تیم تحقیقاتی معتقد است که ساکنان هنگام حفر چاه‌ها، احتمالا دچار مشکل کمبود آب‌های زیرزمینی یا حتی خشکسالی بوده‌اند.

کشف چاه آرزوهای ۳ هزار ساله و عجیب! + عکس

به گزارش سلام نو و به نقل از روزنامه سان، باستان‌شناسان در آلمان، چاهی باستانی متعلق به ۳ هزار سال قبل کشف کرده‌اند، که احتمالا چاه آرزوها بوده است.

باستان‌شناسان چاهی باستانی را کشف کردند که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل می‌رسد. این چاه توسط محققان در گرمرینگ، یک شهر کوچک واقع در باواریای آلمان کشف شد.

کشف جالب چاه آرزوهای ۳ هزار ساله!

باستان‌شناسان در داخل این چاه به عمق حدود ۵ متر، سرامیک، جواهرات و سایر اقلام مربوط به عصر برنز را پیدا کردند. محققان بر این باور بودند که ساکنان آن زمان اشیا را برای اهداف آیینی در ته چاه قرار می‌دادند. این منطقه از سال ۲۰۲۱ که حفاری آغاز شد، مورد توجه باستان‌شناسان قرار گرفت. تا امروز باستان‌شناسان بیش از ۷۰ چاه از عصر برنز تا اوایل قرون وسطی را در آن منطقه شناسایی کرده‌اند.

به گفته مارکوس گوکنبیهل، باستان‌شناس، ظاهرا کاربرد این چاه‌ها، تامین آب اهالی بوده است. با این حال، کشف گنجینه‌های پنهان در این چاه، وضعیت آن را کمی پیچیده‌تر می‌کرد. برخی از اقلام شامل سنجاق لباس برنزی و بیش از ۷۰ قطعه سرامیک مانند کاسه، فنجان و گلدان است. محققان همچنین یک دستبند، دو مارپیچ فلزی، یک دندان حیوان، مهره‌های کهربا و یک قاشق چوبی کشف کردند.

کشف جالب چاه آرزوهای ۳ هزار ساله!

تیم تحقیقاتی معتقد است که ساکنان هنگام حفر چاه‌ها، احتمالا دچار مشکل کمبود آب‌های زیرزمینی یا حتی خشکسالی بوده‌اند. علاوه بر این، ممکن است این چاه‌ها برملاکننده این موضوع باشند که «چاه آرزو» چطور به وجود آمده است. باستان‌شناسان می‌گویند که ممکن است ساکنان، برخی از دارایی‌های خاص خود را برای برآورده شدن آرزو در چاه رها کرده باشند.

ماتیاس فایل، مدیر اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا، در بیانیه‌ای گفت: «حتی امروز، چشمه‌ها برای بسیاری از مردم چیزی جادویی دارند. آنها به این امید برآورده شدن آرزوهایشان، در آن سکه می‌اندازند.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید