یا هرآنچه که پلاک خودرو را پوشانیده است
  • ارائه دستورالعمل‌هایی برای استفاده از ابزارها و قابلیت‌های پیچیده نرم‌افزار

سخن پایانی 

با در نظر گرفتن تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم؛ توجه داشته باشید که دستیابی به کیفیت دلخواه تصاویر دوربین مدار بسته ؛ تنها در زمانی اتفاق می افتد که شما اقدام به خرید دوربین مداربسته مناسب کرده باشید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید