سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از دستگیر سارق و کشف شمش‌ طلا در کابینت یک خانه خبر داد.

سرقت ۸۰ میلیاردی از یک کارگاه طلاسازی در اصفهان + جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از ایران، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی خبر داد که از یک کارگاه طلاسازی چندین کیلو طلا دزدیده بود.

سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: چندی قبل متصدی یک کارگاه طلاسازی با مراجعه به پلیس از سرقت ۵ کیلو طلای ساخته شده به همراه ۵ عدد شمش طلا و یک دستگاه ضبط تصاویر خبر داد و کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان و کارشناسان بررسی صحنه جرم بلافاصله در محل حضور یافته و تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند.

در مشاهدات اولیه مشخص شد قفل‌های ورودی کارگاه و همچنین در گاوصندوق با کلید باز شده و با توجه به سرقت دستگاه ثبت تصاویر طوری صحنه‌سازی شده بود که کارآگاهان تصور کنند سرقت از سوی متصدی کارگاه رخ داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان بدون توجه به صحنه‌سازی‌های صورت گرفته، با دقت به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه صحبت‌های ضد و نقیض یکی از کارگران این کارگاه باعث شد تا به او ظنین شوند. سرانجام با اقدامات پیچیده و هوشمندانه ارتکاب سرقت از کارگاه طلاسازی توسط کارگر مذکور برای کارآگاهان محرز شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی دستگیر شد و به پلیس آگاهی استان اصفهان انتقال یافت.

کشف شمش‌ طلا در کابینت یک خانه

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهم را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در بازرسی از منزل متهم ۲ کیلو و ۶۲۲ گرم از طلاها که در لوله‌ای آهنی جاساز شده بود و همچنین ۵۷۵ گرم از طلاجات در قالب شمش که در کابینت آشپزخانه جاساز شده بود و همچنین یک دستگاه کوره ذوب طلا کشف شد.

در ادامه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم مقادیری از طلاهای مسروقه را به فروش رسانده و مبالغ حاصل از فروش آنها را به حساب یکی از اقوام خود واریز کرده است که وی نیز به جرم همکاری با متهم دستگیر شد.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهم اصلی در مواجهه با مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس به ناچار لب به اعتراف باز کرده و پرده از راز این سرقت برداشت، گفت: متهم مدعی شد چون مورد اعتماد صاحبکار خود بودم و به کلیدهای ورودی و همچنین کلید گاوصندوق آن دسترسی داشتم؛ نقشه این سرقت را طراحی و اجرا کردم و برای اینکه شناسایی نشوم، دستگاه «دی وی آر» را هم سرقت کردم .

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه پرونده این سرقت با هوشیاری کارآگاهان بسته شد، گفت: به صاحبان کارگاه‌ها توصیه می‌کنیم از اعتماد بیش از اندازه به کارگران خودداری کرده و کلیدهای ورودی به کارگاه‌ها و گاوصندوق را در اختیار آنان نگذارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید