نتایج یک نظرسنجی تازه نشان داد که دونالد ترامپ جدی‌ترین گزینه حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست.

ترامپ پیشتاز نظرسنجی‌های  جمهوری‌خواهان برای ۲۰۲۴
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه هیل، نظرسنجی تازه هاروارد کپس-هریس نشان می‌دهد که در یک رقابت فرضی میان جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور با ۴۸ درصد آرا، گزینه اصلی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود. ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا با حمایت ۲۸ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.

هیچ گزینه احتمالی دیگری در این نظرسنجی حمایت دو رقمی به دست نیاورد. مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش در این نظرسنجی تنها ۷ درصد حمایت کسب کرد و بعد از او سناتور مارک روبیو و نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با ۳ درصد، مشترکاً در رتبه چهارم قرار گرفتند.

این نظرسنجی بار دیگر نشان داد که ترامپ هنوز توانسته اکثریت نسبی طرفداران حزب جمهوری‌خواه را به خود اختصاص دهد. در عین حال، هنوز این پرسش مطرح است که آیا جمهوری‌خواهان باید او را در سیاست نگه دارند، یا به سراغ نسل جوانتری روند.

در نظرسنجی مشابهی بدون حضور ترامپ، دیسانتیس حمایت ۴۹ درصد از رای‌دهندگان را به خود اختصاص داد. گرچه در حال حاضر آرای ترامپ بیشتر است، اما محبوبیت دیسانتیس نسبت به ماه گذشته سه درصد بیشتر شده است.

در رقابت مستقیم دیسانتیس و ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با ۵۵ درصد آرا پیروز خواهد شد.

این در حالیست که دیسانتیس به تازگی برای دومین بار به عنوان فرماندار ایالت فلوریدا سوگند یاد کرده و هنوز نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام نکرده است. بنابراین دونالد ترامپ تا این لحظه تنها نامزد این رقابت است.

همچنین ترامپ پیش از این ۴ سال در کاخ سفید حضور داشته و در جهان هم چهره شناخته‌شده‌ای است، اما تنها چند سال است که نام دیسانتیس بر سر زبان‌ها افتاده است.

از سوی دیگر، مارک پن، سردبیر نظرسنجی هاوارد کپس-هریس ضمن تایید پیشتازی ترامپ، تصریح کرد که او به انتهای ظرفیت رشد خود رسیده و نمی‌تواند بیش از این پیشرفت کند. در مقابل، دیسانتیس نشان داده که می‌تواند پایگاه حامیان خود را گسترش دهد.

او گفت: ترامپ رشدش را کرده، اما دیسانتیس هنوز در حال رشد است. ترامپ همه رای‌های ممکن را در اختیار دارد، اما دیسانتیس نامزدی است که هنوز ظرفیت‌هایش عملی نشده است.

این نظرسنجی در ۱۸ و ۱۹ ژانویه با شرکت ۲۰۵۰ رای‌دهنده ثبت‌شده صورت گرفت.

این نظرسنجی همچنین دریافت که محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا که احتمالا در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد، همچنان پایین است.

در این نظرسنجی تنها ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان «به شدت» یا «تا حدی» از عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام رضایت کردند، از جمله ۱۲ درصد از جمهوری‌خواهان، ۷۶ درصد از دموکرات‌ها و ۳۴ درصد از افرادی که به هیچ یک از این دو حزب تعلق ندارند.

محبوبیت بایدن پس از کاهش یک درصدی در ماه نوامبر ، تا امروز ۴۲ درصد باقی مانده است.

مردم آمریکا در عملکرد بایدن در حوزه‌های کنترل همه‌گیری کرونا و ایجاد شغل رضایت بیشتری دارند، اما در نحوه رسیدگی او به تورم، مهاجرت و وضعیت اقتصاد، نمره پایینی به او می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید