قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۸۵ سنت رسید.

 قیمت هر بشکه نفت برنت از ۸۷ دلار  گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، قیمت نفت در روز جمعه برای دومین روز پیاپی افزایش یافته است. رشد بالاتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا و امید به بهبود سریع تقاضا در چین به‌دنبال کاهش موارد ابتلا به کرونا در این کشور باعث بالا رفتن قیمت نفت شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۸۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش ۸۱ دلار و ۳۶ سنت معامله می‌شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا عقیده دارد بسیاری از تاجران منتظر دو واقعه‌ بزرگ هفته آینده هستند، یعنی اجلاس مجازی اوپک پلاس درمورد سطح تولید این گروه و همچنین تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا. بنابراین قیمت نفت تغییر چندانی طی این مدت نخواهد داشت.

نمایندگان ائتلاف اوپک پلاس هفته‌ آینده دیدار خواهند داشت تا سطح تولید نفت خام را بررسی کنند. این در حالی است که افزایش تقاضا برای سوخت هواپیما و گازوئیل از قیمت نفت حمایت می‌کند. فدرال رزرو آمریکا هم قرار است در مورد افزایش دوباره نرخ بهره در بحبوحه کاهش تورم و بهبود تولید ناخالص داخلی این کشور تصمیم‌گیری کند.

ذخایر نفتی آمریکا ۴.۲ میلیون بشکه در کاشینگ اوکلاهما افزایش یافته است.

بازارهای نفت به‌خاطر خوش‌بینی نسبت‌به بازگشایی بازار سهام چین تقویت شده‌اند. بازگشایی اقتصاد چین نقش مهمی در تقویت دورنمای تقاضا بازی می‌کند.

موارد ابتلا به کرونا در چین ۷۲ درصد نسبت‌به اوج آن در اوایل سال جاری میلادی کاهش یافته و میزان مرگ‌ومیر از این بیماری در بیمارستان‌ها هم ۷۹ درصد پایین آمده‌است. این به‌معنای بهبود اقتصاد چین و افزایش تقاضا برای نفت است.

انتهای پیام/۷۶

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید