اغلب کسانی که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند حداقل یک بار تجربه خرابی این دستگاه را داشته‌اند. مشکل می‌تواند در هر یک از قطعات تشکیل دهنده آن ایجاد شده و روی کار کلی ماشین اثر بگذارد.

میکروسوئیچ لباسشویی دوو _ هرمس پارت

در برندهای مشهور و موفق مانند دوو شاید کمتر این اتفاق‌ها را تجربه کنید اما بازهم نباید احتمال آن را صفر بدانید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد تشخیص درست مشکل و حل آن در زمان مناسب است.

یکی از قطعاتی که زیاد در ماشین‌های لباسشویی شاهد خرابی آن هستیم میکروسوئیچ است. خراب شدن میکروسوئیچ لباسشویی مانع از روشن شدن دستگاه گشته و در نتیجه عملیات شستشو شروع نمی‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما نحوه کار میکروسوئیچ را توضیح دهیم. با کمک اطلاعاتی که در ادامه می‌بینید قادر خواهید بود ایراد در این قطعه را خودتان تشخیص داده و حتی رفع کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ لباسشویی دوو از کارشناسان ما در نمایندگی‌های دوو کمک بخواهید.

آشنایی با میکروسوئیچ در ماشین‌های لباسشویی

میکروسوئیچ قطعه‌ای است که در محل قفل درب ماشین لباسشویی شما قرار داده می‌شود. از این قطعه در ماشین‌هایی استفاده خواهد شد که درب آن‌ها از سمت جلو باز می‌گردد. در واقع میکروسوئیچ لباسشویی دوو نوعی قفل برای ایمنی بیشتر است. شما به کمک آن مطمئن می‌شوید در طول انجام کار شستشو امکان باز شدن درب ماشین لباسشویی وجود ندارد.

میکروسوئیچ یک وسیله برای مرتبط ساختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی به قفل درب آن است. تا زمانی که برد از درست بسته شدن قفل دستگاه مطمئن نشده باشد دستور شروع کار را صادر نخواهد کرد. به همین علت در زمان خرابی میکروسوئیچ اصلاً دستور ادامه روند شستشو صادر نشده و ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد.

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چه وظیفه‌ای دارد؟

می‌توان گفت کار اصلی میکروسوئیچ لباسشویی دوو ایجاد ایمنی بیشتر در ماشین لباسشویی شماست. این قطعه درب ماشین را قفل کرده و باعث می‌شود در حین کار باز نشود. نبود میکروسوئیچ خطر نشتی آب را به دنبال داشته و می‌تواند برای کودکان بسیار خطرناک باشد. میکروسوئیچ‌ها در مدل‌های بسیار متنوع و زیادی طراحی و ساخته می‌شوند. اما اساس کار تمام آن‌ها یکسان است. برای انتخاب و تعویض میکروسوئیچ لباسشویی دوو با کارشناسان در تماس باشید.

میکروسوئیچ لباسشویی دوو _ هرمس پارت

شرحی از نحوه کار میکروسوئیچ لباسشویی دوو

میکروسوئیچ لباسشویی دوو در درب دستگاه قرار دارد. به محض وصل شدن جریان برق این قطعه شروع به کار می‌کند. قفل درب انجام شده و در صورت درست پیش رفتن این روند، فرمان بعدی را برد الکتریکی صادر خواهد کرد. یعنی تا زمانی که میکروسوئیچ برد را از درست بسته شدن درب ماشین مطمئن نکرده باشد فرمان شروع کار داده نخواهد شد.

از کجا بفهمیم میکروسوئیچ ماشین لباسشویی خراب است

هر خطا و مشکل در ماشین لباسشویی شما می‌تواند اشاره به خرابی یکی از قطعات آن داشته باشد. برای اینکه بدانید کدام ایرادها مربوط به خراب شدن میکروسوئیچ لباسشویی هستند چند مورد را به یاد داشته باشید.

یکی از نشانه‌های ایراد در میکروسوئیچ روشن نشدن ماشین لباسشویی است. در واقع با خراب شدن این قطعه درب ماشین به درستی قفل نشده و درنتیجه برد الکتریکی دستور شروع شستشو را نمی‌دهد. مورد دیگر زمانی است که ماشین تنها روی پمپ تخلیه رفته و درب آن قفل نمی‌شود. در چنین شرایطی ماشین لباسشویی روشن خواهد شد اما درست کار نمی‌کند. یکی دیگر از نشانه‌های خرابی میکروسوئیچ زمانی است که در باز کردن درب لباسشویی مشکل دارید. اگر درب گیر کرده و درست باز نمی‌شود احتمالاً میکروسوئیچ آن خراب شده است. برای بررسی تخصصی میکروسوئیچ لباسشویی دوو می‌توانید با نمایندگی‌های آن در تماس باشید.

میکروسوئیچ لباسشویی دوو _ هرمس پارت

چرا با خرابی میکروسوئیچ لباسشویی دوو مواجه می‌شویم

میکروسوئیچ لباسشویی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی خراب شود. درست است که نحوه کار شما روی عمر این قطعه اثر خواهد داشت اما گاهی به خاطر فرسودگی و تمام شدن طول عمر میکروسوئیچ شاهد خرابی آن خواهیم بود. چند مورد هست که می‌تواند خراب شدن این قطعه را به دنبال داشته باشد. یکی از آن‌ها محکم بستن درب ماشین لباسشویی است. همچنین باز کردن درب زودتر از زمان آن می‌تواند به میکروسوئیچ آسیب برساند.

مورد دیگر نوسان‌های زیاد در جریان برق ماشین لباسشویی شماست. حتماً برای این دستگاه و تمام وسایل الکتریکی دیگر در خانه خود از محافظ برق استفاده کنید. مراقب باشید آب روی میکروسوئیچ نریخته و آن را خیس نکنید. اما اگر به هر دلیلی میکروسوئیچ لباسشویی دوو با مشکل مواجه شد می‌توانید برای خرید و تعویض آن با نمایندگی‌ها در تماس باشید.

چگونه می‌توانیم خودمان میکروسوئیچ را عوض کنیم؟

اگر در کار میکروسوئیچ لباسشویی دوو مشکلی ایجاد شده است و نیاز به تعویض آن وجود دارد بهتر است از کارشناسان کمک بگیرید. باید بدانید عوض کردن این قطعه اصلاً کار آسانی نیست و شاید آسیب بیشتری به دستگاه وارد کنید. اما اگر می‌دانید خودتان می‌توانید از پس این کار بربیایید مراحل زیر را دنبال کنید.

در ابتدا پیچ‌های پنل بالای ماشین لباسشویی را باز کرده و آن را جدا کنید. اگر پیچی ندیدید می‌توانید از یک چاقو کمک بگیرید. بعد از این کار اگر کمی ماشین را به سمت جلو متمایل نمایید سیم‌های مربوط به میکروسوئیچ را خواهید دید. حالا درب ماشین لباسشویی را باز کرده و پیچ‌های مربوط به میکروسوئیچ را پیدا کنید. این پیچ‌ها را باز نموده و بعد میکروسوئیچ را از آن جدا نمایید. یادتان نرود سیم‌ها چطور به آن متصل شده بودند. حالا کافی است میکروسوئیچ جدید را به همان سیم‌ها وصل کرده و پیچ‌ها را دوباره ببندید. در انتها ماشین لباسشویی را صاف کرده و پنل بالا را دوباره در جای خود متصل کنید. اگر برای تعویض میکروسوئیچ لباسشویی دوو نیاز به راهنمایی داشتید با سایت هرمس پارت تماس بگیرید.

خرید میکروسوئیچ لباسشویی دوو

اگر میکروسوئیچ لباسشویی دوو خراب شده و لازم است یک عدد نو خریداری کنید نکاتی را در نظر داشته باشید. با توجه به اهمیتی که این قطعه در ماشین لباسشویی دارد باید از کیفیت آن مطمئن باشید. درست کار نکردن میکروسوئیچ برابر است با کار نکردن ماشین لباسشویی. تا زمانی که این قطعه درست عمل نکرده باشد دستور شروع کار صادر نمی‌گردد. بعلاوه قطعات بی‌کیفیت به سرعت خراب شده و لازم است دوباره همین دردسرها را داشته باشید. توصیه می‌شود حتماً خرید خود را از نمایندگی‌های معتبر انجام دهید. همچنین اگر خودتان برای تعویض آن تخصص کافی ندارید دست به کاری نزده و از متخصصین این کار کمک بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید