مشهد از پرطرفدارترین شهرهای توریستی ایران است. روزانه تعداد زیادی از شیعیان ایران و جهان برای زیارت حرم مطهر رضوی به مشهد سفر می‌کنند.

از کدام شهرهای شمالی به مشهد پرواز وجود دارد؟

اگرچه شهرت این شهر مدیون وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان است، اما وجود بناها و آثار تاریخی، طبیعت زیبای شهر به دلیل قرار گرفتن بین رشته کوه‌های بینالود و هزار مسجد، جاذبه‌های گردشگری متنوعی به شهر مشهد بخشیده است. همین سبب شده تا پروازهای زیادی از گوشه و کنار کشورمان به مقصد مشهد انجام شود، از جمله از شهرهای شمالی ایران مانند بلیط رشت به مشهد. در این مطلب شما را با پروازهای مشهد از مبدا شهرهای شمالی کشورمان آشنا می‌کنیم.

پرواز از گرگان به مشهد

گرگان مرکز استان گلستان از سرسبزترین شهرهای شمالی ایران است. مردم خونگرم گرگان از عاشقان مشهد مقدس هستند که بسیار به این شهر سفر می‌کنند. از کنار مزارع پنبه‌های سفید، طبیعت سبز جنگل النگدره و توسکستان و اماکن تاریخی چون بازار نعلبندان و گورستان خالد نبی سفر خود را آغاز می‌کنند و خود را به مشهد مقدس می‌رسانند.

سفرهای هوایی گرگان به مشهد معمولا یک ساعت و ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. این پروازها با ایرلاین‌هایی چون آسمان و ایران ایر انجام می‌شود.

پرواز از رشت به مشهد

شهر محبوب رشت که سومین شهر گردشگرپذیر ایران است، مسافران زیادی را روزانه راهی مشهد می‌کند. مردمی که از میدان شهرداری و طبیعت زیبای رشت خود را به مشهد می‌رسانند تا از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی طوسی دیدن کنند و شله مشهدی بخورند.

پرواز رشت به مشهد مسافتی حدود ۱۲۳۲ کیلومتر دارد و حدودا یک ساعت و نیم طول می‌کشد. ایران ایر، ایران ایرتور و کاسپین این پرواز را در همه ایام هفته به جز یکشنبه و پنجشنبه ها ارائه می‌دهند.

پرواز از ساری به مشهد

ساری بزرگترین شهر استان مازندران از مناطق سرسبز شمال کشورمان است که تعداد زیادی از عاشقان مشهد را در خود جای داده است. شهر باداب سورت، آبشارها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش که خود همه روزه پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

برای پرواز از ساری به مشهد مسافران می‌توانند بلیط این پرواز یک ساعته را از یکی از ایرلاین‌های وارش، آتا و آسمان تهیه کنند.

پرواز از نوشهر به مشهد

نوشهر، شهر دوست داشتنی استان مازندران است با تالاب‌ها و جنگل‌های زیبا که چیزی برای گردشگران کم نمی‌گذارد. این شهر پرباران پروازهایی به مشهد در یکشنبه هر هفته دارد. مسافرانی که قصد دارند از نوشهر به مشهد سفر کنند، یک ساعت و ۲۵ دقیقه سفر هوایی با هواپیمایی آسمان خواهند داشت.

از کدام شهرهای شمالی به مشهد پرواز وجود دارد؟

پرواز از رامسر به مشهد

رامسر شهر زیبایی که عروس شهرهای شمالی نام گرفته است، دیگر شهر شمالی است که پروازهایی به مقصد مشهد برای عاشقان امام رضا دارد. مسافران با خرید بلیط هواپیما آسمان در روزهای سه شنبه، ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای به مشهد می‌رسند.

بهترین زمان سفر به مشهد

در سفر به مشهد باید بدانید که این شهر آب و هوای سرد و خشکی دارد. تابستان‌های آن بسیار گرم و خشک است و دما به ۴۳ درجه می‌رسد و زمستان‌ها هم بسیار سرد است و تا منفی ۲۰ درجه می‌رسد. بنابراین بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به مشهد است.

اگر می‌خواهید زمان خلوت سفر به مشهد را انتخاب کنید، باید حواستان باشد که در زمان مناسبت‌های مذهبی سفر نکنید. مناسبت‌هایی چون تاسوعا و عاشورا، ولادت و شهادت امام رضا، عید فطر و ... . ناگفته نماند که این شهر در تعطیلات عید نوروز هم بسیار شلوغ است و علاوه بر شلوغی، با قیمت بالای بلیط و هتل مواجه خواهید بود. با این حال اگر به دنبال سفر ارزان به مشهد هستید، در تابستان یا زمستان سفر کنید.

مروری بر جاذبه های مشهد

مهمترین جاذبه مشهد، حرم امام رضا (ع) است که علاوه بر ارزش مذهبی، به لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز از ارزش بالایی برخوردار است. مسجد گوهرشاد، آرامگاه پیر پالاندوز، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه نادر شاه، قلعه تاریخی پاژ، بنای چهار طاقی، خانه داروغه، گنبد هارونیه و آرامگاه فردوسی از مهمترین اماکن تاریخی مشهد هستند.

مشهد جاذبه‌های طبیعی نیز کم ندارد، علاوه بر کوهسنگی و طرقبه، باید به مجموعه تفریحی چالیدره، روستای زشک، دره هفت حوض، پارک جنگلی وکیل آباد اشاره کرد.

جاذبه گردشگری مهم دیگر در مشهد، مراکز خرید است. تا جایی که بسیاری از گردشگران بخش زیادی از سفر خود را به خرید اختصاص می‌دهند. علاوه بر بازار رضا، مراکز خرید آرمان، پروما، وصال، الماس شرق، فردوسی از مهمترین امکان مشهد برای خرید سوغاتی است.

از کدام شهرهای شمالی به مشهد پرواز وجود دارد؟

با فلای تودی خرج سفر را کم کنید

از هر یک از شهرهای شمالی کشورمان که عازم مشهد هستید، بلیط هواپیما را می‌توانید با قیمت مناسبی تهیه کنید. برای تهیه بلیط هم نیازی به مراجعه حضوری به آژانس مسافرتی ندارید، تنها کافی است در وبسایت فلای تودی وارد قسمت پرواز داخلی شده و مبدا و مقصد و زمان سفر خود را ثبت کنید.

فلای تودی با پوشش همه ایرلاین‌های معتبر پروازهای مشهد، ارزانترین بلیط پرواز مشهد را از شهرهای مختلف شمالی ارائه می‌دهد. پس از جستجوی پرواز موردنظرتان، بلیط‌ها به ترتیب از ارزانترین نمایش داده می‌شود. با این حال به وسیله ابزار تقویم قیمتی، می‌توانید قیمت‌ها را در حوالی تاریخ انتخابی خود بررسی کنید و ارزانترین را خریداری کنید.

اگر دوست دارید پروازتان با ایرلاین موردعلاقه شما باشد یا کلاس پروازی خاصی مدنظرتان است، با استفاده از فیلترهای جستجو این موارد را جستجو کرده و خریداری کنید.

همه مراحل خرید بلیط کاملا اینترنتی است و پرداخت هم با کارت‌های عضو شتاب انجام می‌شود. چنانچه قصد داشتید بلیط خود را کنسل کنید نیز همه مراحل اینترنتی انجام می‌شود و هزینه به حساب بانکی که اطلاعات آن را وارد کرده‌اید، واریز می‌شود.

مهمتر از هر چیز برخورداری از پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی است که همراه شماست تا هیچ گونه مشکلی در سفر نداشته باشید.

حال که تصمیم به سفر به مشهد گرفته‌اید و بلیط را تهیه کرده‌اید، رزرو هتل مشهد را نیز در https://www.flytoday.ir انجام دهید. همه هتل های مشهد از بی ستاره تا پنج ستاره در فلای تودی در دسترس شماست.

سفر بی‌نظیر و به یادماندنی به مشهد برایتان آرزو می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید