فاصله تهران تا چالوس با ماشین و از محور جاده چالوس حدود صد و هفتاد کیلومتر است و در عرض حدود چهار ساعت طی می شود.

فاصله تهران تا چالوس با ماشین

سلام نو-سرویس گردشگری: برای سفر به شمال کشور و شهر چالوس راه های مختلفی پیش روی شماست. اما اکثر گردشگران جاده چالوس را برای انجام چنین سفری انتخاب می کنند. علت این امر نه به خاطر امنیت این جاده است و نه به خاطر ترافیک روان آن. می دانیم که جاده های دیگر از نظر این فاکتور جایگاه بهتری نسبت به جاده چالوس دارند و سریع تر نیز به مقصد می رسند. اما آنچه جاده چالوس را بدل به محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال نموده است در یک کلام زیبایی بی حد و حصر این جاده بهشتی است. از چشمه وله گرفته تا آبشار هریجان. از آبشار هفت چشمه گرفته تا غار یخ مراد. از دشت آویشن گرفته تا باغ های سیب نسا. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از این زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و گردشگری بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا چالوس با ماشین چقدر است.

فاصله تهران تا چالوس با ماشین چقدر است؟

فاصله تهران تا چالوس با ماشین و از محور جاده چالوس حدود صد و هفتاد کیلومتر است. درست است که این فاصله از طریق اتوبان تهران - شمال حدود پنجاه کیلومتر کمتر می باشد؛ اما جاده چالوس مسیری است که از هر مقصدی جذاب تر است و گردشگران در امتداد آن آرزو می کنند که این جاده هرچه بیشتر و بیشتر ادامه یابد. این را هم باید متذکر شویم که فاصله صد و هفتاد کیلومتری تهران تا چالوس از طریق محور جاده چالوس مسیری بسیار پر پیچ و خم است. بنابراین بدون شک طی نمودن آن بیش از طی نمودن یک صد و هفتاد کیلومتر معمولی از شما زمان خواهد گرفت. شما می توانید فاصله تهران تا چالوس با ماشین را در عرض حدود چهار ساعت (با فرض روان بودن ترافیک) طی نمایید.

فاصله تهران تا چالوس با ماشین

باغ لاله های گچسر

جاذبه های طبیعی جاده چالوس

- آبشار خور: این جاذبه گردشگری در نزدیکی روستای خور از توابع منطقه ارنگه در دهستان آدران واقع شده است. آبشار خور آبشاری بزرگ و پرآب و مرتفع با ارتفاعی حدود پنجاه متر است. گذشته از زیبایی خود این آبشار، زیبایی محدوده اطراف آن و مسیر منتهی به آبشار نیز برای هر گردشگری چشمگیر خواهد بود. مسیری که از بافت مسکونی روستای خور به آبشار این روستا منتهی می شود پوشیده از درختان وحشی گیلاس، آلو و سیب است که جلوه ای تماشایی را به این مسیر می بخشد. گذشته از این، دشت مشهور آویشن نیز درست در روبروی آبشار خور قرار دارد. بنابراین در این منطقه منظره و آب و هوا و رایحه بهشتی را در کنار هم خواهید داشت.

- درخت سرو اورس: این جاذبه گردشگری در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس، در نزدیکی روستای شهرستانک از توابع دهستان نسا واقع گردیده است. درخت سرو اورس شهرستانک یکی از کهنسال ترین موجودات زنده ایران است. این درخت باشکوه با قدمتی بالغ بر دو هزار و هشتصد سال، یکی از آخرین یادگارهای دوران ایران باستان است. ارتفاع این سرو مغرور و تناور و سبز بیش از هفده متر و پهنای آن حدود پانزده متر می باشد.

- باغ لاله های گچسر: این جاذبه گردشگری را می توان بعد از پیست اسکی دیزین مشهورترین جاذبه توریستی جاده چالوس دانست. باغ لاله های گچسر که آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس یا به اختصار باغ لاله ها نیز خطاب می کنند یکی از زیباترین باغ های ایرانی محسوب می شود. طیف متنوعی از لاله های سرخ و سفید و زرد و نارنجی و... در این باغ بزرگ با آرایش و ترکیب و نظمی هنرمندانه در کنار هم آرمیده اند تا جرعه ای زیبایی ناب را پیشکش چشمان گردشگران کنند. این باغ تماشایی در فاصله شصت و پنج کیلومتری شمال شرق کرج و در مرکز روستای گچسر واقع شده است.

- چشمه گله گیله: این جاذبه گردشگری نیز دیگر مکان دیدنی در روستای شهرستانک به شمار می رود. چشمه گله گیله شاید گواراترین و خروشان ترین چشمه جاده چالوس باشد. آب رودخانه شهرستانک نیز از همین چشمه پرآب ریشه و سرچشمه می گیرد. آنچه چشمه گله گیله را دیدنی تر نیز کرده است وجود درختان انبوه آلبالو در حاشیه این چشمه است. کاخ ناصری مشهور شهرستانک که کاخ سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار و تفرجگاه تابستانی این شاه قاجاری بوده است نیز در نزدیکی چشمه گله گیله و در درون دره گله گیله واقع شده است.

فاصله تهران تا چالوس با ماشین

آبشار سپهسالار

- آبشار سپهسالار: جاده چالوس چندین آبشار زیبا و تماشایی دارد. از جمله مهمترین این آبشارها می توان به آبشار خور، آبشار هریجان، آبشار آدران، آبشار هفت چشمه و آبشار سپهسالار اشاره کرد. آبشار سپهسالار گرچه یکی از کوتاه ترین آبشارهای جاده چالوس است و ارتفاع آن تنها ده متر می باشد؛ اما از حیث زیبایی گوی سبقت را از تمام رقبا ربوده است. این آبشار در نزدیکی روستای سپهسالار در فاصله پانزده کیلومتری از شهر کرج قرار دارد. آبشار سپهسالار به سبب موقعیت خاص خود (که از میان دو صخره جاری است) منطقه ای بسیار خنک، سایه نشین و خوش آب و هوا می باشد. شکل خاص تابش آفتاب به این آبشار و رنگین کمانی که حاصل این تابش است نیز دیگر جلوه زیبای آبشار سپهسالار می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید