دست ندادن حسن قشقاوی سفیر ایران با ملکه اسپانیا در کاخ سلطنتی پالاسیو خبرساز شده است.

واکنش عجیب و جنجالی ملکه اسپانیا به دست ندادن سفیر ایران / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، دست ندادن حسن قشقاوی سفیر ایران با ملکه اسپانیا در کاخ سلطنتی پالاسیو خبرساز شده است.حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید از دست دادن با ملکه لتیسیای اسپانیا خودداری کرد.

روزنامه ال موندو در گزارشی با اشاره به استقبال پادشاه و ملکه اسپانیا از هیئت دیپلماتیک جمهور اسلامی ایران دلیل دست ندادن سفیر ایران با ملکه لتیسیا را فاش کرد.

این روزنامه نوشت: با حضور شاه فیلیپه ششم (۵۴ ساله) و ملکه لتیسیا (۵۰ ساله) در کاخ سلطنتی مادرید، حسن قشقاوی (۶۵ ساله)، سفیر ایران، به ملکه دست نداد، حرکتی که برخی آن را بی ادبی به ملکه تعبیر کردند و همچنین اضافه کردند که ملکه لتیسیا ژستی مبهوت شده داشته است.

ال موندو در ادامه نوشت: اما دلیل آن این است که به دلایل فرهنگی، مردان ایرانی - به ویژه افراد عالی‌رتبه - مجاز به لمس هیچ زنی در ملاءعام، در داخل یا خارج از کشور خود نیستند. پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ مردان نمی‌توانند علناً با زنان دست بدهند.

به همین دلیل سفیر ایران پس از دست دادن با شاه فیلیپه ششم، به نشانه احترام به گذاشتن دست بر سینه خود اکتفا کرد. لتیسیا در مواجهه با چنین ژستی، نگاه و لبخندش را بیشتر تیز کرد تا اینگونه جواب سلام را بدهد.

سفارت ایران در مادرید درباره فیلم منتشرشده از «حسن قشقاوی» در مراسم سال نو در کاخ سلطنتی اسپانیا و حاشیه‌سازی‌ها در فضای مجازی اعلام کرد: به تشریفات دربار کتباً اعلام شد سفیر بدون همراه در مراسم حضور خواهد داشت و همچون قبل به دلایل تشریفاتی نمی‌تواند با ملکه دست بدهد.

همان‌گونه که کارشناس رسمی تشریفات در توضیحات خود به یک نشریه اسپانیایی گفت این موضوع توضیح مذهبی داشته و هرگز به معنی بی‌احترامی به مقام و شخصیت زن آن هم در سطح ملکه محترمه یک کشور نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید