این کشور زیبا و وسیع را بگردید، باید اطلاعات لازم و مفید راجع به مناطق گردشگری کشور چین به دست آورید. در ادامه برای کسب اطلاعات مورد نیاز همراه ما باشید.

مقبره چنگیز خان مغول

سلام نو-سرویس گردشگری: سفر به کشور چین یکی از آرزوهای گردشگران در سرتاسر دنیاست. چین پهناور پر از جاذبه‌های گردشگری چشم‌نوازی است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران برنامه سفری خود را برای راهی شدن به این دیار تنظیم می‌کنند. طبق معمول برای اینکه سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کرده و جای جای این کشور زیبا و وسیع را بگردید، باید اطلاعات لازم و مفید راجع به مناطق گردشگری کشور چین به دست آورید. در ادامه برای کسب اطلاعات مورد نیاز همراه ما باشید.

مقبره چنگیز خان مغول

مناطق گردشگری کشور چین همراه با تصویر

نام چنگیز خان مغول چه در واقعیت و چه در کتاب‌های تاریخی یادآور جنگ‌های خانمان سوز و غارت بردن اموال کشورهای همسایه است. مقبره چنگیز خان مغول بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۶ میلادی، توسط دولت چین ساخته شد. این مقبره یکی از مهم‌ترین آثار ملی چین با سبک معماری سنتی مغولی به ‌شمار می‌رود. از آنجا که تا کنون قبر واقعی چنگیز خان مغول کشف نشده است، این آرامگاه ظاهری نمادین دارد و در مقبره‌ خالی آن هیچ جسدی آرمیده در تابوت نیست. از این رو، تنها هدایای مردم و تجهیزاتی گوناگون را در مقبره قرار داده‌اند.

بیابان باداین جاران

مناطق گردشگری کشور چین همراه با تصویر

بیابان باداین جاران از جذاب‌ترین مناطق گردشگری کشور چین است که به‌ خاطر داشتن مرتفع‌ترین تپه‌های شنی روی زمین مشهور است. برخی از این تپه‌های شنی بیش از ۵۰۰ متر ارتفاع دارند. بیابان باداین جاران اقلیمی بسیار خشک دارد و میزان باران سالانه‌اش تنها بین ۵۰ تا ۶۰ میلی‌متر برآورد می‌شود. با وجود آب‌وهوای خشک، یکی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد باداین جاران، وجود تقریبا ۱۴۰ دریاچه در میان تپه‌های شنی بیابان‌ است. نام این بیابان نیز از همین دریاچه‌ها گرفته شده که در زبان مغولی به‌ معنای دریاچه‌های مرموز است.

دریاچه نمک چاکا

مناطق گردشگری کشور چین همراه با تصویر

دریاچه نمک چاکا یکی از رمزآلودترین مناطق گردشگری کشور چین است که در نزدیکی شهر چاکا در وولان قرار دارد. در حقیقت، دریاچه نمک چاکا با ۹ کیلومتر طول و ۱۵ کیلومتر عرض دشتی با لایه‌های ضخیم نمک است. اندازه دریاچه و لایه‌های نمک در فصول مختلف و به تناسب بارندگی منطقه تغییر می‌کند. این دریاچه به قدری کم عمق است که بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در آب آن قدم بزنند. دیگر ویژگی جذاب دریاچه، آب کریستالی و آبی دریاچه است که چون آینه‌ای بی‌انتها بر زمین، آسمان لاجوردی را منعکس می‌کند و همین امر باعث شده تا لقب آینه آسمان را به دریاچه چاکا بدهند.

پارک ملی سانجیانگیوان

مناطق گردشگری کشور چین همراه با تصویر

پارک ملی سانجیانگیوآن یکی از زیباترین مناطق گردشگری کشور چین به عنوان نخستین پارک ملی چین در غرب این کشور است که زیستگاه گونه‌های متنوعی ازجمله گربه‌ کوهی چینی و پلنگ برفی است. نام این گونه‌های در خطر انقراض به‌ عنوان گونه‌های آسیب‌پذیر در فهرست قرمز قرار دارد که نیازمند محافظت بسیاری هستند. علاوه بر این، سرچشمه‌های رودخانه‌های یانگ‌تسه، زرد و مکونگ نیز جزء مناطق طبیعی در معرض خطر در این پارک هستند.

پارک لو شون

مناطق گردشگری کشور چین همراه با تصویر

پارک لو شون از مناطق گردشگری کشور چین در شهر چینگدائو، استان شاندونگ قرار دارد و در گرامی‌داشت یاد و خاطره لو شون، نویسنده مشهور چینی ساخته شده است. لو شون نویسنده‌ داستان کوتاه، ویراستار، مترجم، منتقد، مقاله‌نویس و شاعر بود و از بنیان‌گذاران ادبیات معاصر چین محسوب می‌شود. پارک لو شون با مساحت چهار هکتار، در امتداد خلیج جای گرفته و ترکیبی از زیبایی‌های طبیعت و جاذبه‌های فرهنگی است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید