یکی از بهترین تجربه‌های هر سفری تنفس فرهنگ و اقلیم منطقه محل اقامت است، به خصوص وقتی مقصد جای جذابی و بکری مثل چابهار باشد.

لیست بهترین اقامتگاه‌های بومگردی چابهار

یکی از زیباترین بندرهای ایران بندر چابهار است که به دلیل وجود جاذبه‌های گدرشگری متعدد در آن، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از آن جایی که این شهر دارای هوایی بهاری و معتدل است، لقب چهاربهار را گرفته است. در این شهر زیبا نیز به مانند اکثر شهرهای ایران در چند سال اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی مختلفی ساخته شده است تا پذیرای گردشگران باشند. در این مقاله به معرفی اقامتگاه های بوم گردی چابهار پرداخته‌ایم، پس اگر قصد سفر به بندر چابهار را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

اقامتگاه بوم گردی کلبه ساحلی گوآتر

یکی از معروف‌ترین اقامتگاه های بوم گردی چابهار اقامتگاه بوم گردی کلبه ساحلی گوآتر است که در خلیج گوآتر واقع شده است. این اقامتگاه دارای ۹ اتاق به صورت ۴ اتاق سه نفره، ۱ اتاق پنج نفره و ۴ اتاق ده نفره است. گفتنی است تمامی اتاق‌ها دارای سرویس کف خواب هستند و این اقامتگاه در مجموع ۵۷ نفر ظرفیت دارد. لازم به ذکر است که اتاق‌های اقامتگاه گوآتر دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی نبوده و مسافران باید به صورت مشترک از این سرویس بهداشتی و حمام موجود در محوطه اقامتگاه استفاده کنند. مسافران این اقامتگاه می‌توانند وعده‌های غذایی را با هماهنگی قبلی دریافت کرده و از خوردن غذاهای خوشمزه محلی و صبحانه‌های تهیه شده از محصولات دامی و لبنی طبیعی منطقه لذت ببرند.

لیست بهترین اقامتگاه‌های بومگردی چابهار

اقامتگاه کلبه ساحلی گوآتر دارای امکاناتی چون راهنمای تور گردشگری، پارکنیگ غیر مسقف، سیستم سرمایشی پنکه و … است. همچنین این اقامتگاه فاقد سیستم گرمایشی است زیرا آب و هوای این منطقه در تمامی فصول سال گرم است. اقامتگاه مذکور در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری چابهار از جمله جنگل حرا گواتر و بندر گواتر قرار دارد. همچنین با صرف مدت زمان کوتاهی رانندگی مهمانان می‌توانند از دیگر جاذبه‌های گردشگری چابهار مانند وجه تسمیه، کوه‌های مینیاتوری، مسجد جامع دزک، تالاب لیپار، غارهای بان مسیتی، موزه محلی چابهار، درخت مکرزن، قلعه پیروز گت، منطقه حفاظت شده گاندو، گل افشان، مسجد جامع تیس و بازار طالحی دیدن کنند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی کلبه ساحلی گوآتر: چابهار ، خلیج گواتر.

اقامتگاه بوم گردی در بلوچ

یکی از خاص‌ترین اقامتگاه های بوم گردی چابهار اقامتگاه بوم گردی در بلوچ است. اقامت در این اقامتگاه به منزله اقامت در کلبه‌های کپری و زندگی در میان بومیان بلوچی است. این اقامتگاه ظاهر خاصی دارد و به دلیل همین ظاهر خاص و زیبا سالانه پذیرای مهمانان بسیاری است. این اقامتگاه در حال حاضر دارای ۱۶ کلبه کپری است. کلبه‌های کپری اقامتگاه مذکور کلبه‌های دایره شکلی هستند و طراحی مشابه نخل‌ها دارند. تزئینات موجود در این کلبه‌ها از صنایع دستی چابهار بوده که این مورد نیز به سنتی بودن فضای آن می‌افزاید. به طور کل هر کلبه دارای ظرفیت ۵ نفر است که برخی از این کلبه‌های دارای سرویس کف‌خواب و برخی دارای سرویس تخت‌خواب هستند. هر کدام از کلبه‌های اقامتگاه بوم گردی در بلوچ دارای سرویس بهداشتی اختصاصی متشکل از حمام و توالت فرنگی است. مهمانان اقامتگاه می‌توانند برای استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی، از سرویس موجود در محوطه اقامتگاه استفاده کنند. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه دارای سیستم سرمایشی اسپلیت است و از نظر گرما مشکلی را برای مهمانان به وجود نمی‌آورد. از آن جایی که فضای اقامتگاه در بلوچ مسطح است، مشکلی را برای رفت و آمد افراد کم‌توان و ناتوان به وجود نمی‌آورد.

از امکانات اقامتگاه بوم گردی در بلوچ می‌توان به پارکینگ غیر مسقف، راهنمای تور گردشگری محلی و محوطه سرسبز و زیبا اشاره کرد. در این اقامتگاه رستورانی نیز وجود دارد که می‌توانید برای صرف وعده‌های غذایی از آن استفاده کنید. وعده صبحانه اقامتگاه بوم گردی در بلوچ یکی از مزیت‌های آن است زیرا در کنار صبحانه ایرانی که شامل پنیر، کره، مربا و چای است، صبحانه محلی که شامل کابلی، نان پراته و چای‌شیر است نیز سرو می‌شود. در صورتی که می‌خواهید خود به طبخ وعده‌های غذایی خود بپردازید می‌توانید از آشپزخانه موجود در اقامتگاه استفاده کنید. همچنین امکان طبخ غذا بر روی آتش در محوطه باغ اقامتگاه نیز وجود دارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی در چابهار: چابهار، دهکده‌ی ۷ صنعتی منطقه آزاد، روستای آپکان (آبکان)، باغ آپکان.

اقامتگاه بوم گردی پرهیزکار بریس

اقامتگاه بوم گردی پرهیزکار بریس در روستای بریس بندر چابهار قرار گرفته و در زمره سنتی‌ترین اقامتگاه های بوم گردی چابهار قرار می‌گیرد. این اقامتگاه دارای چند اتاق، یک کپر و چند آلاچیق سنتی است و در مجموع ظرفیت ۳۰ مهمان را دارد. برای آسایش مهمانان اتاق‌های این اقامتگاه به صورت نیمه مدرن ساخته شده‌اند و در آن‌ها تجهیزاتی چون تلویزیون و کولر گازی وجود دارد ولی آلاچیق‌های اقامتگاه به صورت کاملا سنتی هستند و تنها به وسیله پنکه هوای آلاچیق را خنک می‌کنند. گفتنی است آلاچیق‌های این اقامتگاه به همراه یک کپر در محوطه‌ای قرار دارد که از سنگ‌ریزه پوشیده شده و در اطراف آن گل‌های فصلی فراوانی دیده می‌شود به همین دلیل فضای زیبایی را در کنار آلاچیق‌ها رقم می‌زنند. در بین اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی پرهیزکار بریس تنها دو واحد از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی اختصاصی است و برای مهمانان دیگر اتاق‌ها یک مجموعه سرویس بهداشتی در محوطه قرار داده شده است تا به صورت مشترک از آن‌ها استفاده کنند.

لیست بهترین اقامتگاه‌های بومگردی چابهار

از امکانات این اقامتگاه بوم گردی چابهار می‌توان به پارکینگ غیر مسقف و رستوران سنتی اشاره کرد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی چابهار سرو می‌شود. اقامتگاه مذکور در نزدیکی دریای عمان قرار گرفته و مهمانان می‌توانند از این ساحل زیبا و اسکله منحصر به فرد استفاده کنند. همچنین علاقمندان به ماهی‌گیری می‌توانند برای گرفتن ماهی به دریا رفته و از این مزیت روستای بریس نیز بهره ببرند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی پرهیزکار بریس: چابهار ، بندر بریس.

اقامتگاه بوم گردی شجره

اقامتگاه شجره واقع در روستای باهوکلات شهرستان چابهار در مجموع دارای ۲ سالن بزرگ ۴۰ و ۳۶ متری و ۲ اتاق ۳۲ متری با سرویس کف خواب است. این اقامتگاه در مجموع ظرفیت ۵۵ گردشگر را دارد. اتاق‌های اقامتگاه شجره فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی بوده و مهمانان باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک موجود در محوطه اقامتگاه به صورت مشاع استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های روستای باهوکلات وجود منطقه حفاظت شده‌ای است که در آن تمساح‌های مردابی وجود داشته و گردشگران می‌توانند ساعتی را در این منطقه گذرانده و به تمساح‌های پوزه کوتاه غذا بدهند. از امکانات اقامتگاه بوم گردی شجره می‌توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، وسایل گرمایشی مانند پتو، وسایل سرمایشی مانند کولر گازی و راهنمای تور گردشگری اشاره کرد. گفتنی است به دلیل گرم بودن هوای چابهار، در این اقامتگاه به جز پتو و تشک سیستم گرمایشی دیگری وجود ندارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی شجره: چابهار ، بخش دشتیاری، دهستان باهوکلات.

اقامتگاه بوم گردی رمین

اقامتگاه بوم گردی رمین به عنوان یکی از اقامتگاه های بوم گردی چابهار در سال ۱۳۹۶ و در ۱۴ کیلومتری از مرکز چابهار و در روستای رمین افتتاح شد. گفتنی است برای رسیدن به این اقامتگاه باید حدود ۳۰۰ متر مسیر خاکی و غیر آسفالت را بگذرانید. این اقامتگاه بسیار کوچک بوده و تنها دارای یک واحد اقامتی است و به همین دلیل فقط یک خانواده می‌تواند از آن استفاده کند. مهمانان در این اقامتگاه می‌توانند از ساحل زیبای این بندر استفاده کرده و آرامشی منحصر به فرد را تجربه کنند. به جز استفاده از ساحل می‌توانید با پیمودن ۹ کیلومتر از تالاب زیبای لیپار نیز دیدن کنید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی رمین: چابهار، روستای رمین، پشت مدرسه دخترانه مهدیه.

اقامتگاه بوم گردی گل افشان

اقامتگاه بوم گردی گل افشان در روستای کهیر بندر چابهار واقع شده است و یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی چابهار به حساب می‌آید. این اقامتگاه با ۱۰ کپر و ۵ ویلا در مجموع قابلیت اسکان ۱۵۰ مهمان را دارد. کپرهای این اقامتگاه به صورت ۶ الی ۱۰ نفره ساخته شده و در داخل آن‌ها امکاناتی چون فرش، پنکه، تشک و پتو وجود دارد. در محوطه اقامتگاه بوم گردی گل افشان ۷ توالت فرنگی و ۲ حمام وجود دارد و مهمانان ساکن در کپرها باید از این سرویس های بهداشتی به صورت مشترک استفاده کنند. برای مهمانان ساکن در کپرها آشپزخانه مشترکی وجود ندارد و آن‌ها برای صرف وعده‌های غذایی خود باید از رستوران این مجموعه استفاده کنند. رستوران اقامتگاه بوم گردی گل افشان انواع غذاهای ایرانی و بومی چابهار را سرو می‌کند. ویلاهای این اقامتگاه دارای حیاط، سالن پذیرایی و ۳ اتاق ۲۱ متری، ۱۶ متری و ۱۲ متری هستند. تمامی ویلاها دارای آشپزخانه اختصاصی، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و سیستم سرمایشی پنکه و کولر هستند. اقامتگاه بوم گردی گل افشان در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری چون بندر تنگ، تنگ تلاقی کویر و دریا قرار دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید