آبگوشت از غذاهای اصیل ایرانی و بسیار مقوی است که در شهرها مختلف به طرق گوناگونی تهیه می شود، در این مطلب به معرفی خواص شگفت انگیز آبگوشت پرداخته ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

فواید باورنکردنی آبگوشت برای بدن که از آن چیزی نمیدانید! + فیلم

به گزارش سلام نو، آبگوشت این غذای ساده و در عین حال کامل ضمن سرشار بودن از مجموعه‌ ویتامین ها به خاطر اینکه برای صرف آن همه مجبور بودند دور هم جمع شوند ویژگی مهم اجتماعی پیدا کرده بود.

قدیم ها که استایل یا شیوه زندگی ها شبیه هم بود اغلب وعده های غذایی ما آبگوشت بود. مخصوصا در روزهای تعطیلی و مناسبت های فامیلی؛ فقیر و غنی هم نداشت. هر خانواده ای با حداقل امکانات و توانایی مالی قادر به انجام این کار بود. به همین خاطر آبگوشت را غذای ملی اعلام کرده بودند. این غذای ساده و در عین حال کامل ضمن سرشار بودن از مجموعه‌ ویتامین ها به خاطر اینکه برای صرف آن همه مجبور بودند دور هم جمع شوند ویژگی مهم اجتماعی پیدا کرده بود. امیدوارم هر خانواده ایرانی بتواند حداقل هفته ای یک بار هم که شده این غذای ملی را نوش جان کند.

آبگوشت از گوشت گوسفند تهیه می شود که طبیعت بسیار گرمی دارد. نخود سرشار از کلسیم و فسفر و پتاسیم است. زردچوبه ادویه به کار رفته در آبگوشت است که قدیم ها در آن می ریختند و در درمان کبد چرب و تنظیم آنزیم های کبد به کار می رفت. پیاز و سبزی در کنار آبگوشت صرف می شد که یک داروخانه کامل بود. متاسفانه پیاز را به دلیل بوی دهان حذف کردند.

تند غذا خوردن چه بلایی سرتان می آورد؟

وقتی انسان غذا تند می خورد اجازه هضم اولیه غذا را در دهان نمی دهد بنابراین وظیفه دندان را به معده تحمیل می کند. در نتیجه این اتفاق معده نفخ می کند و ریفلاکس معده ایجاد می شود.

همچنین تند غذاخوردن موجب می شود که زیاد غذا بخورید و درنتیجه چاق شوید.

همچنین از خوردن غذا لذت نمی برید و دچار مشکلاتی برای معده می شوید.

متاسفانه جدیدا مصرف سالاد در کنار غذا باب شده است در حالی که در طب سنتی چیزی به نام سالاد وجود نداشت. باید بدانید چه کاهو و چه خیار و چه گوجه فرنگی همگی طبع سرد دارند. هم مرحوم بوعلی سینا و هم مرحوم رازی معتقد بودند که خوردن زیاد کاهو و خیار عامل سفیدی زودرس مو است چون رطوبت زیاد مو موجب سفیدی مو می شود. متاسفانه در این سالاد هم سرکه اضافه می کنند که سرد است هم آبغوره که آن هم سرد است و هم لیموترش که سرد است و بدتر از آن سس که هم سرد است و هم سم برای سلامت بدن!

بنابراین مصرف سالاد نه تنها عامل لاغری نمی شود بلکه رطوبت بیش از حد بدن موجب تورم بدن خواهد شد. در گذشته اینقدر برنج خورده نمی شد و به اصطلاح عید به عید می خوردند اما درعوض آبگوشت که غذای گرم و سالمی است تقریبا می توان گفت هر هفته مصرف می شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید