طراحی و ساخت بناهای ساختمانی مراحل متعددی دارد که هر یک از آن‌ها باید به درستی و با رعایت اصول انجام شوند تا نتیجه نهایی مناسب و قابل قبول باشد.

اجرای نما های مدرن و پیشرفته توسط آرمن طرح و نما

حال همین قابل قبول بودن، خود فاکتورهای گوناگونی دارد که گاهی شخصی می‌شوند. به طور کلی استحکام، کارایی و زیبایی را می‌توان از مؤلفه‌های اصلی بررسی کیفیت ساختمان و بناهای ساختمانی دانست که هر یک به نوبه خود مهم و سزاوار توجه هستند.

جدا از مقاومت و استحکام که به مهارت نیروی انسانی نظیر کارگران و مهندسین و همچنین استفاده از مصالح مناسب برمی‌گردد، اجرای نما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از آنجا که نخستین مواجهه شما با هر سازه‌ای ظاهر و نمای آن است، پس توجه به نمای ساختمان از اصول ساخت سازه‌ها به شمار می‌آید. در این مقاله قصد معرفی یکی از پرطرفدارترین نماها یعنی نمای مدرن را داریم. نمای مدرن که خود انواع گوناگونی دارد، در ادامه مطلب شرح داده خواهد شد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اجرای نمای مناسب چه تأثیری بر کیفیت سازه دارد؟

همان طور که گفته شد، نمای ساختمان یکی از ارکان اصلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. مادامی که به نمای بیرونی و ظاهر بنای ساخته شده بها ندهید، نمی‌توانید هنر به کار رفته در ساخت سازه را به رخ بکشید. طبیعتاً استفاده از نمای مناسب مزایایی خواهد داشت که آن‌ها را در این قسمت بررسی می‌کنیم:

  • نخستین مزیتی که برای نمای ساختمان ذکر می‌کنیم، شخصیت‌پردازی برای ساختمان است. جالب است بدانید چیزی که در نهایت ساختمان شما را از سایر ساختمان‌ها متمایز می‌کند، نمای آن است. این چنین است که از میان انبوهی از خانه‌ها، ساختمانی با نمای اسپایدر، نمای کرتین وال، نمای کامپوزیت یا هر نمای مدرن دیگر متمایز شده و قابل شناسایی می‌شود.
  • نمای خارجی همچنین می‌تواند در استفاده از انرژی نیز نقش داشته باشد. در واقع انواع مختلف نمای ساختمان می‌توانند با جذب آفتاب یا انتقال سرما، نقش مهمی در استفاده از انواع انرژی به منظور سرمایش و گرمایش داشته باشند.
  • نکته مهم دیگری که شاید برایتان جالب باشد، این است که نمای ساختمان می‌تواند نوعی عایق آکوستیک باشد که از نفوذ صداها به داخل خانه جلوگیری می‌کند؛ بنابراین با انتخاب نمای مناسب، به آسایش ساکنین کمک خواهید کرد.
  • اگر می‌خواهید هزینه‌های ترمیم و مرمت ساختمان را کاهش دهید، بهتر است از همان ابتدای کار از نمای ساختمان مناسب استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید استهلاک ساختمان را به حداقل رسانده و از آن در برابر انواع عوامل مخرب حفاظت کنید.

افزون بر موارد گفته شده، نمای ساختمان تأثیرات دیگری نیز بر کیفیت ساختمان خواهد داشت که شرح مفصل آن‌ها از حوصله این بحث خارج است. در ادامه با بررسی انواع نمای مدرن همراه شما خواهیم بود.

انواع نماهای مدرن ساختمانی

نمای مدرن در ساختمان به انواع خاصی از نما اطلاق می‌شود که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع نما ویژگی‌های محصربه‌فردی دارد که آن را با شرایط زندگی امروزی همسو کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نمای مدرن ساده است و در عین حال عملکردی مطلوب و قابل قبول دارد.
  • در نمای مدرن می‌توان از انواع مختلف مصالح مدرن و سنتی یا تلفیق آن دو استفاده کرد.
  • تکنولوژی‌های روز دنیا برای ساخت نمای مدرن استفاده می‌شوند.
  • امکان اجرای نمای مدرن مقرون‌به‌صرفه در عین حفظ کیفیت و زیبایی وجود دارد.

این ویژگی‌ها توانسته‌اند تا بر محبوبیت نمای مدرن افزوده و آن را به یکی از رایج‌ترین نماهای مورد استفاده امروزی تبدیل کنند. حال بیایید به معرفی چند نوع نمای مدرن که توسط مجموعه آرمن طرح و نما نیز ارائه می‌شوند، بپردازیم.

اجرای نما های مدرن و پیشرفته توسط آرمن طرح و نما

نمای کرتین وال

کرتین وال یکی از نماهای پراستفاده امروزی است که ساختاری خود ایستا دارد. این نمای شیشه‌ای که اصطلاحاً «لامل» نیز خوانده می‌شود، در صورت نصب صحیح، می‌تواند تمام بار نما و انرژی‌های وارده از بیرون ساختمان را روی خود تحمل کند و بار اضافه‌ای را به ساختمان تحمیل نمی‌کند. به نوعی می‌توان نمای کرتین وال را سیستمی مستقل از سیستم ساختمان دانست. در ساخت این نما که انتخاب مناسبی نیز برای سازه‌های مرتفع به شمار می‌آید، از مصالح سبک مثل شیشه و آلومینیوم به فراوانی استفاده می‌شود. شرکت آرمن طرح و نما یکی از بهترین ارائه‌دهندگان نمای کرتین وال است.

نمای اسپایدر

سیستم نمای اسپایدر از دیگر نماهای مدرن پرکاربرد است که شرکت آرمن طرح و نما بهترین انواع آن را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این سیستم نیز نوعی نمای شیشه‌ای مدرن است که به صورت نقطه‌ای به ساختمان متصل شده و بار اضافه‌ای را به آن تحمیل نمی‌کند. نمای اسپایدر خود در سه نوع فلزی، کابلی و شیشه‌ای وجود دارد. در نوع فلزی سیستم نگهدارنده نمای اسپایدر با استفاده از فلز ساخته شده است. در سیستم کابلی و شیشه‌ای نیز طبیعتاً از کابل و شیشه به جای فلز برای نگهداری نمای اسپایدر استفاده می‌شود. این نوع نمای مدرن تنوع زیادی داشته و در برابر عوامل طبیعی و بلایایی چون زلزله نیز مقاومت خوبی دارد.

نمای کامپوزیت

این شرکت نوعی دیگر از نمای مدرن را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند که طرفداران زیادی در زندگی مدرن پیدا کرده است. نمای کامپوزیت با ظاهر خاص و بی‌نظیر خود در بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و آن‌ها را با ویژگی‌های مثبت خود، پوشش می‌دهد. نمای کامپوزیت از دو لایه آلومینیوم تشکیل شده که میان آن‌ها لایه‌ای از مواد مقاوم و ضدحریق مانند PVC قرار می‌گیرد.

قسمت‌های مختلف نمای کامپوزیت در صورت نیاز جدا و تعویض می‌شوند؛ بدون آنکه با نمای کلی کاری داشته باشیم. از طرفی تنوع نمای کامپوزیت و خاصیت ضدزلزله بودن آن نیز از جمله مزایای این نوع نمای مدرن به حساب می‌آید. در صورتی که قصد سفارش انواع نمای مدرن برای سازه‌های خود را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت https://r-men.com و مشورت با کارشناسان این مجموعه، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اجرای نما های مدرن و پیشرفته توسط آرمن طرح و نما

کلام آخر

در این مقاله به تأثیر نمای ساختمان بر کیفیت آن پرداخته و انواع نمای مدرن از جمله نمای اسپایدر، نمای کرتین وال و نمای کامپوزیت را بررسی کردیم. هر یک از انواع نمای مدرن را می‌توانید با بالاترین کیفیت از آرمن طرح و نما بخواهید. آن‌ها بی‌شک باکیفیت‌ترین‌ها را در اختیارتان قرار خواهند داد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید