در ویدیو زیر شاهد تصاویری از آبشار اسکلیم رود، در قلب جنگل های استان مازندران خواهید بود.

آبشار اسکلیم رود مازندران یکی از زیباترین آبشار دیدنی ایران + فیلم

به گزارش سلام نو، استان مازندران با طبیعت بی‌نظیر خود از مقاصد طبیعت‌گردی ایران محسوب می‌شود که پذیرای طبیعت‌گردان زیادی است. از مهم‌ترین جاذبه‌های مازندران آبشارهای آن هستند، آبشارهایی چون «شاهان‌دشت» یا «وانا» در گزنک، «گزو» در سوادکوه شمالی، «هفت آبشار» تیرکن، «چلندر» نوشهر و «اوبن» دودانگه وجود دارد. آبشار «اسکلیم رود» از دیگر آبشارها و جاذبه‌های طبیعی مازندران است که در سوادکوه شمالی قرار دارد.

شهرستان سوادکوه شمالی با مرکزیت شیرگاه، از شهرهای استان مازندران است که از بخش‌های نارنجستان و مرکزی تشکیل شده است. این شهر از سمت شمال به شهرستان قائمشهر، از سمت جنوب به شهرستان سوادکوه، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری محدود می‌شود.

دهستان لفور با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد از مقاصد گردشگری سوادکوه شمالی به شمار می‌رود که به‌دلیل نزدیکی به تهران مکانی مناسب برای برگزاری تورهای یک روزه‌ طبیعت‌گردی است. از جاذبه‌های این منطقه جنگل‌های لفور، دریاچه و سد البرز یا سد لفور و آبشار اسکلیم رود است. لفور به‌دلیل داشتن‌ آبشارهای متعدد به سرزمین آبشارها معروف شده است؛ چنانچه ۸۴ آبشار که از زیباترین آبشارهای مازندران و ایران محسوب می‌شوند در لفور جای دارند. در ادامه با آبشار اسکلیم آشنا می‌شوید.

در میان جنگل های چندین میلیون ساله‌ لفور، زیبایی خفته و شگفت‌انگیز چشم‌انتظار شما است؛ این زیبایی، آبشار آهکی و حیرت‌انگیز اسکلیم یا گالش کلا است که در دامنه‌ تپه‌ای جنگلی و سرسبز از کوه‌های هیرکان افسانه‌ای قرار دارد و برای رسیدن به آن باید بین دو تا سه ساعت جنگل‌پیمایی کنید. این آبشار به سبب آهکی بودن و به‌خاطر داشتن املاح آهکی، خواص درمانی فراوانی دارد. آبشار اسکلیم با توجه به محل قرارگیری و مشخصه‌های زیبایی‌شناسی، از سایر آبشارها متمایز شده و به عروس آبشارهای سوادکوه شهرت یافته است و از زیباترین آبشارهای منطقه لفور نیز به شمار می‌رود. اسکلیم تماشایی، ۳۲ متر ارتفاع دارد که به‌صورت پلکانی و طبقه‌ای است. این آبشار در مسیر خود تا رسیدن به رودخانه اصلی اسکلیم رود، آبشارها و حوضچه‌های کوچک و زیبایی را به‌وجود آورده است.

تفریح در اسکلیم

جنگل‌نوردی:

پیاده‌روی و جنگل‌نوردی علاقه‌مندان خاص خود را دارد؛ به‌خصوص اینکه بدانید در جنگلی با قدمت چند میلیون ساله قدم می‌زنید. پس اگر جزو این دسته از طبیعت‌گردان هستید بعد از تماشایی آبشار، ساعتی را هم به پیاده‌روی اختصاص دهید.

عکاسی و تماشای مناظر دیدنی:

نمی‌شود به دل طبیعت رفت و از مناظر و چشم‌انداز زیبایی آن خاطره‌ای ثبت نکرد. عکاسی و گرفتن تصاویر قشنگ و زیبا از لازمه‌ طبیعت‌گردی به‌ویژه در کنار آبشاری رویایی در دل جنگلی قدیمی است.

شنا کردن در آبشار اسکلیم ممنوع است

توجه داشته باشید شنا کردن در آبشار اسکلیم و حوضچه‌های آن ممنوع است. حوضچه‌های این آبشار رسوبی هستند و شکل‌گیری آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد؛ بنابراین به منظور حفظ این میراث باارزش طبیعی از شنا کردن در آن جدا خودداری کنید.

چه زمانی به اسکلیم رود برویم؟

آمدن فصل بهار، آغاز سفر به دل طبیعت و تماشایی زیبایی‌ها آن است. گرمای فصل تابستان نیز آدمی را به سفر و رفتن به جاهای خوش آب‌وهوا وسوسه می‌کند؛ پس چه جایی بهتر از جنگل انبوه لفور و سپری کردن لحظاتی خنک در جوار آبشاری رویایی و شنیدن صدای دلکش آب و صخره است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید