سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی ـ اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور، درباره ارسال دوباره پیامک کشف حجاب برای زنان گفت: عدم تمکین از رعایت حجاب جرم است.

واکنش فراجا به ارسال دوباره پیامک کشف حجاب برای زنان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص ازسرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها توضیح داد.

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی ـ اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشین خودروها و روند جدید فرماندهی انتظامی کشور در مقابله با بدحجابی اظهار داشت: ما قبلا هم عرض کردیم که مبنای کار پلیس قانون است و هر جایی که قانونگذار یک موضوع را جرم انگاری کند مبنای کار پلیس بر اساس قانون انجام می‌شود.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: ما اعتقاد داریم موضوع رعایت حجاب، یک موضوع شرعی و یک موضوع قانونی است و ساز و کار انجام آن قاعدتاً در نهادهای بالادستی تصویب شده و تصویب خواهد شد و باید از نهادهای بالادستی این مسئله سوال شود.

سردار حاجیان در پاسخ به دیگر در این خصوص که ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها از سوی « پلیس» انجام می شود گفت: پیامک ارسالی بر اساس سامانه «ناظر ۱» پلیس که از قبل فعال بوده و الان هم فعال است انجام شده و مبنای این اقدام هم در واقع وظیفه قانونی پلیس بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی است.

وی گفت: در ماده ۶۳۸ آمده است که رعایت حجاب شرعی الزامی است و عدم تمکین آن را قانونگذار جرم‌انگاری کرده و قاعدتاً برای چگونگی اجرای آن انشاالله در نهادهای بالادستی تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید