بعد از پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ماه امسال و حذف یارانه ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی قرار بود یارانه نقدی حذف و کالابرگ الکترونیک توزیع شود.

خبر مهم درباره توزیع کالابرگ الکترونیک در کشور
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: بنابر اعلام وزارت رفاه توزیع کالابرگ در دیگر استان ها تنها منوط به موفقیت در اجرای طرح آزمایشی است.
طیبه حسینی از توزیع طرح آزمایشی کالابرگ‌ خبر داد و گفت: هفته گذشته وزارت رفاه در استان هرمزگان به صورت آزمایشی توزیع کالابرگ را برای تمامی یارانه بگیران که شماره حساب یارانه آنها مربوط به استان هرمزگان است، آغاز کرده است.

به گفته او، یارانه بگیران از فروشگاه هایی که در این طرح شرکت کردند، می‌توانند نسبت به خرید ۱۰ قلم کالای اساسی اقدام کنند، درغیراین صورت همانند دیگر یارانه بگیران، یارانه مرحله یکصد و چهل و چهارمین در ۲۰ بهمن به حساب آنها واریز می شود.

حسینی اضافه کرد: بنابر اعلام وزارت رفاه، استمرار توزیع کالابرگ در دیگر استان ها منوط به موفقیت طرح آزمایشی در استان هرمزگان است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه با بیان اینکه دریافت کالابرگ برای یارانه بگیران اختیاری است، گفت: افراد از طریق کارت یارانه می‌توانند اقدام به خرید کالای اساسی کنند و مابقی یارانه خود را به صورت نقدی از موجودی کارت برداشت کنند. چنانچه افراد اقدام به دریافت کالای اساسی نکنند، یارانه نقدی را کماکان دریافت می کنند.

او بیان کرد: کلیه پیامک هایی که برای افراد مبنی بر قطع یارانه نقدی یا رویت دهک‌بندی ارسال می شود، کلاهبرداری و به قصد خالی کردن حساب یارانه بگیران است چرا که سازمان هدفمندی هیچ گونه پیامکی ارسال نمی کند./ منبع: باشگاه خبرنگاران

افزایش ۴۰ درصدی یارانه نقدی از این ماه

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

ب ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایرادهای این لایحه افزود: از ایرادها، یکی کاهش نمودارهای پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفتگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارقام یارانه‌های نقدی، نان و دارو در بودجه ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و گفت: علاوه بر ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

سیدمسعود میرکاظمی درباره سازوکار و اعتباراتی که دولت در بودجه سال آینده برای تامین یارانه اقلام اساسی بخصوص نان و دارو در نظر گرفته است، اظهار داشت: در لایحه ارسالی به مجلس ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: در قانون بودجه امسال یارانه نان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ضمن آنکه همچون سال های گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در یارانه دارو، نظام ارجاع خانوار به پزشک یا پزشک خانواده و همچنین بحث بخشودگی در طرح درمان دیده شده است؛ در این زمینه رقم خوبی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده و امیدواریم که با اجرای نظام ارجاع بتوانیم مصرف دارویی و مراجعه به بستری شدن را کاهش دهیم.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور هفته گذشته در کمسیون تلفیق بودجه مجلس به تصویب رسید و فردا در جلسه علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته می شود؛ قرار است آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای دفاع از کلیات این لایحه در صحن مجلس حضور یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یارانه‌ها در سال جاری ۷ برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند، گفت: مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

سید محمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی روز (یکشنبه، ۲ بهمن ماه) در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در موافقت با کلیات این لایحه با بیان اینکه اقدام نابخردانه پارلمان اروپا در خصوص نهاد مقدس سپاه پاسداران یک اقدام غیرقابل قبول برای عالم بشریت است که آن را شدیدا محکوم می‌کنیم، گفت: به اتحادیه اروپا هشدار می‌دهم که خود را با طناب پوسیده منافقین خلق آویزان نکنید؛ کما اینکه پارلمان اروپا که عده‌ای افراد بازنشسته بیکار و بی تعهد هستند و تصمیمات ضدبشری و غیرمسئولانه می‌گیرند و با نام تروریست، با نماد مقاومت در مقابل داعش یعنی سپاه مقابله می‌کنند. هرگونه اقدام علیه سپاه پاسداران اقدام علیه ملت بزرگ ایران است و پاسخ کوبنده، محکم و پشیمان کننده‌ای دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بودجه دومین لایحه بودجه دولت سیزدهم بوده و از استحکام مناسبی برخوردار است که یکی از این امتیازها شامل شفافیت می‌شود. بودجه هدفمندی را داریم که به میزان یک سوم کل کشور بوده و در تبصره ۱۴ قرار گرفته است. بودجه کل کشور ۱۹۸۴ همت است که ۶۳۰ همت آن در تبصره ۱۴ آمده و این میزان به صورت شفاف برای کالاهای حمایتی لحاظ و ۳۱۵ همت آن برای یارانه نقدی و ۶۹ همت برای یارانه دارو و ۱۰۵ همت برای یارانه نان و سایر موارد تعیین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۲ برنامه محوری آن است، عنوان کرد: اعتبارات دستگاه‌ها در جداول همراه با برنامه‌ها ارائه شده، موضوع دیگری که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته، معیشت مردم است همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرد، یارانه‌ها در سال جاری ۷ برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید