نواره کورونی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد با ۹۸ کیلومتر طول، خشکی‌ای به شکل زبانه‌ ماسه‌ای در دل دریای بالتیک است که بخشی از آن در مرزهای روسیه و بخش دیگر در لیتوانی قرار دارد. نام این زبانه‌ ماسه‌ای شکل که تالاب کورونی را از دریای بالتیک جدا می‌سازد، منتسب به قبیله‌ای قدیمی به نام کورونی است که مدت‌ها قبل از استعمار پروس توسط آلمان‌ها، در این ناحیه ساکن بودند. نواره کورونی در سال ۲۰۰۰، به دلیل شرایط منحصر به‌ فرد و تنوع زیستی بالا در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

نواره کورونی

سلام نو-سرویس گردشگری: کالینینگراد یکی از شهرهای بندری و مرکز استان کالینینگراد در کشور روسیه است. استان کالینینگراد بخشی جدا از خاک اصلی کشور روسیه به شمار می‌رود و در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک در بخش شمالی اروپا قرار دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد. کالینینگراد شامل جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری است که سالیانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران جهانی است. این گردشگران به منظور آشنایی با تاریخ و فرهنگی غنی کشور روسیه قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد هستند. در ادامه برای آشنایی با این جاذبه‌ها همراه ما باشید.

کلیسای مسیح نجات دهنده

با جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد آشنا شوید

کلیسای مسیح نجات دهنده از جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد و یکی از کلیساهای ارتدوکس روسی مربوط به قرن نوزدهم میلادی است. ساخت این کلیسای کهن بیش از ۴۰ سال به طول انجامید و در طی سالیان عمر طولانی‌اش، شاهد جنگ‌های مختلف بوده و چندین بار نیز تخریب شده است. کلیسای مسیح نجات دهنده با ارتفاع ۱۰۳ متر بلندترین کلیسای مسیحی ارتدوکس جهان شناخته نیز می‌شود.

نواره کورونی

با جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد آشنا شوید

نواره کورونی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد با ۹۸ کیلومتر طول، خشکی‌ای به شکل زبانه‌ ماسه‌ای در دل دریای بالتیک است که بخشی از آن در مرزهای روسیه و بخش دیگر در لیتوانی قرار دارد. نام این زبانه‌ ماسه‌ای شکل که تالاب کورونی را از دریای بالتیک جدا می‌سازد، منتسب به قبیله‌ای قدیمی به نام کورونی است که مدت‌ها قبل از استعمار پروس توسط آلمان‌ها، در این ناحیه ساکن بودند. نواره کورونی در سال ۲۰۰۰، به دلیل شرایط منحصر به‌ فرد و تنوع زیستی بالا در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. عرض این نواره از ۴۰۰ تا ۳۸۰۰ متر متغیر است. بخش بزرگی از این منطقه و چیزی حدود ۷۲ درصد، پوشیده از جنگل است و بیش از ۶۰۰ نوع درخت و گونه گیاهی مختلف در آن می‌رویند. علاوه بر این، از نظر گونه‌های جانوری نیز این منطقه زیستگاه گوزن، گراز وحشی و روباه و در کل ۲۹۶ گونه جانوری است. از طرف دیگر، نواره کورونی بیش از هر چیزی به تعداد پرندگانش شهرت دارد و از گذشته‌های دور، در مسیر مهاجرت بیش از ۱۶۰ گونه از پرندگان، از شمال اروپا به نقاط گرم‌تر بوده است. از این رو در فصل مهاجرت، حدود یک میلیون پرنده بر فراز این نواره به پرواز درمی‌آیند و ۱۰۲ گونه مختلف از پرندگان نیز به ‌طور دائمی در این محل لانه گزیده‌اند. از این‌رو، نواره کورونی به پل پرندگان معروف است. همچنین، قدیمی‌ترین پایگاه پرنده‌شناسی جهان که در سال ۱۹۰۱ میلادی ایجاد شد و تا به امروز فعالیت می‌کند، در نواره کورونی قرار گرفته است.

میدان پیروزی

با جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد آشنا شوید

میدان پیروزی از دیگر جاذبه‌های گردشگری کالینینگراد که از جنگ جهانی دوم خانمان سوز جان سالم به در برده است. اکثر اهالی شهر کالینینگراد برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به این میدان می‌آیند. میدان پیروزی و کلیسای مسیح نجات دهنده تاریخ غنی شهر کالینینگراد روسیه را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند. ساختمان‌هایی با معماری سبک آلمانی متعلق به قرن بیستم و یک مرکز خرید در اطراف میدان پیروزی را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید