نماینده مجلس در مخالفت با لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: آمارهایی که توسط رییس دولت طی دو جلسه در صحن مجلس ارائه شد، بعضاً خطا و غیر واقعی بوده است.

نماینده مجلس: آمارهایی که رئیسی در مجلس ارائه کرد غیر واقعی بودند / اطرافیان به رئیس جمهور آمار اشتباه می‌دهند
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: علامت‌های سوال بسیار بزرگی در لایحه بودجه وجود دارد که برای آنها پاسخی دیده نشده است.

مجتبی محفوظی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ طی اظهاراتی در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: آمارهایی که توسط رییس دولت طی دو جلسه در صحن مجلس ارائه شد، بعضاً خطا و غیر واقعی بوده است؛ ما شخص آقای رییسی را انسانی صادق و وارسته می دانیم، بنابراین این آمارهای غیر واقعی ناشی از آماری است که اطرافیان و دولتمردان به رئیس جمهوری ارائه می‌دهند درحالیکه واقعیت‌های جامعه چیز دیگری است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «آمار گرانی‌ها، بیکاری‌ها و اشتغال که در صحن مجلس ارائه شد، غیر واقعی بود»، افزود: ربیس جمهوری امروز گفتند که در آینده‌ای بسیار نزدیک اتفاقات خوبی برای معیشت مردم رخ خواهد داد؛ این خیلی عالی است اما لایحه بودجه‌ای که در اختیار مجلس قرار گرفته است، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار بر تسهیل و گشایش است چرا تبصره‌ ۱۶ که برای مباحث خانواده و جمعیت و تبصره ۱۸ که برای تولید و اشتغال است در لایحه بودجه سال آتی لحاظ نشده است؟ همچنین منابع و مصارف بودجه با هم همخوانی ندارد و بسیاری از اعداد و ارقام بسیاری غیر واقعی است و قابل تحقق نیست. قیمت نفت به ازای بشکه‌ای ۸۵ دلار خیلی بالاست و به نظر می‌رسد که در دسترس نباشد. قیمت ارز نیز غیر واقعی تعیین شده که بنظر می‌رسد در سال آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

محفوظی با تاکید بر اینکه «علامت‌های سوال بسیار بزرگی در لایحه بودجه وجود دارد که برای آنها پاسخی دیده نشده است»، ادامه داد: محورهای مهم نظام مالیاتی دارای ایراد است؛ ما چرا باید تمام بار را بر دوش ملت بگذاریم؟ این همه مالیات‌های سنگین در وضعیت سخت معیشتی چه معنایی دارد؟ برنامه مولد سازی در سال آتی چیست؟ چه تمهیداتی درباره نا ترازی‌های نظام بانکی، انرژی و سایر حوزه‌ها در لایحه بودجه وجود دارد؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید