آمارها نشان می‌دهد، روس ها در سال ۲۰۲۲ بیشتر از ایرانی در ترکیه شرکت ثبت کرده و همکاری‌های تجاری با آنکارا را به شدت افزایش داده‌اند.

افرایش همکاری تجاری  روس ها با آنکارا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس ، بر اساس آمارهای منتشر شده توسط اتحادیه اتاق‌ها (بازرگانی) و بورس کالای ترکیه، بیش از ۱۳۰۰ شرکت در سال ۲۰۲۲ در ترکیه توسط شهروندان روس ایجاد شده است.

بر اساس این یافته‌ها، ۱۳۶۳ شرکت با مشارکت روس‌ها در ترکیه به ثبت رسیده است که این شرکت‌ها شامل ۱۴۰ شرکت سهامی و ۱۲۲۳ شرکت با مسئولیت محدود است.

سهم شرکت‌های روس در مجموع شرکت‌هایی که با سرمایه خارجی در ترکیه ثبت شده اند، بیشتر از شرکت های ایرانی وآلمانی است و در جایگاه نخست قرار گرفته است؛ ۱۳۰۰ شرکت ایرانی و ۴۸۴ شرکت آلمانی در ترکیه ثبت شده‌اند.

آمارها نشان می دهد، ۲۰ هزار ۱۳۵ شرکت در سال ۲۰۲۲ با سرمایه خارجی ثبت شده اند که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۰ را به شمار می رود.

بر اساس آمار این اتحادیه، خارجی‌ها بیشتر در بخش تجارت عمده فروشی (۳۰۷۰ شرکت) و پس از آن در املاک و مستغلات (۱۰۴۳ شرکت) و خدمات تجاری (۹۳۸ شرکت) سرمایه‌گذاری کردند.

بیشتر این شرکت‌های جدید در استانبول و پس از آن آنتالیا و آنکارا ثبت شده‌اند که ۱۲ هزار و ۴۶۲ در استانبول و ۱۶۴۸ شرکت در آنتالیا و ۸۲۱ شرکت در آنکارا ثبت شده اند.

همکاری‌های اقتصادی میان روسیه و ترکیه در ماه های اخیر افزایش یافته است زیرا آنکارا از مشارکت در تحریم‌های غرب علیه روسیه بر سر جنگ اوکراین سرباز زده است.

بر اساس جدیدترین آمار کمرگی روسیه، حجم مبادلات تجاری میان روسیه و ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال پیش از آن ۸۴ درصد افزایش یافته است و مسکو پس از چین به دومین شریک تجاری ترکیه تبدیل شده است.

دو کشور در نیمه سال ۲۰۲۲، نقشه راهی برای همکاری های اقتصادی ترسیم و امضا کردند که بر اساس آن پیش بینی می شود گردش تجاری دوجانبه دو کشور به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برسد.

دو کشور، اخیرا توافق کردند تا روبل روسیه را به عنوان ارز تسویه حساب های تجاری از جمله برای پرداخت واردات گاز طبیعی از مسکو معرفی کنند.

پاپان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید