در بخش های مختلف افسوس می توانید بناهای ارزشمندی همچون ورزشگاه ودیوس و استادیوم، میدان ورلانوس، کلیسای مریم مقدس و آرکادیان و خیابان مرمر و میدان تئاتر را ببینید. بازدید از این مکان های ارزشمند چیزی حدود نصف روز از زمان سفرتان را می تواند به خودش اختصاص دهد.

سواحل کوش آداسی

جاهای دیدنی کوش آداسی، مارماریس و ازمیر اصلی ترین دلیل انتخاب این شهرها به عنوان مقصد سفرهای نوروزی هستند. چون مجموعه ای از طبیعت بکر، سواحل هیجان انگیز و بناهای تاریخی را در هر یک از این سه شهر می توانید در کنار هم مشاهده کنید که فرصتی بی نظیر هستند. برای تجربه یک سفر حرفه ای باید بدانید که چه جاذبه هایی در انتظارتان هستند تا بر همین اساس برنامه ریزی صحیحی داشته باشید. در ادامه نگاهی به بهترین و پرطرفدارترین جاهای گردشگری کوش آداسی، ازمیر و مارماریس از دیدگاه گردشگران تورهای گردشگری مثل تور کوش آداسی نوروز 1402 ، خواهیم داشت.

جاهای دیدنی کوش آداسی در نوروز

کوش آداسی یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای بندری در غرب ترکیه می باشد که به دلیل موقعیت مکانی بسیار مهم، در طول تاریخ نیز مورد توجه امپراتوری های مختلف قرار گرفته است. به همین دلیل در کنار سواحل بسیار جذاب و هیجان انگیز آن می توانید بناهای تاریخی را نیز مشاهده کنید که لذت سفرهای نوروزی را برایتان صد چندان می کنند. جاهای دیدنی کوش آداسی مناسب نوروز را می توان به دو گروه بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی دسته بندی کرد که عبارتند از:

جاذبه های تاریخی کوش آداسی

از بهترین جاهای تا ریخی کوش آداسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اِفسوس Ephesus

شهر تاریخی افسوس یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی به جای مانده از دوره امپراتوری روم ها در ترکیه می باشد که فاصله بسیار کمی از شهر کوش آداسی واقع شده است. بنایی با ستونهای عظیم سنگی و خیابان های که در آنها سنگ مرمر به کار رفته است می تواند ساعتها شما را محو زیبایی و شکوه خود کند. معماری این شهر به گونه ای طراحی شده است که کاملا رو به دریا باشد و به نوعی حکم قلعه و دژ محکم را نیز ایفا کند.

در بخش های مختلف افسوس می توانید بناهای ارزشمندی همچون ورزشگاه ودیوس و استادیوم، میدان ورلانوس، کلیسای مریم مقدس و آرکادیان و خیابان مرمر و میدان تئاتر را ببینید. بازدید از این مکان های ارزشمند چیزی حدود نصف روز از زمان سفرتان را می تواند به خودش اختصاص دهد.

شهر تاریخی افسوس در کوش آداسی
شهر تاریخی افسوس در کوش آداسی

میلتوس miletus

شهر تاریخی میلتوس که در حال حاضر به ویرانه ای تبدیل شده است، از دیگر جاهای دیدنی کوش آداسی می باشد. این شهر تاریخی در گذشته اهمیت بسیار بالایی داشته و حداقل 500 سال قبل از مسیح ساخته شده است. آمفی تئاتر بسیار جذاب که روزگاری جایگاه تماشای نبردها و مراسم های مختلف بوده اند از جمله بخش های مهم در این شهر تاریخی محسوب میشوند. علاوه براین، در سمت جنوبی این مجموعه نیز می توانید حمام های فائوستینا را ببینید که ویرانی کمتر در آنها به چشم میخورد.

پرینه perine

شهر تاریخی پرینه از دیگر آثار تاریخی کوش آداسی می باشند که حداقل 400 سال قبل از میلاد مسیح در دوران هلنیستی ساخته شده است. برخلاف گذشته که شهری بندری و پر از رونق بوده، در حال حاضر به یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی که علاقه مندان به تاریخ را به خود جذب می کند تبدیل شده است. در شهر پرینه می توانید از معبد آتنا و آمفی تئاتر بسیار بزرگ آن بازدید کنید.

مسجد عیسی بیگ

مسجد عیسی بیگ از متفاوت ترین جاهای دیدنی کوش آداسی می باشد که ترکیبی از معماری های مختلف را در خود جای داده است. علاوه براین، برخلاف سایر مساجد قدیمی و جدید در مسجد عیسی بیگ تقارن رعایت نشده و تعداد گنبدها و درب و پنجره ها بدون رعایت این اصل طراحی شده اند. مسجد عیسی بیگ نه تنها از نظر تاریخی ارزش بسیار بالایی دارد، بلکه اطراف آن نیز مناظر سرسبزی قرار گرفته و آرامش فوق العاده ای در آن حکمفرماست.

دیدما didyma

علاقه مندان به تاریخ و معماری یونان باستان در سفر به ترکیه با بهترین مناظر و بناها روبرو میشوند و یکی از نمونه های ارزشمند آن دیدما می باشد. این بنا در واقع معبد آپولو؛ خدای خورشید و هنر و زیبایی بوده و در اثر زلزله به ویرانه ای تبدیل شده است.

جاهای دیدنی طبیعی کوش آداسی

کوش آداسی شهری بندی با آب و هوای معتدل می باشد که سواحل متعدد و غار و جاهای دیدنی زیادی را در بر گرفته است. از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی که علاقه مند به طبیعت می توانند آنها را انتخاب کنند عبارتند از:

ساحل بانوان

ساحل بانوان بزرگترین ساحل در کوش آداسی می باشد که مورد توجه گردشگران قرار گرفته و در اغلب روزهای خوش آب و هوای بهار و تابستان شلوغ است. لازم به ذکر است که این ساحل برخلاف نامش مخصوص خانم ها نبوده و آقایان نیز می توانند از آن استفاده کنند. این ساحل که فاصله بسیار کمی با مرکز شهر کوش آداسی دارد (حدود 2 کیلومتر) به یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل شده و آفتاب گرفتن، تفریحات شبانه و شور و هیجان در آن بسیار جذاب هستند.

در این ساحل می توانید چتر کرایه کنید و ساعتها از منظره زیبای دریایی آن لذت ببرید یا هیجان غواصی و شنا را تجربه کنید.

جزیره کبوتر

یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی طبیعی کوش آداسی، جزیره کبوتر می باشد که به نوعی شبه جزیره محسوب میشود. این جزیره با جاده ای بسیار باریک به ساحل و شهر متصل بوده و به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده و نباید آن را از دست داد. حضور پرندگان مهاجر و چشم انداز خارق العاده تنها بخشی از زیبایی های این جزیره به شمار می رود.

ستور مارینا کوش آداسی

اگر دوست دارید در سفرهای نوروزی لذت قایق سواری را تجربه کنید، شک نکنید که ستور مارینا یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. در این منطقه تعداد بسیار زیاد قایق های اجاره ای قرار گرفته و گردشگران در آب های آرام لحظاتی را سپری می کنند.

علاوه بر موارد فوق، گزینه های زیر نیز از جاهای دیدنی کوش آداسی محسوب میشوند که نباید از دست داد:

  • شبه جزیره دلیک
  • پارک آبی آدالاند
  • پارک آبی آکوا فانتاسی
  • غار کاراجا
  • روستای کیرازلی

جاهای دیدنی مارماریس در نوروز

مارماریس یکی از زیباترین شهرهای ترکیه می باشد که لقب بهشت گمشده به آن اختصاص یافته است. این شهر با آرامش بی بدیل، سواحل بسیار زیبا و تمیز و مناطق دیدنی طبیعی کاملا بکر و همچنین تفریحات هیجان انگیز می تواند انتخاب مناسبی برای سفرهای نوروزی به شمار رود. در میان جاهای دیدنی که باید در لیست گردش در زمان تور مارماریس نوروز 1402 بگنجانید، بناهای تاریخی نقش کمرنگی داشته اما سواحل آن متنوع هستند. بهترین جاهای دیدنی این شهر کوچک و آرام عبارتند از:

سواحل مارماریس

مارماریس بیشترین شهرت خود را بخاطر سواحل زیبا و امن دارد که آرامش را به معنای واقعی به گردشگران نشان می دهد. در این سواحل می توانید علاوه بر آفتاب گرفتن، غواصی و قایق سواری را نیز تجربه کنید. از بهترین سواحل مارماریس می توان به ساحل ایچملر، ساحل مارماریس، ساحل ترنج در 21 کیلومتری مرکز شهر و ساحل خلیج کوملوبوک اشاره کرد. علاوه براین، با یک ساعت فاصله گرفتن از این شهر می توانید از جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا و زیبایی های آن لذت ببرید.

سواحل مارماریس
سواحل مارماریس

فواره های رقصان

یکی از بهترین انتخاب هایی که در سفر به مارماریس می توانید داشته باشید، فواره های ر قصان آن است. فواره های رقصان که در بسیاری از شهرهای توریستی از جمله دبی نیز وجود دارند، رقص آب با نت های موسیقی را به نمایش در آورده و به منظره ای فوق العاده جذاب تبدیل میشوند. این فواره های رقصان که کاملا رایگان هستند، می توانند جاذبه ای بی نظیر برای لذت بردن از شب های مارماریس محسوب شوند.

پارک آبی مارماریس

پارک های آبی با سرسره های هیجان انگیز و انواع تفریحات آبی از دیگر جاهای دیدنی مارماریس برای سفرهای نوروزی هستند. پارک آبی آتلانتیس و پارک آبی جزیره مارماریس دو انتخاب عالی برای سفرهای خانوادگی هستند که برای کودکان تجربه ای به یادماندنی را به همراهخواهند داشت.

قلعه تاریخی مارماریس

علاقه مندان به تاریخ نیز از سفر به مارماریس دست خالی برنخواهند گشت، چون بناهایی همچون قلعه تاریخی این شهر می تواند تجربه ای فوق العاده برای آنها باشد. این قلعه بسیار زیبا در داخل شهر و روی تپه های مارینا واقع شده و داخل آن موزه باستان شناسی راه اندازی شده است. در ایام نوروز می توانید از ساعت 8 صبح تا هفت شب در تمام روزهای هفته بازدید از قلعه مارماریس را در برنامه خود قرار دهید.

علاوه بر موارد فوق، جاهای دیدنی مارماریس شامل گزینه های زیر نیز می باشند:

  • تفرجگاه ایچملر
  • بنای تاریخی دالیان
  • تفرجگاه تورونج
  • گونوسک
  • دهکده تورگوت

جاهای دیدنی ازمیر در نوروز

ازمیر از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که در ساحل دریای اژه قرار گرفته و سواحل آن با شن های سفید شهرت بالایی دارند. به طوریکه این شهر زیبا لقب مالدیو دریای اژه را به خود اختصاص داده است. در چند سال اخیر جاهای دیدنی ازمیر با استقبال بسیار زیادی مواجه شده و به یکی از قطب های گردشگری ترکیه تبدیل شده است. آب و هوای این شهر برای سفرهای نوروزی و تابستانی ایده آل بوده و از جاذبه های زیر می توانید در طول سفر بازدید کنید:

سواحل ازمیر

یکی از بهترین و هیجان انگیزترین جاهای دیدنی ازمیر برای برنامه ریزی های تور ازمیر نوروز 1402، بدون شک سواحل متعدد آن است. شن های سفید و دریای آبی و تمیز چیزی نیز که بتوان براحتی از آن دل کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در سفر به ازمیر سواحلی همچون ساحل کارابورن، آلیشا، فوجا، ماوی شهیر، بایراکلی، مندرس، دیکیلی، چشمه را از دست ندهید.

موزه آگورا

آگورا یکی از جاهای دیدنی تاریخی ازمیر می باشد که نوعی بازار بوده و به مور زمان خرابه هایی از آن به جای مانده است. این بازار معماری بی نظیری داشته و در گذشته کانال آب از داخل آن عبور می کرده است. در حال حاضر این کانال بدون آب است.

برج ساعت ازمیر

از مهم ترین جاهای تاریخی ازمیر که اغلب گردشگران از آن بازدید می کنند، برج ساعت یا ساعت کولسی است. با توجه به اینکه این برج در مرکز ازمیر واقع شده است، به همین دلیل دسترسی آسانی داشته و ارتفاع 25 متری آن باعث میشود از اغلب مناطق براحتی قابل مشاهده باشد. برج ساعت در سال 1901 توسط معمار فرانسوی ساخته شده و با مرمت های انجام شده به خوبی صلابت و شکوه خود را حفظ کرده است.

پاموکاله

چشمه های پلکانی پاموکاله از دیدنی های طبیعی منحصر به فردی می باشد که در ازمیر می توانید مشاهده کنید. این چشم ها شباهت زیادی به باداب سورت مازندران داشته با این تفاوت که رنگ آنها سفید و آبی بوده و با درخشش نور خورشید به منظره ای بی بدیل تبدیل میشوند.

آسانسور تاریخی ازمیر

ازمیر شهری بسیار زیبا می باشد و شبهای آن جلوه منحصر به فردی دارد. اگر دوست دارید این شهر را از ارتفاع زیاد در شب مشاهده کنید، بدون شک نباید لذت سوار شدن به آسانسور تاریخی ازمیر را از دست دهید. این آسانسور در سال 1907 ساخته شده و برخلاف گذشته، در حال حاضر با سیستم الکتریکی کار می کند. در گذشته با نیروی فشار آب کابین آسانسور حرکت می کرده و با استقبال بالایی روبرو شده است.

تعداد جاذبه ها و جاهای دیدنی ازمیر بسیار زیاد بوده و برخی از آنها عبارتند از:

  • قلعه کادیفه
  • موز آتاتورک
  • بازار کمرالتی
  • روشتای شیرینجه
  • تله فریک ازمیر
  • مسجد حصار

سخن آخر

با خرید و رزرو تورهای ترکیبی داخلی و خارجی با آژانس مسافرتی سپهران سیر سفری عالی پیش رو دارید. ارزان ترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی نوروز یا تور مارماریس نوروز تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس را می توانید از آژانس هواپیمایی سپهران سیر باستان در سایتwww.sepehrantour.com) ) خرید و رزرو کنید.

منبع: سپهران سیر باستان | www.sepehrantour.com

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید