نخست وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی خود درباره پرتاب‌های موشکی کره شمالی، برای ملاقات با کیم جونگ اون اعلام آمادگی کرد.

 آمادگی نخست وزیر ژاپن برای دیدار کره شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی خود درباره پرتاب های موشکی کره شمالی، برای ملاقات با کیم جونگ اون رئیس این کشور، اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد آماده است به صورت شخصی و بدون هیچ گونه شرط اولیه با کیم جونگ اون دیدار و گفتگو کند.

کیشیدا در جریان یک سخنرانی در مجلس عوام این کشور گفت: ماهیت و تکرر غیرمنتظره پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی، امری کاملا غیر قابل قبول است. من تمام عزم خود را جمع کرده‌ام تا به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه پیش شرطی با کیم جونگ اون ملاقات کنم.

وی تصریح کرد یکی دیگر از موضوعات مهم برای ما ربوده شدن شهروندان ژاپنی توسط سرویس اطلاعاتی کره شمالی است که این امر یک معضل حقوق بشری جدی است. ما از تمام ظرفیت های خود برای رسیدن به سریعترین سرعت بازگشت شهروندان ربوده شده، استفاده خواهیم کرد.

براساس این گزارش، بحران ربودن شهروندان ژاپنی توسط سرویس اطلاعاتی کره شمالی تبدیل به یکی از موضوعات بسیار حساس در روابط بین توکیو و پیونگ یانگ شده که هیچ گونه ارتباط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. در سال 2002، پیونگ یانگ برای نخستین بار تایید کرد که 13 شهروند ژاپنی ربوده شده‌اند اما 5 نفر از آنها به ژاپن بازگشتند. براساس اعلام پیونگ یانگ 8 شهروند دیگر درگذشته‌اند و پیکر آنها به خانواده هایشان تحویل داده شده اما این موضوع قابل تایید نیست. در سال 2014 سران دو کشور برای انجام تحقیقات درباره شهروندان ربوده شده ژاپنی به توافق رسیدند اما کمیسیون مربوطه از سوی کره شمالی منحل شد.

گفتنی است کره شمالی سال گذشته بیشترین تعداد آزمایش های موشکی را انجام داد. در تمام این آزمایش ها، 37 فروند موشک بالستیک و موشک کروز پرتاب شد که بسیاری از آنان برای نخستین بار پرتاب شدند. پیونگ یانگ به طور کلی، بیش از 70 موشک شلیک کرده است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید