رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در اظهارات تکراری باز هم بن‌بست برجامی را به گردن ایران انداخت و گفت: ما به دیپلماسی اعتقاد داریم.

رابرت مالی: تمرکز آمریکا روی احیای توافق هسته‌ای نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که به دلیل رویگردانی ایران در توافقی نهایی‌شده در مذاکرات وین، تمرکز دولت آمریکا دیگر روی احیای توافق هسته‌ای نیست.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بازنشر بخشی از گفت‌وگوی اخیرش با شبکه بلومبرگ، در صفحه توییترش نوشت: ما هنوز به دیپلماسی باور دارین اما چون ایران در سپتامبر به یک‌ توافق پشت کرد، تمرکزمان روی مقابله‌ای که با شهروندان‌شان داردند و کمک‌رسانی به روسیه در جنگ اوکراین است.

مالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو،‌ بیان کرد که آمریکا با تلاش برای به اجرا درآوردن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، فشار بر چین را جهت متوقف کردن واردات نفت از ایران افزایش خواهد داد.

مالی با ادعای این که «چین مقصد اصلی صادرات قاچاق ایران است» اظهار داشت که مذاکرات برای منصرف کردن چین از خریداری نفت ایران «شدت خواهد گرفت.»

او گفت: آمریکا اقداماتی را که لازم باشد برای جلوگیری از صادرات نفت ایران و ممانعت از خریداری آن توسط دیگر کشورها انجام خواهد داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد: ما هیچ یک از تحریم‌های‌مان را علیه ایران، به‌ویژه در زمین فروش نفت ایران کاهش نداده‌ایم.

تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، با خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ و بازگردانده شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران، دوباره به اجرا درآمدند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید