در این مقاله روش های جوانسازی پوست را شرح دادیم. روش هایی که اگر تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو و در محیط درمانی مناسب انجام شوند میتواند تاثیرات قابل توجهی در تاخیر روند پیری پوست به جای بگذارند.

روش های نوین جوانسازی پوست

امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش‌های گوناگونی جهت جوانسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله این روش ها مصرف داروهای جوانساز، انواع تزریقات (مانند بوتاکس، ژل و سایر فیلرهای پوستی)، انواع لیزرها  و روش های جراحی هستند. هرکدام از این روش ها در صورت شناخت و معاینه صحیح بیمار میتواند مفید واقع شود. در ادامه به بررسی انواع روش های جوانسازی و مزایا و معایب هرکدام میپردازیم.

نشانه های پیری پوست 

به مرور زمان و با بالا رفتن سن پوست شروع به تحلیل رفتن میکند. پس از گذشت زمان و تاثیرات جانبی و محیطی مانند آلودگی هوا، مصرف دخانیات، اشعه خورشید لایه های پوست نازک شده و بافت پیوندی آن ضعیف می شود. این امر موجب نمایان شدن چین و چروک ها و شل شدگی و افتادگی پوست میشود که میتوان گفت آغاز پیری پوست است و نیاز است با استفاده از روش های جوانسازی پوست علم نوین پزشکی به رفع این ایرادات پوستی کمک کرد.

روش های از بین بردن چین و چروک پوست

اولین نشانه های پیری پوست مشاهده خطوطی ریز روی پوست هستند که به دلیل حرکات عضلات صورت به وجود می آیند. این خطوط ممکن است از سنین پایین و حدود ۲۵ سالگی نمایان شوند و به مرور زمان عمیق تر و به چین و چروک تبدیل شوند. به این نکته توجه کنید که این خطوط در سنین جوانی فقط در هنگام حرکت عضلات صورت مثل زمان خندیدن و اخم کردن مشاهده میشوند اما به عمیق تر شدن آن ها و تبدیل شدن به چین و چروک به صورت ثابت روی صورت نمایان خواهند بود.

معروف ترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها: بوتاکس، لیزر درمانی،تزریق فیلر یا ژل، هایفوتراپی، لیزر اندولیفت، تزریق چربی،کربوکسی تراپی.

کاهش حجم پوست

در سنین بالا (معمولا ۵۰ سالگی به بعد) پروتئین های کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابند و پوست دچار افتادگی و شل شدگی خواهد شد. همچنین چربی زیر پوست در نواحی گونه، گیج‌گاه، چانه، بینی و چشم‌ها تحلیل می‌رود و صورت ظاهر اسکلتی پیدا می‌کند. جهت جلوگیری از این پیشامد بهتر است روش های جوانسازی از سنین جوانی بکار گرفته شود تا بروز این علائم با تاخیر نمایان شوند.

از دست رفتن خاصیت کشسانی پوست:

همانطور که گفته شد بروز پیری پوست با نمایان شدن چین و چروک ها و افتادگی پوست همراه است. اما علائم دیگری مانند از دست رفتن خاصیت کشسانی پوست  نیز بیانگر بروز پیری پوست هستند.  افتادگی پوست ناشی از تحلیل رفتن چربی زیر پوست، کاهش حجم هیالورونیک اسید و اخریب استخوان ها است. از بین رفتن خاصیت کشسانی و قوام پوست ناشی از فرسودگی و تخریب رشته های کلاژن و الاستین است. این امر باعث بروز تغییراتی مانند خشک و سفت شدن لایه های سطحی پوست و ایجاد حالت شکنندگی در نواحی مختلف صورت از جمله دور لب، کناره های فک، زیر چشم و پیشانی میشود. تمامی این موارد هشداری جدی هستند که نیاز است فرد جهت درمان به کلینیک زیبایی و پزشک متخصص پوست مراجعه کند زیرا تاخیر در مراجعه باعث سرعت بخشیدن به پیری پوست خواهد شد.

در این مورد جهت جوانسازی میتوان از روش هایی همچون:  لیزر اندولیفت، هایفوتراپی، میکرونیدلینگ، آر اف فرکشنال، لیزر CO۲، اربیوم فرکشنال، پلاسما جت بهره برد و تا حدودی قوام و خاصیت کشسانی پوست را بازگرداند.

بهترین زمان برای مراجعه به پزشک جهت جوانسازی پوست  

شروع درمان های جوانسازی پوست به وضعیت پوست شما بستگی دارد. در صورتی که فرد مراقبت های لازم از جمله استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب، شستن پوست و تمیز نگه‌داشتن آن در سنین پایین انجام دهد علائم پیری پوست دیرتر نمایان خواهند شد. به هر حال توصیه میشود در هر سنی که احساس میکنید پوست شما دچار تغییراتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، شده بهتر است جهت مداوا و ویزیت به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

معرفی آر اف فرکشنال  

لیزر آر اف فرکشنال با سیستم پیشرفته و تاثیرگذار بر روی پوست، می‌تواند درمان بسیاری از ضایعات و عوارض پوستی باشد همچنین آر اف فرکشنال روشی مناسب برای افزایش سفتی و انسجام پوست محسوب می‌شود و علائم پیری را کاهش داده موجب جوانسازی پوست می‌گردد.

معرفی لیزر اندولیفت 

یکی از روش های کم تهاجمی جوانسازی اندولیفت است که یک روش جدید و مدرن به حساب می آید. در این روش در این روش با ورود یک فیبر بسیار نازک به لایه های عمقی پوست و استفاده از اشعه مادون قرمز باعث تحریک کلاژن سازی شده و پس از آن شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست خواهیم بود.

معرفی هایفوتراپی 

روش های نوین جوانسازی پوست

هایفوتراپی با استفاده از امواج فراصوت به صورت متمرکز به لایه های عمقی پوست انرژی وارد میکند که این امر نیز باعث تحریک کلاژن سازی و کاهش چین و چروک ها خواهد شد. افراد در سنین جوانتر نیز جهت تاخیر در پیری پوست میتوانند از این روش بهره بگیرند.

کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن (CO۲) به زیر پوست تزریق می‌شود. در هر منطقه از بدن که غلظت گاز دی اکسید کربن افزایش یابد، بدن ما برای اکسیژن رسانی و جبران تجمع دی اکسید کربن، خونرسانی به آن بخش را افزایش می‌دهد. به این ترتیب با تزریق گاز دی اکسید کربن، بدن را وادار به افزایش خونرسانی به منطقه‌ای خاص می‌کنیم. با افزایش خون‌رسانی، ترمیم سلولی اتفاق می‌افتد و وضعیت پوست بهبود می‌یابد.

تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلرها به لایه‌های مختلف پوست باعث حجم‌دادن به منطقه‌ی تحت درمان می‌شوند. فیلرها یا حجم‌دهنده‌ها به سه دسته‌ی دائمی، نیمه‌دائم و موقت تقسیم می‌شوند که مواد دائمی به علت عوارض و خطرات دیگر استفاده نمی‌شوند. مواد نیمه‌دائم هم به دلیل مشابه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تزریق چربی  

در تزریق چربی، بافت چربی با استفاده از روش لیپوساکشن از قسمتی از بدن برداشت شده و به دورن بالشتک‌های چربی زیر پوست تزریق می‌شود. ماندگاری این روش زیاد است و عوارض کمی دارد. بالشتک‌های چربی در نقاط مختلف پوست صورت مشاهده می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بالشتک‌ گونه‌ها اشاره کرد.

تزریق بوتاکس

روش های نوین جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست در سرتاسر دنیا است. ماده‌ای که در بوتاکس استفاده می‌شود، نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات می‌شود. با فلج شدن عضلات صورت، خطوط و چین و چروک‌ها تا حد زیادی از بین می‌روند. تزریق بوتاکس در صورتی که  تحت نظر یا توسط پزشک انجام شود، روشی بسیار ایمن و موثر در بهبود ظاهر صورت است.

سخن پایانی

در این مقاله روش های جوانسازی پوست  را شرح دادیم. روش هایی که اگر تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو و در محیط درمانی مناسب انجام شوند میتواند تاثیرات قابل توجهی در تاخیر روند پیری پوست به جای بگذارند.

دکتر محمدحسین کره ای متخصص پوست، مو و زیبایی با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و دستگاه های روز دنیا، بالاترین سطح سرویس در حوزه زمینه پوست و زیبایی را با حضور تیم کاملی از تکنسین ها ارائه میدهند. جهت رزرو وقت مشاوره و ویزیت میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید.

شما می‎توانید برای اخذ مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۲۳۰۳۳۶۰ تماس گرفته یا به‌صورت حضوری به آدرس زیر مراجعه کنید:

تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک ۶، ساختمان ریحان، واحد ۱۸، طبقه ۳

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید