غرب ایران سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و کرمانشاه از این قاعده مستثنی نیست، با ما همراه باشید و از زیباترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید دید بدانید.

زیباترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید دید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: هنوز شهرها و روستایی‌هایی وجود دارند که ما از جاذبه‌های گردشگری آنها بی‌اطلاع هستیم. امروز قصد داریم تا با شما به یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای کرمانشاه سفر کنیم و با جاهای دیدنی این استان ۳۰۰۰ ساله بیشتر آشنا شویم.

زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه های کرمانشاه

گوردخمه دکان داوود

گوردخمه دکان داوود یکی دیگر از جاهای دیدنی کرمانشاه است که به دوران مادها و هخامنشی ها مربوط می‌شود. گوردخمه دکان داوود در ۳ کیلومتری جنوب شرقی سرپل ذهاب، ابتدای جاده انزل قرار دارد. گور دخمه دکان داوود از جاهای دیدنی مشهور و محبوب در کرمانشاه است. گوردخمه دکان داوود در واقع گورهایی اتاق مانند هستند که داخل کوه و صخره حفاری شده است. این گورها به اندازه ای بزرگ است که می‌توان برخی از اشیا و وسایل مرده‌ها را در آن جای داد و برایشان مراسمی برگزار کرد.

برخی از تاریخ نگاران بر این باور هستند که گوردخمه داوود، به آخرین پادشاه مادها متعلق است. در ورودی گوردخمه یک ایوان بزرگ و ستون‌هایی وجود دارد که امروزه فقط بخشی از پایه‌های آن‌ها باقی مانده است.

زیباترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید دید!

سقف دخمه بشکل حلالی طراحی شده است. روی دیوارها ۵ طاقچه قرار دارد که احتمالا برای قرار دادن نزورات ساخته شده است. در قسمت پایین دخمه نقش شخصی با لباس نیمرخ و در حال نیایش حکاکی شده است که نظر بینندگان را بخود جلب می‌نماید. ساعت بازدید از گوردخمه که یکی از اعجاب‌انگیزترین مکان‌های دیدنی در کرمانشاه است، ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب است. لازم به ذکر است که بازدید از این مکان کاملا رایگان است.

تالاب هشیلان

وقتی که در جاده کرمانشاه به سمت روانسر، به سه راهی قزانچی شهرستان پاوه می روید، مسیر امیرآباد را در پیش بگیرید و به سمت ملک تپه حرکت کنید. در نهایت در فاصله ۲۶ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و نزدیک به دهستان اللهیار خانی به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کرمانشاه یعنی تالاب هشیلان خواهید رسید.

تالاب هشیلان، ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ را درون خود جای داده است. قدمت تالاب هشیلان کرمانشاه به دوره شگفت‌آور ژوراسیک باز می‌گردد. تالاب هشیلان با مساحتی حدود ۴۵۰ هکتار به صورت ناودیسی در گستره دشتی و اراضی پست دامنه کوه‌های خورین و ویس واقع گردیده است.

زیباترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید دید!

بهتر است اطلاع داشته باشید که تالاب هشیلان تحت نظارت محیط زیست کرمانشاه بعنوان منطقه شکارممنوع و تیر اندازی قرار دارد. هشیلان در زبان کردی به معنی؛ لانه مارها است. در تالاب هشیلان انواع مارهای آبی، لاک‌پشت برکه‌ای و لاک‌پشت مهمیز زندگی می‌کنند. آب تالاب هشیلان بوسیله آب باران و چشمه‌ای به نام چشمه سبزعلی تامین می‌شود. تالاب هشیلان منظره‌ای رویایی را به نمایش گذاشته است که تماشای این منظره خارق العاده از طبیعت واقعا لذت بخش است.

چند جاذبه زیبا و هیجان‌انگیز در کرمانشاه

پارک کوهستان: این پارک در شمال شهر قرار گرفته و یکی از بزرگترین پارک های کرمانشاه محسوب می شود. دیدنی های پارک شامل دو آبشار مصنوعی، یادواره شهدای گمنام، فضای سبز و چشمه مصنوعی می شود. این پارک به شهربازی کودکان، سکوهایی برای نشستن و آلاچیق مجهز است.

تکیه بیگلربیگی: این بنای بسیار زیبا و تماشایی در محله قدیمی فیش آباد کرمانشاه قرار دارد و توسط عبدالله خان بیگلربیگی ساخته شده است. چشمگیرترین بخش هنری بنا، آیینه کاری های باشکوه آن به ویژه آیینه کاری ایوان بناست.

زیباترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید دید!

قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد و امروزه موزه های پارینه سنگی و انسان شناسی و موزه خط و کتابت در این ساختمان، آثار بی نظیری را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. جالب که بدانید موزه پارینه سنگی شامل مجموعه‌ای از ابزار آلات سنگی و استخوان‌های انسان از دوره‌های پارینه سنگی در ایران و کشورهای دیگر را شامل می‌شود. قدیمی ترین اثر به نمایش درآمده در آن هم مربوط به ابزار سنگی‌ ست که نزدیک به یک میلیون سال پیش در کشف رود خراسان کشف شده‌ است.

تکیه معاون الملک: قدمت این تکیه نیز به دوره قاجار بر می گردد و به دستور حسین خان معاون الملک ساخته شده است. این تکیه سه بخش حسینیه، زینبیه و عباسیه دارد و در محله آبشوران قدیم و خیابان شهید حدادی واقع شده است. اهمیت این بنا در کاشی کاری های بی بدیل آن نهفته است، کاشی هایی با مضامین تاریخی و مذهبی که از دوره تاریخی تا زمان احمدشاه قاجار را به تصویر می کشد.

زیباترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید دید!

از مجالس مذهبی و حماسی هم در جای جای این بنا، کاشی هایی به چشم می خورد. در زمان بازدید از این تکیه می توانید از موزه مردم شناسی آن نیز دیدن کنید.

مسجد جامع شافعی: این مسجد به اهل سنت شهر کرمانشاه اختصاص دارد و یکی از زیباترین مسجدهای ایران است. برای بازدید از این مسجد تماشایی باید خود را به راسته بازار کرمانشاه (تاریکه بازار) برسانید. سبک ساخت مسجد شافعی از مساجد ترکیه الهام گرفته شده است و تزیینات درونی آن بسیار چشم نواز و زیباست.

بازار کرمانشاه: قدمت این بازار به حدود صد و پنجاه سال پیش باز می گردد و در میان بافت قدیمی شهر قرار گرفته است. بازار در محدوده شرقی غربی خیابان های مدرس، فاطمه و سه راه شهدا قرار دارد و شامل بخش های مختلفی مانند سراها، تیمچه ها، مساجد و حمام ها می شود. تیمچه اسماعیل، مسجد عمادالدوله، سرای کاشانی، سرای حکیم الدوله، سرای کیل الدوله و سرای عمادالدوله از مکان های تاریخی بازار به حساب می آیند.

زیباترین جاذبه‌های کرمانشاه که باید دید!

بازار کرمانشاه یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی های مختلف شهر و همچنین آشنا شدن با فضا و حال و هوای مردم میهمان نواز اینجاست.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید