کرمانشاه نه تنها جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان دارد که برای تفریح نیز مناسب است، همراه ما باشید از تفریحی‌ترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید رفت بدانید.

تفریحی‌ترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید رفت!

سلام نو _ سرویس گردشگری: تفریح در کرمانشاه از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به این دیار محسوب می‌شود، از این رو در ادامه به ۴ جاذبه طبیعی و تفریحی پرداختیم و امید دارم مفید فایده قرار بگیرد.

سرآب نیلوفر و پارک کوهستان، با تفریحات جالب

سرآب نیلوفر

در استان کرمانشاه مجموعه‌ای از دریاچه‌ها با عنوان سرآب شناخته می‌شوند که از جمله دیدنی‌های شاخص طبیعت این استان هستند. یکی از این سرآب‌ها در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه در ابتدای منطقه سنجابی و در دامنه کوه کماجار قرار دارد که با عنوان سرآب نیلوفر از آن یاد می‌شود.

این سرآب ۱۳۳۱ هکتاری، تا اواسط دهه هشتاد پر از گل‌های نیلوفر بوده که در فصول گرم سال غنچه‌ها و برگ‌های‌شان را بر سطح آب می‌گستراندند و به همین دلیل نام سرآب نیلوفر را برای آن برگزیده‌اند. گفته می‌شود که آب این سراب نوعی مواد معدنی خاص دارد که شرایط رشد نیلوفرها را فراهم می‌کند و همین ویژگی خاص این مکان محسوب می‌شود.

تفریحی‌ترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید رفت!

عمق این دریاچه در قسمت‌های مختلف متفاوت است؛ اما عمیق‌ترین قسمت‌ آن بیش از ۳۲ متر عمق دارد. گفته می‌شود که در اعماق این دریاچه غارهای زیرزمینی نیز وجود دارد که بر منحصربه‌فرد بودن آن می‌افزاید. قصه‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد سرآب نیلوفر بر سر زبان‌هاست که یکی از معروف‌ترین آنها حکایت از این دارد که گنجینه‌ای از خسرو پرویز، شاه ساسانی در اعماق این دریاچه پنهان شده است.

سرآب نیلوفر یکی از آثار منحصر به فرد طبیعت ایران به شمار می‌رود و در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، نامش به عنوان پنجاه و پنجمین اثر ملی ایران در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است.

تفریحات سرآب نیلوفر

قایق سواری: مجموعه تفریحی سرآب نیلوفر امکان قایق‌سواری با قایق‌های پدالی را در این دریاچه فراهم کرده است.

پیک نیک: فضای اطراف دریاچه محوطه‌سازی شده و آلاچیق‌هایی نیز در آن وجود دارد که می‌توانید پیک نیک خود را در آنها برپا کنید.

امکانات سرآب نیلوفر

پارکینگ

سرویس بهداشتی

آلاچیق

نیمکت

روشنایی

سطل زباله

تفریحی‌ترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید رفت!

راه دسترسی به سرآب نیلوفر

برای بازدید از سرآب نیلوفر در شهر کرمانشاه وارد بلوار دولت‌آباد شوید و با استفاده از تابلوهای راهنما به جاده سرآب نیلوفر بروید و به دریاچه برسید. در محوطه دریاچه پارکینگی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

پارک کوهستان

یکی از جاذبه‌هایی که در سفر به کرمانشاه حتما باید به آن سر بزنید پارک کوهستان است. این بوستان بر دامنه کوه‌ها قرار دارد و با امکانات رفاهی و تفریحی خوبی که در خود جای داده است به خوبی از شما پذیرایی می‌کند. در پارک کوهستان می‌توانید در یکی از آلاچیق‌ها پیک‌نیکی برپا کنید و در کنار خانواده لذت ببرید. یا اینکه مسیر پیاده‌روی را پیش بگیرید تا به بالاترین نقطه پارک برسید؛ حالا به اطراف خود نگاه کنید.

کرمانشاه تماما زیر پای شما قرار دارد. این چشم‌انداز زیبا به خصوص در شب زیباتر هم می‌شود؛ پس برای شب‌گردی‌های‌تان در کرمانشاه این بوستان را از یاد نبرید که به بام کرمانشاه هم معروف است. همچنین ۲ آبشار مصنوعی، محل بازی کودکان، غرفه‌های فروش تنقلات، سرویس بهداشتی و ... از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی هستند که در این پارک به آنها دسترسی خواهید داشت.

تفریحی‌ترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید رفت!

خوب است بدانید که طاق بستان در نزدیکی پارک کوهستان قرار دارد و می‌تواند مقصد بعدی گشت‌وگذار شما باشد. یادواره شهدای گمنام هم در بخشی از بوستان قرار دارد.

از سدی خاکی تا تالابی تفریحی در کرمانشاه

سد خاکی داریان

سد خاکی داریان نزدیک به شهر پاوه قرار دارد و به روی رودخانه سیروان ساخته شده است. این سد از استان کردستان و بخش هورامانِ شهرستان سروآباد آغاز می‌شود و تا نزدیکی روستای سلین در استان کرمانشاه ادامه دارد؛ به طوریکه می‌توان گفت تاج این سد در کرمانشاه و مخزن آن در کردستان قرار گرفته‌اند.

بسیاری از گردشگران، برای لذت از تطعیلات خود به سوی این سد روانه می‌شوند و از منظره زیبا و دیدنی آن لذت می‌برند. درون این دریاچه امکان قایق‌سواری هم وجود دارد که لذت گشت و گذار را دوبرابر می‌کند. از طرفی سد داریان به مکان‌هایی نظیر روستای گردشگری هجیج هم نزدیک است که از امتیازهای مثبت آن شمرده می‌شود. این دریاچه به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان بسیار زیبا و دیدنی‌ست و فرصت طبیعت‌گردی و کمپینگ را هم فراهم می‌کند.

تفریحی‌ترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید رفت!

سد داریان بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ ساخته شده است و ۱۵۵ متر ارتفاع دارد. متاسفانه ساخت این سد موجب تخریب چندین روستای مجاور شده و همینطور، چشمه زیبای بل و ده‌ها هکتار جنگل به زیر آب رفته‌اند.

تالاب هشیلان

یکی از جاذبه‌های کرمانشاه که بسیاری از طبیعت‌گردان را به سوی خود می‌کشاند، تالاب هشیلان نام دارد. هشیلان که در زبان کردی به معنای خانه مارهاست در ۲۶ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در دامنه جنوبی کوه خورین قرار دارد و با مساحت ۴۵۰ هکتاری، مامن و زیستگاه بسیاری از موجودات همچون شغال، بز وحشی، روباه، اردک سر سبز، خوتکا، اردک ارده‌ای، گیلار، خوتکای پر سفید، نوک پهن، لاک‌پشت برکه‌ای، لاک‌پشت مهمیز، آگاما، مارمولک و سمندر و کشیم کوچک است.

در ضمن حضور پرندگان مهاجر در فصول سرد سال و با آغاز باران‌های پاییزی در تالاب هشیلان، یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید و بسیاری از طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به پرنده‌نگری را به این منطقه می‌کشاند. پرندگان مهاجر از آسیای مرکزی به این منطقه آمده و زمستان را اینجا سپری می‌کنند. همین اتفاق سبب شده این تالاب برای افراد علاقه‌مند به پرنده‌نگری به یک مقصد رویایی بدل شود.

تفریحی‌ترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید رفت!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید