فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز حدود دویست و هشتاد کیلومتر است که یا فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهار ساعت طی می شود.

فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر قصد سفر به استان مازندران و شهر سرسبز چالوس را داشته باشید کدام محور مواصلاتی را برای انجام این سفر انتخاب می کنید؟ شاید پاسخ بسیاری از شما جاده چالوس باشد. اما اگرچه این جاده از حیث زیبایی قابل قیاس با هیچکدام از دیگر محورهای مواصلاتی تهران به شمال (و قطعا هیچکدام از دیگر جاده های ایران) نیست اما در خصوص دیگر فاکتورها از جمله امنیت جاده و سرعت رسیدن به مقصد، قافیه را به دیگر رقبای خود می بازد. جاده هراز یکی از این رقباست که بعد از جاده چالوس دومین محور محبوب برای رسیدن به شهرهای شمالی کشور است. جاده هراز نه تنها ایمن تر و کم ترافیک تر از جاده چالوس است بلکه از حیث زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری موجود در حاشیه آن نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب می خواهیم به معرفی شماری از این جاذبه های گردشگری موجود در مسیر جاده هراز بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز چقدر است.

فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز چقدر است؟

فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز کمی بیشتر از فاصله این دو شهر از جاده چالوس است. چرا که جاده هراز بیشتر به سواحل شرقی دریای خزر نزدیک است؛ درحالیکه جاده چالوس بیشتر به سواحل غربی نزدیک است. فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز حدود دویست و هشتاد کیلومتر است. اگرچه فاصله این دو شهر از طریق این جاده حدود صد کیلومتر بیشتر از فاصله آنها از طریق جاده چالوس است؛ اما فراموش نکنید که جاده هراز جاده ای به مراتب ایمن تر است و ترافیک آن نیز روان تر می باشد. این جاده همچنین نسبت به جاده چالوس بسیار سر راست تر است و خبری از شیب های تند و گردنه های پر پیچ و خم در آن نیست.

شما می توانید فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهار ساعت طی نمایید.

فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز

قله باشکوه دماوند

جاذبه های جاده هراز

- قله دماوند: مهمترین جاذبه گردشگری موجود در مسیر جاده هراز بی شک همین است. قله اساطیری دماوند. بلندترین قله ایران با ارتفاع پنج هزار و ششصد و ده متر که تمامی اقلیم البرز را زیر پای خود دارد. غرورمند و با شکوه و وقاری بی بدیل، تکیه زده بر قلب ایران و ایستاده در تمام پستی و بلندی های تاریخ. دماوند نیاز به معرفی ندارد. این دیو سپید پای در بند قرن ها و هزاره هاست که نماد ایران زمین است.

- آبشار شاهان دشت: این جاذبه گردشگری بلندترین و مرتفع ترین آبشار استان مازندران می باشد. این آبشار زیبا در نزدیکی روستای شاهان دشت واقع در شصت و پنج کیلومتری شهر آمل قرار دارد. مجموع ارتفاع سه تاج آبشار شاهان دشت به بیش از صد و هشتاد متر می رسد. قلعه تاریخی ملک بهمن نیز درست در کنار این آبشار قرار دارد. این قلعه که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می گردد در گذشته یک دژ کوهستانی مستحکم بوده است.

- آبشار قلعه دختر: اگر در مسیر خود در جاده هراز ناگهان خودروهای زیاد و جمعیت پرشماری را دیدید که توقف کرده اند بدانید که به آبشار مشهور قلعه دختر رسیده اید. این آبشار که در نزدیکی امامزاده هاشم از توابع لاریجان آمل واقع شده است مقصد بسیاری از گردشگران علی الخصوص در فصل تابستان می باشد. آب آبشار قلعه دختر سرشار از املاح معدنی است و دارای خواص درمانی متعددی می باشد.

- دریاچه ساهون: این جاذبه گردشگری نیز در بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل و در نزدیکی روستای نوا واقع شده است. متاسفانه این دریاچه پرآب که در گذشته مساحت آن بیش از هزار هکتار بوده است امروزه بسیار کم آب شده و به شکل یک مرداب کوچک درآمده است. دریاچه ساهون در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا و در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا قرار گرفته است. حضور همیشگی پرندگان وحشی بر کرانه های دریاچه ساهون نیز دیگر ویژگی جذاب این دریاچه می باشد.

- دریاچه سد لار: این جاذبه گردشگری در فاصله صد کیلومتری شهر آمل و هفتاد و پنج کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. این دریاچه بر کوهپایه قله دماوند قرار گرفته است و رویش لاله های سرخ بر پهنه دشت های اطراف آن منظره ای منحصر بفرد را به این ناحیه بخشیده است. دریاچه سد لار در حال حاضر به عنوان یک مرکز توریستی با ارائه تفریحاتی همچون ماهیگیری و اسکی روی آب مورد توجه گردشگران بسیاری است.

فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز

شکل شاه

- شکل شاه: این جاذبه گردشگری یکی از آثار تاریخی موجود در مسیر جاده هراز به شمار می رود. این سنگ نگاره در حقیقت نقش برجسته ای است که به دستور ناصرالدین شاه قاجار بر دل یک صخره حجاری شده است. در مرکز این سنگ نگاره شخص ناصرالدین شاه دیده می شود و در اطراف او ده تن از ملازمان و همراهانش قرار دارند. شکل شاه در نزدیکی روستای بایجان و در ناحیه پشت تونل وانا واقع شده است. حجاری این سنگ نگاره در سال ١٢٩٥ هجری قمری یعنی حدود صد و پنجاه سال پیش به انجام رسیده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید