یکی از مخوف ترین و عجیب ترین عجایب دنیا که تو ایران قرار داره، زندان برنجه یا زندان دیو یا زندان سلیمان در تکاب در استان آذربایجان غربی هست

زندانیان در این کوه نگهداری می شوند؛ زندان دیو کجاست؟ + ویدیو

سلام نو-سرویس گردشگری:

یکی از مخوف ترین و عجیب ترین عجایب دنیا که تو ایران قرار داره، زندان برنجه یا زندان دیو یا زندان سلیمان در تکاب در استان آذربایجان غربی هست. یه سری افسانه هست که می گن حضرت سلیمان دیوهایی رو که ازش پیروی نمی کردن تو این حفره زندانی می کرده و در اصل واسه همین بهش زندان دیو یا زندان سلیمان می گن؛ و یه روایت دیگه هست که حاکمان اون محل افراد یاغی و بزهکار رو درون این گودال می انداختن واسه همین به طور کلی بهش زندان می گن.

اما در اصل این کوه بر اثر رسوب کانی ها ی آب دریاچه ای به وجود اومده که الان خشک شده. عمقش ۱۰۸ متر و قطر دهانه اون ۶۵ متره. این کوه بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت داره و اون موقع به نوعی نیایشگاه به حساب میومده و بعدها در زمان ساسانیان بعد از عبادت قربانی ها و نذوراتشون رو داخل این گودال می انداختن.

حرکت پرنده ها و پیچیدن صدای باد تو این گودال اون رو ترسناک کرده و می گن اینا صدای دیوهای درون اون هست البته چند گردشگر هم به دلیل نبود حفاظ اطراف اون به داخل این گودال سقوط کردن واسه همین شایع شده بود که جن ها اونا رو به داخل زندان دیو کشیدن.

کد خبرنگار: ۲۷
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید