فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس حدود پانصد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود هفت ساعت طی شود.

فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: زیبایی ها، مناظر سرسبز و جاذبه های گردشگری جاده چالوس سبب می شوند تا بسیاری از مسافران این جاده را برای سفر به شهرهای شمالی ایران انتخاب کنند. این انتخاب علیرغم این است که از طریق دیگر جاده ها می توان سفر سریع تر، ایمن تر و راحت تری را پشت سر گذاشت. اما زیبایی جاده چالوس چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از دیدنی های موجود در مسیر این جاده و همچنین فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس حدود پانصد کیلومتر است. البته که همه ما جاده چالوس را با پیچ و خم های فراوان و گردنه های دلهره آور آن می شناسیم. بنابراین بدون شک طی نمودن این پانصد کیلومتر بیشتر از طی نمودن یک پانصد کیلومتر معمولی از شما زمان خواهد گرفت. علاوه بر این، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند از جاده چالوس نه تنها به عنوان یک مسیر بلکه به مثابه یک موضوع گشت و گذار جداگانه استفاده کنند. ما هم توصیه می کنیم برای رسیدن به مقصد خود عجله نکنید. چرا که جاده چالوس مسیری است که از هر مقصدی جذاب تر و تماشایی تر است.

شما می توانید فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود هفت ساعت طی نمایید.

فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس

آبشار سپهسالار

دیدنی های جاده چالوس

- آبشارها: بسیاری از جاذبه های گردشگری جاده چالوس را آبشارها تشکیل می دهند. آبشار سپهسالار یکی از نخستین آبشارهایی است که در مسیر جاده چالوس قرار دارند. این آبشار با ارتفاع ده متر در محیطی بسیار خنک و زیبا واقع شده است. آبشار سپهسالار همچون آتشفشانی از جنس آب در دل دو صخره قرار دارد و بی شک یکی از زیباترین دیدنی های جاده چالوس است. این آبشار در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج و در نزدیکی روستای سپهسالار قرار دارد. آبشار هفت چشمه نیز دیگر آبشار معروف جاده چالوس است که در کیلومتر هجدهم این جاده و نرسیده به روستای ارنگه واقع شده است. هفت چشمه با ارتفاعی بالغ بر نود متر یکی از بلندترین آبشارهای ایران و بدون تردید یکی از زیباترین آنهاست.

آبشار آدران دیگر جاذبه گردشگری روستای ارنگه است که با فاصله کمی پشت آبشار هفت چشمه قرار گرفته است. آب این آبشار بسیار وحشی تر از آبشار هفت چشمه است و یکی از خروشان ترین آبشارهای شمال ایران می باشد. آبشار خور واقع در نزدیکی روستای خور نیز دیگر آبشار زیبای جاده چالوس است. گذشته از زیبایی خود این آبشار مسیر منتهی به آن و محدوده اطراف آن نیز می تواند جذابیت های ویژه ای برای گردشگران داشته باشد. دشت معروف آویشن روستای خور درست در مقابل آبشار این روستا قرار گرفته است و رایحه دل انگیز آویشن در سراسر این محدوده مشام گردشگران را به نرمی می نوازد. مسیر دسترسی به آبشار خور نیز مملو از درختان میوه وحشی است و در فصل بهار قدم به قدم آن با قرمزی وسوسه انگیز آلبالوها بر فراز شاخه های سبز درختان زینت یافته است.

فاصله کرج تا گرگان از جاده چالوس

روستای ارنگه

- روستاها: شماری از زیباترین روستاهای ایران در حاشیه جاده چالوس قرار گرفته اند و بازدید از آنها می تواند هر گردشگری را مشعوف دیدنی های خود سازد. روستای شهرستانک که در حوالی کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس قرار دارد می تواند یکی از نخستین انتخاب ها در این خصوص باشد. روستایی که کاخ ناصری آن یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری جاده چالوس به شمار می رود. شهرستانک تفرجگاه ناصرالدین شاه قاجار بوده است و کاخ ناصری این روستا نیز در واقع محل اقامت ناصرالدین شاه بوده است. گذشته از این کاخ، شهرستانک زیبایی های فراوان دیگری نیز دارد که شاید گل سرسبد آنها درخت سرو اورس این روستا با قدمتی بیش از دو هزار و هشتصد سال، با ارتفاعی بیش از هفده متر و با پهنایی بیش از چهارده متر باشد. یک درخت باشکوه و کهن که قرن هاست ستبر و استوار بر دل اقلیم البرز تکیه زده است.

روستای گچسر نیز دیگر روستای دیدنی جاده چالوس است که غاری زیبا در نزدیکی آن واقع شده است. غار یخ مراد گچسر یکی از خاص ترین غارهای یخی ایران است و با برخورداری از قندیل های زیبا، تالارهای تماشایی و دخمه های کنجکاوی برانگیز می تواند تجربه سیاحتی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم بزند. باغ لاله های گچسر و چشمه وله نیز دیگر دیدنی های این روستا هستند. گچسر در فاصله شصت و پنج کیلومتری با کرج و در نزدیکی دو روستای آزادبر و کهنه ده واقع شده است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جاده چالوس روستای نسا واقع در کیلومتر چهلم این جاده است. حتما نام سیب نسا را شنیده اید. روستای نسا محل کشت یکی از مرغوب ترین سیب های ایران است. شغل اکثر اهالی این روستا باغداری می باشد و عطر باغ های میوه نسا اصلی ترین جذابیت این روستا محسوب می شود. روستای وینه واقع در کیلومتر هشتم جاده چالوس نیز دیگر روستای توریستی این جاده است. وینه رستوران معروفی دارد که تخت های آن درست در کنار رودخانه چالوس قرار گرفته اند. این رستوران یکی از پر رونق ترین و شلوغ ترین رستوران های ایران است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید