چابهار تماشایی و حیرت‌انگیز است، به همین جهت با ما همراه باشید و بدانید زیباترین جاذبه‌های دیدنی چابهار کجاست.

زیباترین جاذبه‌های دیدنی چابهار کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاذبه های چابهار در دو دسته طبیعت گردی و جاذبه های تاریخی هستند. شهر بندری چابهار به خاطر قدمت کهن سالی که دارد مکان های تاریخی جذابی دارد که در سفر به چابهار نباید از دیدنی های آن غافل شوید. طبیعت های بکر و جغرافیای آن یکی از بی نظیرترین مناظر گردشگری ایران به حساب می آید. شهر بندری چابهار از یک طرف به دریای مکران و اقیانوس هند می رسد و از شمال همسایه شهرهای ایرانشهر، نیکشهر است از شرق هم هم مرز کشور پاکستان است که پدیده های کوه زایی منحصر به فردی در این منطقه می توانید مشاهده کنید و از غرب هم به استان های کرمان و هرمزگان می رسد. در ادامه به تعدادی از جاذبه های زیبا و دیدنی چابهار می‌پردازیم.

جاذبه‌های دیدنی چابهار، زیبا و تماشایی

ساحل بریس

ساحل بریس بخشی از سواحل مکران است و در مجاورت با دریای عمان قرار دارد. این ساحل بندر صیادان محلی هم محسوب می‌شود. با ارتفاع ده متر از سطح دریا، محل صید انواع ماهی و شاه‌میگو است و برای لنگرانداختن لنج‌ها و کشتی‌ها جای بسیار مناسبی است.

زیباترین جاذبه‌های دیدنی چابهار کجاست؟

بریس آخرین بندر چابهار است که در نقطه صفر مرزی دریایی قرار گرفته. اگر روزی در سفرنامه چابهار خود قصد رفتن به ساحل بریس را داشتید، در زمان حضور در این ساحل، نهایت دقت را داشته باشید. صخره‌های مرتفع مرجانی آن،‌ ایمنی کامل را ندارد و ممکن است خطرآفرین باشند. سعی کنید تا بیشترین حد ممکن از نزدیک شدن به لبه‌ی این صخره‌ها دوری کنید.

در کنار این ساحل زیبا یکی از مناطق بکر چابهار به نام کوه‌ های مریخی قرار دارد.

آدرس ساحل بریس:‌ استان سیستان و بلوچستان، چابهار، ۶۰ کیلومتری جنوب شرق چابهار

مسیر دسترسی به ساحل بریس:‌ جاده‌ی چابهار – بریس یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاده‌های چابهار است. این جاده در کنار دریای عمان قرار گرفته و از نمایی بی‌نظیر بهره می‌برد. برای عبور از این جاده، از شهر چابهار خارج شوید، به سمت شرق حرکت کنید و از رانندگی و دیدن طبیعت بی‌نظیر جاده لذت ببرید.

کوه‌های مینیاتوری چابهار

با دیدن این کوه‌ها بیشتر فکر می‌کنید که در لوکیشن فیلم‌های فضایی مثل سیاره سرخ هستید تا روی زمین و شهر چابهار.

زیباترین جاذبه‌های دیدنی چابهار کجاست؟

کوه‌های مینیاتوری که مریخ را روی زمین آورده‌اند به کوه‌های مریخی هم معروف هستند. در ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری مسیر چابهار به روستای گواتر می‌توان کوه‌های مریخی را دید.

فرسایش، این کوه‌های رسوبی را آنقدر خاص و متفاوت شکل داده که وقتی وسط حلقه‌ای از کوه‌های مریخی قرار می‌گیرید، دایناسورها هم می‌توانند از پشت این کوه‌ها به تخیل‌تان راه پیدا کنند.

آدرس کوه های تاریخی چابهار : استان سیستان و بلوچستان، چابهار، کیلومتر ۴۰ جاده چابهار به گواتر

مسیر دسترسی به کوه های تاریخی چابهار : برای رسیدن به کوه های مریخی باید به جاده چابهار-گواتر بروید و بعد از طی کردن حدود ۴۰ کیلومتر می‌توانید این جاذبه دیدنی را ببینید.

چشم‌نوازترین و زیباترین جاذبه های چابهار

گل‌افشان چابهار

اصولا ما انتظار داریم که از چشمه‌ها آب جاری باشد، اما از چشمه‌های گل‌ فشان چابهار به جای آب گل جاری می‌شود. وجود گل ‌فشان‌ها روی کره زمین به ایران محدود نمی‌شود اما بزرگترین کوه گل‌ فشان دنیا که ارتفاع آن به ۵۰۰ متر می‌رسد در چابهار خانه کرده است.

زیباترین جاذبه‌های دیدنی چابهار کجاست؟

به این پدیده کوه گل ‌فشان گفته می‌شود چون بعد از جاری شدن گل سرد از دل چشمه‌ها، این گل‌ها روی هم انباشته و مخروطی می‌شوند و شکل کوه به خود می‌گیرند. در فواصل زمانی مختلف گل سرد از چشمه‌ها با صدایی مثل ترکیدن حباب بیرون می‌زند. در فصل‌های مختلف ممکن است بعضی گل‌فشان‌ها خاموش و بعضی دیگر فعال شوند.

گل‌های سرد این چشمه‌ها خاصیت درمانی دارند و محلی‌ها با این گل‌ها حمام گل می‌گیرند. برای دیدن اصلی‌ترین گل ‌فشان‌های چابهار به بندر تنگ در کنارک بروید.

آدرس کوه گل افشان : استان سیستان و بلوچستان، چابهار، بندر تنگ و کوه گل افشان

مسیر دسترسی به کوه گل افشان : کوه های گل افشان در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری بندر چابهار است. بنابراین شما ساکن هر کجای ایران که باشید باید خودتان را به چابهار برسانید و از آنجا به بندر تنگ و کوه گل افشان بروید. برای رسیدن به کوه باید از چاله‌ای ۲ متری که در فاصله ۲۰۰ متری کوه وجود دارد عبور کرد. اگر فصل بارندگی نباشد بالا رفتن از کوه کار سختی نیست. به بالاترین نقطه کوه که برسید چاله‌ای پر از گل به قطر یک متر و عمق نیم مترمی‌بینید.

زیباترین جاذبه‌های دیدنی چابهار کجاست؟

غارهای بان مسیتی

از دل جنگل‌ها و تالاب‌ها و کوه‌های مریخی که بگذریم نوبت می‌رسد به غارهای سه گانه چابهار. غارهای بان مسیتی در روستای تیس قرار دارند. یکی از این غارها طبیعی و دو غار دیگر دست کند هستند. شکل غار طبیعی نیم‌ دایره است و داخل آن یک آرامگاه وجود دارد.

نوشته خاصی روی آرامگاه وجود ندارد که تاریخچه‌ای از آن را به دست بدهد. بان مسیتی اسمی است که محلی‌ها روی این غار گذاشته‌اند، «بان» به معنی مرد صالح و خداپرست و «مسیتی» به معنی معبد و پرستشگاه است.

آدرس غارهای سه گانه تیس : سیستان و بلوچستان، چابهار، روستای تیس

مسیر دسترسی غارهای سه گانه تیس : برای رفتن به این غارها، از چابهار ابتدا وارد روستای تیس شوید و به سمت شمال شرق روستا بروید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید